A Fujitsu kutatása feltérképezi a digitális oktatáshoz vezető utat

forrás: Prím Online, 2017. június 26. 09:26

A digitalizáció nyomán mélyreható átalakulás indult el az oktatási szektorban, ám a Fujitsu „A digitális oktatáshoz vezető út” (The Road to Digital Learning) címmel kiadott jelentése szerint számos oktatási intézmény nehezen tart lépést a digitális változás ütemével. A jelentés hét ország 600 általános és középiskolai, főiskolai és egyetemi IT-vezetőjének véleménye alapján, átfogó képet ad a digitális oktatás globális helyzetéről.

Miközben az oktatási intézmények ambiciózus tervekkel rendelkeznek arra nézve, hogyan használhatnák a digitális megoldásokat a személyre szabottabb, interaktívabb és együttműködőbb oktatás megteremtésére, sokan arról számoltak be, hogy a folyamatot lassítja a feladat komplexitása, a régi IT-rendszerek és az erőforráshiány miatti frusztráció. Az iskolák többségének még hosszú utat kell megtennie addig, amíg olyan fejlett technológiákba tud beruházni, mint a felhőalapú oktatási alkalmazások, a virtuális vagy a kiterjesztett valóság. Ugyanakkor már felismerték, hogy először a megfelelő alapokat kell lefektetniük, és meg kell szüntetniük a szakemberhiányt.

 

Az oktatási intézmények túlnyomó többsége tisztában van azzal, milyen szerepet játszik napjainkban a technológia a gyermekek oktatásában és az egyenlő esélyek biztosításában. 94% úgy gondolja, hogy a személyre szabott oktatás „fontos” vagy “nagyon fontos”, és 84% tartja feladatának, hogy felkészítse diákjait a digitális jövőre. Ugyanakkor az oktatási intézményekre egyre erősebb nyomást gyakorolnak a szülők és a diákok elvárásai és a versenyképesség megőrzésének feladata. Az intézmények több mint háromnegyede (77%) szeretne öt évben belül digitális kiválóságközponttá válni, ám a digitális oktatás sok helyen ma még nem realitás. Az általános és középiskolák 87%-a nem biztosít semmilyen eszközt a diákjainak, és ha még biztosít is, három tanuló osztozik egy eszközön. 

 

 

A tanárok nehezen tartják a lépést a digitális technológiához értő diákokkal 

Miközben ambiciózus célokkal rendelkeznek a digitális oktatás terén, a válaszadók több mint fele (51%) elismeri, hogy nehezen követi a technológiai változásokat. Ez nem meglepő: az oktatási intézményeknek rengeteg kihívást kell legyőzniük, például meg kell találniuk az egyensúlyt a digitális világban mind jobban boldoguló diákok és a felmérési eredmények szerint technikailag kevésbé képzett tanárok között. A megkérdezettek több mint fele (54%) „kiválónak” vagy „jónak” értékelte diákjai digitális hozzáértését, ugyanakkor 88% egyetértett abban, hogy a tanári kar digitális kompetenciájának fejlesztése prioritást jelent a következő 1 évben. Sok esetben ez azt jelenti, hogy az oktatási intézmény még csak most készíti fel oktatóit a digitális oktatási módszerek és megoldások, valamint az őket támogató technológiák, például a számítási felhő használatára. 

 

Számos oktatási intézmény komplex infrastrukturális kihívásokkal is küzd. A gyenge hálózati csatlakozás, a nem megfelelő régi hardverek és szoftverek sok IT-részleg számára fejfájást okoznak, csakúgy mint az eszközök, az infrastruktúra és az alkalmazások megfelelő kombinációjának megtalálása. A válaszadók kevesebb mint fele (46%) gondolja úgy, hogy a lehető legjobb eszközökkel támogatja a digitális oktatási célokat. A diákok eszközei gyakran meghibásodnak vagy megsérülnek, és használatukat a beépített biztonsági funkciók hiánya vagy korlátozottsága is nehezíti. 

