A fiatalok a képességalapú álláskeresést szeretik

forrás: Prím Online, 2017. június 17. 09:34

Kiemelkedően pozitívan fogadta a piac az új online szolgáltatást. A munkaadói és munkavállalói oldalról felmerülő igények alapján fejlesztett második generációs állásportál, az allas.hu szinte az indulása pillanatában átlépte a napi 60 ezres egyedi látogatószámot, amivel azonnal megszerezte a második helyet a piacon.

Az allas.hu fejlesztését több hónapos kutatómunka előzte meg. A kutatás során egyértelművé vált mik azok a tényezők, amik a legnagyobb akadályt jelenti az álláskeresőknek a számukra tökéletes munka megtalálásában, és mivel lehet a munkaadói oldalt leginkább segíteni abban, hogy a lehető leggyorsabban megtalálják az ideális jelöltet. A piacon eddig működő hagyományos állásportálok a 2000-es évek elején működő munkakeresési szokásokat tükrözik, és nem követték le az azóta bekövetkező piaci változásokat. Ennek egyik legszembetűnőbb eleme, hogy mind a meghirdetett pozíciókat, mind az álláskeresőket olyan kategóriákba kényszerítik, amik nem felelnek meg a mai rugalmas álláskeresési igényeknek. 

 

Az indulás óta eltelt időszakban az allas.hu átlépte a napi 60 ezres egyedi látogatószámot.  A legtöbb regisztráció a 25-34 év közötti korosztályból érkezik, míg az oldal látogatói jellemzően a 25-44 korcsoportba tartoznak. A rendszer havonta 150 ezer jelentkezést vizsgál át, melyek közül – a szűrés után – 3000 releváns pályázó adatai kerülnek a hirdetőkhöz.  A visszajelzések alapján a munkakeresők az oldal legfontosabb előnyeinek a relevanciát mutató százalékos kiértékelést valamint a mai felhasználói igényekhez igazított dizájnt és dinamikus kezelhetőséget, a hastagek használatával történő, szinte már játékos profilfeltöltést tekintik. Hirdetői oldalról pedig a kockázatmentességet emelik ki a legtöbben, mint legfőbb pozitívumot az allas.hu kapcsán. Az oldalon ugyanis ingyenesen lehet hirdetést feltölteni, fizetni csak akkor kell, ha a munkaadó kapcsolatba szeretne lépni a jelölttel. Az allas.hu-val kapcsolatos visszajelzések azt mutatják, hogy jelentősen lecsökken a kiválasztásra fordítandó idő, mivel a rendszer előre megszűri az adott pozícióra beérkező akár több száz jelentkezést, és csak a négy legalkalmasabb jelöltet küldi át a hirdetőnek. A tapasztalatok pedig azt mutatják, hogy szektortól függően, a cégek nagy valószínűséggel 3-5 releváns jelöltből képesek megtalálni új munkatársukat. A felvételt nem nyerő jelentkezők automatikus kiértesítését pedig a munkaadói és munkavállalói oldal is nagyra értékeli.

 

„A megváltozott munkalehetőségekre és munkahelyi igényekre reagálva az allas.hu rendszere a hagyományos, önéletrajz alapú pályázás helyett a valódi tapasztalatokra, képességekre és készségekre fókuszálva kapcsolja össze az álláskeresőket és a hirdetőket. Az oldal egy algoritmus segítségével a munkavállalóknak már a keresés fázisában megmutatja, hogy a megadott skillek alapján hány százalékban illik rá az adott pozíció, így mindenki valóban csak a számára legmegfelelőbb állásra adja be a jelentkezését. A munkaadói oldalt pedig azzal segíti a rendszer, hogy relevancia alapon sorrendbe teszi a jelölteket. Ez az újfajta megközelítés és a rendszer mögött futó algoritmus azt teszi lehetővé, hogy a hiányszakmák és a sok önéletrajz beküldését generáló pozíciók esetén is megtalálhassák a releváns jelöltet a munkát kínálók.” – mondta el Rácz István az allas.hu vezérigazgatója.

 

A megváltozott igényekre reagáló, képességalapú álláskeresés tehát az elkövetkezendő időszak egyik leghatékonyabb kiválasztási módszere lehet. Az allas.hu szakemberei azonban nem elégszenek meg ennyivel: az oldalon folyamatosan fejlesztik azokat a funkciókat, melyek a felhasználók számára értéket teremtenek.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hatalmas a kereslet a HONOR befelé hajlítható telefonjára

Kiválóan teljesített első napjaiban a már Európa több országában is kapható HONOR Magic V3. A Magyarországra október 1-jén érkező eszköz megjelenése első napján 56%-kal több eladást produkált, mint elődje, a HONOR Magic V2. A készletek kifejezetten korlátozottá váltak, de újabb, nagyobb szállítmány várható a napokban.

2024. szeptember 16. 20:28

Az ARUBA Hackathon visszatért – 24 órás verseny a legjobb fejlesztők számára

A vezető európai felhőszolgáltató ArubaCloud a ComputerTrendsszel együttműködésben a Magyarországi Vezető Informatikusok Szövetsége (VISZ) szakmai támogatásával programozói hackathont rendezett idén szeptember 14-15-én, hogy ezzel is hozzájáruljon a magyarországi IT-tehetségek felfedezéséhez.

2024. szeptember 16. 18:49

Megvannak a Marketer of The Year hazai jelöltjei

A legnagyobb hatású, legeredményesebb marketingesek elismerése céljából új díjat alapított a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ). A szakmai zsűri ajánlása alapján, az idén először szervezett díj jelöltjei: Balogh Barbara (Velux), Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt.), Beke Zsuzsa (Richter), Mérő Ádám (The Coca-Cola Company), valamint Pantl Péter (MOL Group). A “Marketer of The Year” exkluzív díjat szeptember 19-én a Marketing Summiton adják majd át. Az elismerés valódi különlegessége az, hogy annak első helyezettje képviseli Magyarországot a European Marketing Confederation által szervezett, 2025-ös “European Marketer of The Year Award”-on.

2024. szeptember 16. 16:57

A Rubik-kocka 50. évfordulóját ünnepelték a Széchenyi-egyetem Innovációs Parkjában

A Rubik-kocka feltalálásának 50. évfordulója alkalmából Rubik Ernő világhírű feltaláló volt a Széchenyi István Egyetem és a győri önkormányzat vendége szeptember 12-én. A Győri Innovációs Park aulájában, a Kocka néven ismert épületben Rubik-kocka-kirakó versennyel és pódiumbeszélgetéssel ünnepelték meg a jubileumot.

2024. szeptember 16. 15:14

Szenzációs eredmény a Nemzetközi Mesterséges Intelligencia Diákolimpián

A négy magyar versenyző négy medált szerzett az első olyan mesterséges intelligenciára fókuszáló diákolimpián, amelyen nem csapatban, hanem egyéni versenyzésben mérték össze tudásukat. Az IAIO-t  (International  Artificial  Intelligence  Olympiad) az első alkalommal szeptember 8-12. között rendezték meg Rijádban.

2024. szeptember 16. 13:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Techóriások özönlöttek a Városligetbe

2024. szeptember 13. 17:00

Belföldön az elmúlt 2 évben megduplázódott a nyári adatforgalom

2024. szeptember 9. 13:10

Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion

2024. augusztus 25. 15:34

Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0

2024. augusztus 14. 10:27