Így forradalmasította a Sony a televíziógyártást az elmúlt 60 évben
Az elmúlt 60 év során a Sony televíziók számos változáson mentek keresztül, kezdve a helyigényes, fekete-fehér, monokróm kijelzős TV8-301 készüléktől a legújabb, ultravékony kialakítású BRAVIA A1 OLED sorozatig, amelynek legfőbb érdekessége, hogy a hang közvetlenül a képernyőből érkezik.
Az egyetlen dolog, ami nem változott az évtizedek során, hogy a Sony mindig a lehető legfejlettebb, a vásárlók igényeit maximálisan kielégítő termékeket alkotott meg. A BRAVIA család tagjai nem csak egyszerű televíziók, egyedi kialakításukkal, páratlan kép- és hangminőségükkel különleges tartozékaivá válnak nappalinknak. Most visszarepülünk az időben, hogy bemutassuk, hogyan változtatták meg a Sony termékei az életünket, valamint hogyan váltak ezek a tárgyak életünk részévé.
A BRAVIA születése
Hogy teljesen megértsük a BRAVIA életérzést, több mint 60 évet kell visszautaznunk az időben. Ekkor dobta piacra a Sony a világ első, hordozható tranzisztoros tévékészülékét, a TV8-301-et. A Sony számára az igazi áttörést az 1968-ban bemutatott KV-1310 hozta el, amely a vállalat történetének első színes, Trinitron kijelzős televíziója volt. Megjelenése után egy évvel, 1969. július 20-án 500 millióan követték figyelemmel világszerte élőben, ahogy Neil Armstrong megteszi első lépéseit a Holdon. A Holdra szállás azóta is az egyik legfontosabb esemény az emberiség történelmében, amelyet élőben közvetítettek a televízióban. A folyamatos technológiai fejlesztéseknek és finomításoknak köszönhetően 1997-ben a Sony újabb mérföldkőhöz érkezett, amikor bemutatta a WEGA sorozat első tagját, a KW-32HDF9 HDTV FD Trinitron képcsöves televíziót (a Sony 2005 nyaráig a WEGA elnevezést használta televízióira), amely akkor fényévekkel előzte meg a korát.
2005-ben debütált a világhírű BRAVIA (Best Resolution Audio Visual Integrated Architecture) sorozat első modellje, a KDL-46X1000, amely megalapozta a modern házimozizás élményét speciális háttérmegvilágítási rendszerével és full HD felbontásával. 2005 óta minden nagy felbontású, síkképernyős Sony LCD televízió viseli a BRAVIA márkajelzést.
Amikor a rádió csillagának leáldozott
A modern társadalom rendkívül gyorsan alkalmazkodott a technológiai fejlődés gyors üteméhez, hiszen míg a ’70-es években az egyesült királyságbeli háztartások 31 százaléka hűtőszekrénnyel, 10 százalékuk pedig beltéri fürdőhelyiséggel sem rendelkezett, addig az otthonok 91 százalékában már voltak televíziókészülékek. 1980-ban olyan speciális témájú csatornákkal indult világhódító útjára a műholdas és kábeltelevízió-sugárzás, mint az MTV. A sors iróniája, hogy az első zenei videoklip a csatornán a “Video Killed the Radio Star” volt a The Buggles-tól.
A Sony lendülete nem állt meg a következő évtizedben sem, a vállalat 1996-ban létrehozta az első horizontálisan és vertikálisan is teljesen síkképernyős televíziót. Ez idő tájt már több mint 1 milliárd háztartásban volt televízió világszerte. Csupán 2 évvel később, 1998-ban a DVD technológia és a nagy felbontású televíziók is elérhetővé váltak a vásárlók számára. 1998. december 20-án Japánban jelentek meg az első DVD kiadású filmek, köztük a Bérgyilkosnő, a Szárnyas fejvadász, a Végképp eltörölni és a Szökevény.
Az okostelevíziók aranykora
A televíziók külsőleg és belsőleg is rengeteg változáson mentek keresztül a kezdeti koncepciók óta. A tudósoknak az 1920-as években sikerült megtalálniuk a módját, hogyan lehetséges képeket és hangokat sugározni. A mai értelemben vett „televízió” születése John Logie Baird-nek köszönhető, akinek 1926-ban rádiójelek használatával sikerült egy mozgó és felismerhető emberi arcképet sugároznia televizorján.
1914-ben mutatták be Charlie Chaplin, a némafilmek koronázatlan királyának első filmjét, a Making a Living-et. Chaplin akkor még nem tudhatta, hogy 100 évvel később a modern televíziók az élethű színek mellett háromdimenziós surround hangzást is sugároznak, amelynek köszönhetően a nézők az akció közepén érezhetik magukat. 2014-ben piacvezető technológiává vált a 4K felbontás, ekkor a TV képernyő horizontális felbontása elérte a 3840 képpontot. Csupán két évvel később, 2016-ban jelent meg a HDR (nagy dinamikatartományú kép) képjavító csúcstechnológia, amelynek segítségével a televíziók az emberi szemhez hasonló fénysűrűségi tartományban képesek a képeket megjeleníteni. A 4K, a HDR és a Sony egyedi Motionflow mozgásjavító funkciója együttesen teszik lehetővé, hogy gyorsmozgású sportközvetítéseket és látványos akciófilmeket utánhúzás-mentesen, természetes és élethű színekkel élvezhessük.
