A fiatalok a jövő munkahelyén szeretnének dolgozni
Hogyan segíti a technológia a munkavégzést egy modern munkahelyen? Milyen elvárásaik vannak azoknak a fiataloknak, akik már beleszülettek a digitalizációba és az anyanyelvük része a számítástechnika? Többek között ezekre a kérdésekre kínált válaszokat a jövő munkahelyét meghatározó innovációk terén élenjáró Microsoft az idei Meet Microsoft eseményen, amelyen 60 kiválasztott végzős hallgató és pályakezdő vett részt.
Ki az, aki manapság DVD-n veszi meg a filmeket, sorozatokat? Ki készít még egyáltalán CD-t? Melyik eszközben van még egyáltalán CD-lejátszó? Ugyanezek a kérdések a munkahelyen is felvetődnek a legmodernebb eszközökhöz és megoldásokhoz hozzászokott fiatalokban. Miért menteném a dokumentumaimat „vasra”, ha egyébként is szeretném bárhol elérni őket, akár telefonon is? Miért hoznék létre számtalan példányt belőlük, ha közösen is szerkeszthetem a kollégáimmal ugyanazt a dokumentumot?
A fentiek jó példák arra, milyen elvárásoknak kell megfelelnie a munkaadónak, ha az Y generációt szeretné megszólítani a munkaerőpiacon – miközben már a Z generáció is a startvonalon toporog. Az idei Meet Microsoft rendezvényen, amelyen 60 végzős hallgató és pályakezdő vett részt, sorra vették a korszerű munkahellyel szemben támasztott igényeket és megállapították, hogy a technológia a fiatalok számára ma fontosabb, mint valaha. Ez különösen sürgető probléma – noha egyben fejlődési lehetőség is – a munkaadók számára, hiszen a baby boom nemzedék lassan nyugdíjba vonul.
A felhő és a közösségi média alap – már a virutális valóság „kopogtat” a munkahelyek ajtaján
További kihívást jelent, hogy a fiatalok – a Randstad „Jövő munkahelye” kutatás szerint, – a magánéletükben lépést tartananak a technológiai fejlődéssel, a felhőtechológia és a közösségi média használata lassan alapelvárás számukra. Tekintetüket a hordható eszközökre, a virtuális valóság nyújtotta lehetőségekre és a robotikára függesztik – mindezen elvárásokat pedig magukkal viszik a munkahelyükre is. A Cirque du Soleil például ma már a Windows Mixed Reality nevű alkalmazást használja az előadásai megtervezéséhez. Így építenek virtuális színpadképet, amelyet a kiterjesztett valóságba belépve akár a saját kézmozdulataikkal is alakíthatnak.
A résztvevők nagy érdeklődéssel forgatták a rendezvényen a HoloLens eszközöket, amely a kiterjesztett valóság élményével nyűgözte le őket. A Microsoft szakértői emellett bepillantást engedtek a vállalat hosszú távú innovációs stratégiájába is, bemutatva a jövő munkahelyét.
“Nagyon izgalmas és innovatív vállalatnak tartom a Microsoftot, így nem volt kérdés, hogy részt vegyek-e a mai Meet Microsoft eseményen. Eddig is úgy gondoltam, hogy szívesen dolgoznék itt a jövőben, a mai nap pedig csak megerősített ebben.” – mondta Tóth Károly, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem hallgatója a nap végén.
Kisdiáktól a startup alapítóig – Microsoft edukációs programok fiataloknak
Jövőorientált vállalatként a Microsoft különösen nagy figyelmet fordít a fiatalok képzésére, akiket célzott edukációs programjaival kisdiák koruktól a munkába állásukig végigkísér. Az oktatás terén a YouthSpark programok állnak a vállalat társadalmi szerepvállalási stratégiájának középpontjában. Ezen keresztül több mint 50 ingyenes programot kínál a vállalat a fiataloknak, akik ezek segítségével sajátíthatják el a digitális írástudás alapjait egészen a haladó informatikai ismeretekig. Ezt egészíti ki a Microsoft Imagine, amely szintén ingyenes szoftvereket biztosít diákoknak és oktatási intézményeknek. A BizSpark ugyanezt felhő technológiával és szakértői támogatással együtt kínálja startupoknak, amely így az önálló vállalkozás elindításában segíti a fiatalokat. A diploma megszerzését követően a MACH (Microsoft Academy for College Hires) – egy kétéves, főállásban végezhető tehetségmenedzsment program – a kiemelkedően eredményes fiataloknak nyújt továbbképzést és eszközöket, jelentős szakmai támogatást nyújtva a tehetséges pályakezdő fiataloknak. A Virtual Academy, a DigiGirlz vagy az egyéves, önkéntes szakmai program, a Microsoft Student Partner Program további oktatási programok, amelyek a legújabb technológiákkal ismertetik meg a fiatalokat, külön figyelmet fordítva a legkisebbekre és a lányokra, akik méltatlanul alulreprezentáltak az IT-szektorban.
Kapcsolódó cikkek
- A digitális biztosítók kora jön
- Tanulni is lehet az Y és Z generációktól!
- Az Y generáció tetteket vár a nagyvállalatoktól
- Microsoft: Izgalmas bejelentések a holnap induló BETT konferencián
- IT szakemberek ingyenes képzése a digitális transzformáció kapcsán a Microsoftnál
- Rendhagyó Skype-nap a budapesti Herman Ottó Általános Iskolában
- Elindult a Microsoft Innovatív Iskola Programja a 21. századi oktatásért
- Elérhető a Minecraft: Education Edition első verziója
- Rugalmasságra vágynak a fiatal munkavállalók
- Jó üzlet a technológiát megtanulni
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az európai utazók 72%-a szeretné leküzdeni a nyelvi akadályokat a jobb utazási élményért
A Samsung legújabb kutatásából kiderül, hogy az európai nyaralók* 72%-a azt vallja, hogy sokkal jobban élveznék a külföldi vakációt, ha jobban, gond nélkül tudnának kommunikálni a helyiekkel. Ennek megoldásaként a Samsung arra ösztönzi az utazókat, tegyék próbára a Galaxy AI-t a következő felfedezőútjuk során.
Merj segítséget kérni! Online visszaélések elleni kampány a gyermekek védelmében
Edukációs kampányt indít a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Hivatala által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat. A cél, hogy mind a szülők, mind a gyermekek mihamarabb ismerjék fel az online visszaéléseket, és merjenek segítséget kérni.
Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?
Adathalászok áldozatai is kérhetnek kártérítést a bankjuktól
Csak az idei második negyedévben több mint 8 milliárd forint értékben okoztak kárt a bűnelkövetők a bankkártyás, mobiltelefonos és internetes banki fizetések során Magyarországon. A károsultak jelentős része azonban a mai napig nincsen tisztában azzal, kitől követelheti az okozott kár megtérítését. Még a személyes hitelesítési adatok tévedésből való kiadása esetén is van rá esély, hogy a visszaélés áldozata a bankjától kapjon kártérítést – derül ki többek között a BDO Legal Jókay Ügyvédi iroda alábbi összegzéséből.