 

Az oktatási szektor IT-vezetőinek 97%-a számára prioritás a hozzáférés és a biztonság egyensúlyának megteremtése, és az iskolák közel 90%-a beismeri, hogy felül kell vizsgálnia vagy javítania kell eszközei és rendszerei megbízhatóságát és hibatűrését. Az informatikai költségvetés és erőforrások korlátozottsága azonban az intézmények több mint felét (54%) gátolja ebben. A költségvetés nagy részét még ma is az alapok kiépítésére fordítják. Például 87% tervezi vezeték nélküli hálózat kiépítését a következő 1 évben.

 

„A digitális technológia rengeteg új lehetőséget nyit meg az oktatásban például a személyre szabottabb tanítás, az előrehaladásról adott visszajelzés, az önállóan ütemezett tanulás, a bármikor és bárhonnan elérhető kiegészítő tananyagok biztosítása, valamint a diákok, a tanárok és a szülők közötti fejlett együttműködés terén. Ebből a szempontból kulcsszerepet játszik a csatlakozás, az egyszerűség és a biztonság, de a felmérés tanúsága szerint sok oktatási intézmény még ezeknek az alapoknak a megteremtésével küzd. Gyakran kihívást jelent számukra a szükséges források előteremtése, és az, hogyan érveljenek a digitális oktatás mellett, bizonyítva annak megtérülését. Szeretnénk segíteni az oktatási intézményeknek megszüntetni ezt a komplexitást. Nem csupán a technológiát és az eszközöket biztosítjuk számukra, hanem abban is segítséget nyújtsunk a tanároknak és a diákoknak, hogy a maximumot hozzák ki az új technológiákból, és támogatjuk a diákok felkészítését a digitális munkahely követelményeire. A Fujitsunál erősen hiszünk abban, hogy ha szeretnénk felkészíteni gyermekeinket a digitális jövőre, meg kell szüntetnünk a digitális szakadékokat – ezt pedig csak úgy tudjuk megvalósítani, ha összefogunk, és folyamatosan együttműködünk a technológiai ágazat és az oktatás szereplőivel” – hangsúlyozta Ash Merchant, a Fujitsu oktatási igazgatója. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az Eurowag elhozza a digitalizációt a teherfuvarozásba

Az Eurowag, a kereskedelmi közúti fuvarozási (CRT) iparág vezető európai technológiai szolgáltatója a hannoveri IAA Transportation 2024 kiállításon jelentette be az ágazatban elsőként megvalósuló digitális platformjának ütemezett  bevezetését. Az Eurowag Office arra törekszik, hogy egy olyan digitális platformot biztosítson a teherfuvarozó vállalatok számára, amely a flottaüzemeltetéssel kapcsolatos feladatok teljes részét lefedi, ezáltal enyhíti a rájuk nehezedő nyomást és hozzájárul a hatékonysági hiányosságok csökkentéséhez. A platform alap funkciói ingyenesen elérhetők lesznek az Eurowag új és meglévő ügyfelei számára.

2024. szeptember 19. 10:07

Mától Magyarországon is Ayvens néven működik a legnagyobb hazai flottakezelő

Ayvens márkanév alatt folytatja tevékenységét hazánk legnagyobb flottakezelője és mobilitási szolgáltatója, az ALD Automotive | LeasePlan. Az új márka létrejöttének előzménye, hogy 2023 májusában a Societe Generale csoporthoz tartozó ALD Automotive felvásárolta a LeasePlant, az integráció egyik fontos lépéseként pedig immáron Magyarországon is Ayvens néven folytatja működését a vállalat. Az Ayvens világszerte 42 országban 3,4 milliós flottát üzemeltet, melyből több mint 550 000 elektromos meghajtású. Magyarországon az Ayvens közel 3000 ügyfele részére nyújt mobilitási megoldásokat, és összesen mintegy 33000 járműből álló flottát kezel.

2024. szeptember 18. 18:30

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban

2024. szeptember 17. 11:37

Techóriások özönlöttek a Városligetbe

2024. szeptember 13. 17:00

Belföldön az elmúlt 2 évben megduplázódott a nyári adatforgalom

2024. szeptember 9. 13:10

Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion

2024. augusztus 25. 15:34