Már a magyar AIESEC is Teams-szel dolgozik
Egyre több szervezet fedezi fel magának a tavasz óta ingyenesen elérhető Microsoft Teams előnyeit. Az Office 365 üzleti csomag előfizetői számára igénybevehető új csevegésközpontú munkaterület alaposan átformálja a csapatmunkát. A közgazdászhallgatók nemzetközi szervezete (AIESEC) teljes sikernek éli meg a Teams-re való átállást.
A Microsoft Teams mára a feladattervezőtől, a levelezési rendszerek szinkronizációján át a képernyő felolvasási funkcióig legalább száz hasznos kiegészítéssel bővült az elmúlt fél évben. Korábban egy-egy fontos kérdésben véget nem érő megbeszéléseken, jónéhány prezentációt követően születtek megoldások, döntések. A technológia fejlődése azonban gyökeres változásokat hozott ezen a téren is. A mobileszközök terjedése, a felhőszolgáltatások térnyerése, a távmunka lehetősége ma már korábban elképzelhetetlen lehetőségeket tartogat. Az AIESEC magyar tagozatának kollégái eddig a piacon ingyen elérhető szolgáltatásokat használtak, ám bizalmas adataik védelme érdekében nemrégiben egy profi megoldásnál kötöttek ki.
A világ legnagyobb, 120 országban 86 ezer tagot számláló diákszervezetének magyar tagozata nyolc egyetemen tíz helyi bizottsággal van jelen. A tízfős vezetőség úgy működteti a több mint 600 tagból álló szervezetet, mint egy nagyvállalatot. Tagjaik külföldi szakmai gyakorlatra utaznak, konferenciákat és szemináriumokat szerveznek, támogatókat gyűjtenek.
Diákok révén levelezésre, fájlok tárolására és megosztására eddig ingyenesen elérhető megoldásokat használtak. A Facebook elterjedése óta radikálisan csökkent az e-mail forgalmuk: amit lehetett, inkább a sokkal gyorsabb kommunikációra lehetőséget adó Messengeren intéztek. Az AIESEC-nél azonban aggályosnak tartották bizalmas üzleti információk ily módon történő kezelését. Olyan megoldást keresett, amely a szükséges funkciókat egységes platformon kezeli, a non-profit szektorban is alkalmazható, ráadásul használatára meg is tanítják a felhasználókat. A választás végül a Microsoft új, csapatmunkát támogató felületére, a Teamsre esett.
„Ez az elképzelhető legjobb program egy csapat hatékony és interaktív vezetésére a mai világban. Az AIESEC-en belül minden fájlunkat online tároljuk és a kommunikáció közel 60 százaléka még egy kisebb csapaton belül is online zajlik. A Teams egy remek applikáció mindennek az összekötéséhez. Egy ablakon belül ott az összes beszélgetésem, fájlom, jegyzetem és üzenetem” – mondja Horváth Annamária, elnök. Szerinte a munkát leginkább a Teams csatorna alapú felépítése könnyíti meg. Minden projekt vagy téma közé szerveződő csapatnak saját csatornája lehet, amelyben nagyon könnyű beszélgetéseket indítani, követni az eszmecserét vagy visszakeresni a korábbi csevegéseket. Ha pedig valaki nem tagja a csatornának, nem kap érdektelen üzeneteket.
A Teams desktop és mobilalkalmazása nem csupán tökéletesen kiváltotta a Messengert, de a bevezetése óta eltelt első hónapban 40 százalékkal csökkent az AIESEC Messenger és e-mail forgalma. Ráadásul a Teams a fájlok feltöltését és megosztását is könnyebbé tette. Nem kell külön megnyitni a OneDrive-ot és a Sharepointot, a fájlokat egyből a Teamsből lehet elérni és megvitatni. Mivel a szervezetben a vezetők évente cserélődnek, a tagok pedig bármikor be- és kiléphetnek, fontos volt, hogy a bevezetési ciklus minél rövidebb legyen. „A Microsoft megoldása sokat segít nekünk a folytonosság fenntartásában, az információk átadásában és megőrzésében. Ráadásul új tagokat is könnyen gyorsan tudunk felvenni a rendszerbe” – tette hozzá a magyar AIESEC elnöke.
Kapcsolódó cikkek
- Nagyobb rugalmasságot, több időt és a papírmunka csökkenését várja a digitalizációtól a kkv-szektor
- A fiatalok a jövő munkahelyén szeretnének dolgozni
- Látássérült emberek életét könnyítő magyar app jutott ki a Microsoft világversenyére
- Egy startup ötlettől a megvalósításig
- Új Dell EMC felhőalapú platform a Microsoft Azure Stackhez
- Windows 10 Őszi Alkotói Frissítés
- A Microsoft új szolgáltatásaival könnyen építhető mesterséges intelligencia a most készülő és a régi alkalmazásokba egyaránt
- Új Microsoft eszközök és szolgáltatások a modern oktatás szolgálatában
- Megérkezett a Windows 10 Alkotói frissítés!
- A Microsoft első embere Budapesten
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?