Nem az üzlet miatt tartja fontosnak a Xerox a fenntarthatóságot
A társadalmi, gazdasági és környezeti fenntarthatósági teljesítménye alapján a Xerox idén is, ahogy immár nyolc éve folyamatosan, elnyerte az EcoVadis arany fokozatú kitüntetését.
A világszerte elismert, független szervezet - amely minden esztendőben 110 ország, 150 szektorát vizsgálva állítja fel a vállalatokra vonatkozó fenntarthatósági rangsorát – értékelésében kiemelte, hogy a Xerox nem csupán a saját iparágát tekintve jár az élen. Bekerült azon cégek szűk körébe is, amelyek az összes szektorra vetítve a legjobb eredményt érték el a felmérés készítésekor. A vállalat elkötelezettsége hosszú múltra tekint vissza ezen a területen. A vezetői sosem üzleti szempontok miatt tartották fontosnak a fenntarthatóságot. Sokkal inkább az a jövőbe vetett hit, világlátás vezérelte őket, amely azon alapul, hogy a környezetünk védelme, az emberi kapcsolatok erősítése jótékonyan hat a fejlődésre, a modernizációra és ezzel együtt hozzájárul a gazdasági mutatók javulásához is.
Az anyavállalathoz hasonlóan a Xerox Magyarországnak is szívügye a környezettudatos működés, a zöld technológiák felé nyitás, és a társadalmi felelősségvállalás. Mindezek konkrét tevékenységekben, eredményekben is tetten érhetőek náluk. Példaként említendő, hogy tavaly a cég az egyik termelő telephelyével az Év Zöld Nyomdája elismerést is elnyerte. A rangos kitüntetést minden évben azok a vállalkozások kapják meg, amelyek a működésük során nagy figyelmet fordítanak a fenntarthatósági szempontok betartására, illetve a környezetkímélő technológiák alkalmazására. A Xerox esetében a zsűri azt munkát értékelte, amit a vállalat szakemberei végeztek el annak érdekében, hogy a díjra jelölt telephelyük energiafelhasználása, káros anyag kibocsátása, illetve az ott keletkező hulladék mennyisége könnyen ellenőrizhető, nyomon követhető, és a lehető legkisebb mértékű legyen.
A fenntartható működés megteremtésén túl a Xerox világszerte, és hazánkban is rengeteg energiát, fordít a közösségek, illetve a társadalmilag hasznos önkéntes tevékenységet folytató szervezetek támogatására. A segítségnyújtás sokféle és sokrétű. A magyar leányvállalat többek között rendszeresen szervez véradásokat az Országos Vérellátó Szolgálat partnereként, a Xerox dolgozók nagyszámú részvételével. Továbbá az elmúlt években szoros együttműködést alakítottak ki a Magyar Mentőkutyás Szervezetek Országos Szövetségével is. A kooperációt az a cél hívta életre, hogy a mentőkutyás tagszervezetek tevékenységéről minél többen értesüljenek és az életmentő munkájuk hatékonyabb ellátásához újabb támogatásokat szerezhessenek. Ezt a törekvést teljes mellszélességgel támogatta a Xerox Magyarország, és legutóbb, minden technikai hátteret megadva a szövetség összes tagszervezete számára 1%-os kampányukat támogató szóróanyagot gyártott, hogy a mentőkutyások ezekkel is felhívhassák magukra és tevékenységükre a figyelmet.
Kapcsolódó cikkek
- #zöldenjobb: bezöldül az internet a környezetvédelemért
- A Xerox automatizálja a nyomdákat az új nyomdagép családjával
- Növekedési pályán a magyar nyomdaipar és vele együtt a Xerox is bővíti a kínálatát
- A Telekom ismét meghirdeti a Fenntarthatósági sajtódíj-pályázatot
- A Xerox a világ tizenhárom legetikusabb vállalatának egyike lett
- A hazai nyomdaiparnak muszáj fejlesztenie, ha profitot akar
- A Telekom pályázatot hirdet fenntartható szervezetek számára
- Így védheti meg a nyomtatóját a hackertámadástól
- Szoros partnerség a Xerox és az EFI közt
- A világ legjobb száz fejlesztője között a Xerox
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új szintre lépett a régiós e-kereskedelem
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalmát több mint 24 százalékkal növelte 2024-ben 2023-hoz képest, míg külföldi piacokkal együtt a növekedés elérte a 39,3%-ot. A pepita.hu oldalon átlagosan 72 másodpercenként érkezett egy sikeres rendelés tavaly. Az online kifizetett vásárlások száma 47%-kal nőtt. Az 1 millió aktív felhasználót meghaladó közösségükre alapozva további növekedést prognosztizálnak mind hazai, mind nemzetközi szinten.
European Marketing Agenda 2025 Webinárium – Már elérhető online!
Az európai marketingszövetségeket – köztük a Magyar Marketing Szövetséget is – magába foglaló European Marketing Confederation (EMC) február 4-én tartotta meg éves trendfelmérése, a European Marketing Agenda 2025 eredményeit összegző webináriumát, amely több mint 900 résztvevőt vonzott. Ezzel az idei Agenda a szervezet eddigi legnépszerűbb kezdeményezésévé vált.
Intelligens energiagazdálkodás a SmartThings platformon
Az ABB és a Samsung Electronics bejelentették, hogy az ABB InSite energiamenedzsment rendszert integrálják a Samsung SmartThings és SmartThings Pro platformjaiba, ezzel újabb lépést téve a fejlett intelligens épülettechnológia irányába. Az ABB-free@home okosotthon rendszer SmartThings-be történő korábbi integrálásával a felhasználók mostantól egyszerűbben kezelhetik és optimalizálhatják a lakó- és kereskedelmi ingatlanok energiafogyasztását.