2015 májusában a Sony bemutatta első BRAVIA okostelevízió-sorozatát. Az Android TV segítségével a felhasználók gyorsan és egyszerűen nézhetik kedvenc tartalmaikat YouTube-on vagy Netflix-en, valamint futtathatnak és telepíthetnek applikációkat és játékokat a Google Áruházból.
Az első tranzisztortól az OLED technológiáig
2007-ben a Sony létrehozta a világ első OLED (szerves fénykibocsátó dióda) televízióját, a XEL-1-t, amely csupán 3 mm-es vastagságával a létező legvékonyabb televízió volt akkoriban. Az utóbbi 10 évben a Sony tovább tökéletesítette a technológiát, amelynek eredményeképpen 2017-ben a las vegasi CES-en bemutatta a vadonatúj A1 sorozatot. Az egyedi Acoustic Surface technológia segítségével a magával ragadó minőségű hang – külső hangszórók használata nélkül – közvetlenül a képernyő felületéről érkezik. Mindemellett a beépített 4K HDR X1 Extreme képfeldolgozó processzornak köszönhetően lenyűgöző kontrasztú, mély fekete, valamint vibráló, természetes színek jelennek meg a kijelzőn. Az A1 újszerű formatervezésének és okos kábelrendezőjének köszönhetően nincsenek felesleges kábelkötegek sem, így a készülék úgy néz ki, mintha lebegne. Csúcstechnológiás OLED televízió-sorozatával a Sony újra bebizonyította, hogy vezető szerepe van a világ televíziógyártói között.
Az elmúlt 60 év során a Sony páratlan termékpalettájával forradalmasította a házimozizás és az otthoni szórakozás élményét. Célja, hogy a piacot meghatározó és elismerésre méltó termékeket mutasson be az elkövetkező évszázadban is.
Kapcsolódó cikkek
- Tévénézési Guinness-világrekord az LG OLED TV-maratonon
- Élőben sugározták az adást az ASTRA műholdon keresztül az LG OLED TV-kre
- A Cannes-i filmfesztivál partnere a Panasonic
- A Sony bemutatta full-frame E-bajonettes objektív termékcsaládjának két legújabb tagját
- Értékelték az LG webOS 3.5 platform személyes adatvédelemben nyújtott kiemelkedő képességeit
- Már előrendelhető az Xperia XZ Premium okostelefon
- A legjobb képminőség érdekében az XE70 ötvözi a Sony legújabb képjavító technológiáit
- A Panasonic látványos EZ1000 és EZ950 4K Pro HDR OLED televíziói új referenciaszintet jelentenek a televíziózás világában 2017-ben
- Európában is bemutatkoztak az LG 2017-es OLED és nanocellás SUPER UHD tévéi
- Új 4K HDR X és A sorozata a Sonytól
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kezdődik az év végi roham a mérlegképes könyvelők számára
A Kulcs-Soft által működtetett Kulcs-Akadémia három éve biztosítja a kreditpontos képzés lehetőségét, a digitalizáció jegyében online és személyes formában is.
A világ öt legjobb márkája között a Samsung
A Samsungot az ötödik egymást követő évben választotta a világ legjobb öt márkája közé az Interbrand. A nemzetközileg is elismert márkatanácsadó vállalat évente közzéteszi a legjobb nemzetközi márkákat tartalmazó Best Global Brands listáját. Az idei listából kiderült, a vállalat márkaértéke elérte a 100,8 milliárd dollárt, amely 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV
Az e-buszok és e-haszongépjárművek száma évek óta dinamikusan nő, a személyautó-állomány mellett a fuvarozásban, illetve az áruszállításban is egyre inkább teret nyer az elektrifikáció. A busz- és logisztikai flották üzemeltetői ezért egyre inkább keresik megfelelő töltési megoldásokat.
Küzdelem a csalások ellen: ma már nem elég, ha automatikusan ellenőrizzük az összes tranzakciót
A hagyományos tranzakciómonitorozáson túl egyre nagyobb szerepet kap a hatékonyabb, kockázatelemzés a pénzügyi bűncselekmények elleni harcban. Már nem elég automatikusan ellenőrizni a tranzakciókat és kiszűrni a gyanúsakat; szükség van az ügyfél várható és tényleges tevékenységének vizsgálatára, amelyhez a siker érdekében különböző kockázati mutatók kombinációját kell alkalmazni.
A Jane Goodall Intézet nyerte a Telekom pályázatát
Körforgásban, kölcsönhatásban, közösségben – címmel hirdetett pályázatot kifejezetten magyarországi nonprofit szervezetek számára a Magyar Telekom és a Hello Nonprofit. A felhívásban olyan szervezetek jelentkezését várták, melyek az e-hulladék és a digitális környezetszennyezés csökkentésére; a városi éghajlati alkalmazkodásra; vagy a hazai ökoszisztémák ellenállóképességének támogatására fókuszálnak. A zsűri 21 pályázatból választotta ki a győztes Jane Goodall Intézet „Passzold vissza, Tesó!” programját, amely 16 millió forint támogatásban részesül.