Trump elnök döntésének nincs hatása a Xeroxra
A világot sokkolva jelentette be a nyár elején Donald Trump, hogy gazdasági okok miatt az USA kilép a klímaváltozás elleni globális összefogást szentesítő párizsi egyezményből.
Döntése megosztotta az embereket. Voltak, akik örültek neki, de sokan nem. Utóbbiak közt számos amerikai cég tartja elhibázottnak ezt a lépést, és egymás után adják hírül, hogy kitartanak a francia fővárosban két éve megfogalmazott közös célkitűzések betartása mellett.
A közelmúltban a vezető dokumentumkezelő technológiai vállalat, a Xerox erősítette meg, hogy nem változtat eddigi álláspontján és a párizsi klíma megállapodásban foglaltaknak megfelelve végzi a tevékenységét a jövőben is.
„Mindez azt jelenti, hogy a cégünk továbbra is elkötelezett a fenntarthatóság iránt, és felelős vállalatként folytatjuk azokat a programjainkat, amelyek az energiafelhasználás, és az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentését célozzák. Ugyanakkor dolgozzunk azon is, hogy olyan termékkel, megoldásokkal álljunk ügyfeleink rendelkezésére, amelyekkel ők is eredményesebbek lehetnek a környezetvédelemben.” – hangsúlyozta Wendi Latko, a Xerox környezetvédelmi-és fenntarthatósági ügyekben illetékes alelnöke.
A Xeroxnál nem újkeletű fogalom a környezettudatosság. Az elmúlt évtizedekben számos fejlesztést hajtottak végre ennek érdekében. Többek között megszüntették az ózonlebontó anyagok használatát a gyártási folyamatban, illetve alapítói lettek az Energy Star minősítő programnak, ami az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának mérséklését irányozza elő. Mindemellett 2003-ban saját programot is indítottak az üvegházhatást okozó gázok csökkentésére. Bár a vállalat mindezeket meggyőződésből, a fenntartható fejlődés érdekében teszi, az erőfeszítéseiket több független szervezet is elismeréssel fogadja. Legutóbb a tengerentúli Corporate Responsibility Magazin választotta be őket a száz legjobb társadalmi felelősségvállalási programmal rendelkező amerikai vállalat közé, illetve a cég a társadalmi, gazdasági és környezeti fenntarthatósági teljesítménye alapján idén ismét elnyerte az EcoVadis kitüntetés arany fokozatát.
Az anyavállalathoz hasonlóan a Xerox Magyarországnak is szívügye a környezettudatos működés, a zöld technológiák felé nyitás, és a társadalmi felelősségvállalás. Mindezek konkrét tevékenységekben, eredményekben is tetten érhetőek. Példaként említendő, hogy tavaly a cég az egyik termelő telephelyével az Év Zöld Nyomdája elismerést is elnyerte. A rangos kitüntetést minden évben azok a nyomdaipari vállalkozások kapják meg, amelyek a működésük során nagy figyelmet fordítanak a fenntarthatósági szempontok betartására, illetve a környezetkímélő technológiák alkalmazására. A fejlesztések azóta sem álltak le a magyar leányvállalatnál, és 2017-ben ismét pályázni fognak erre a díjra.
Kapcsolódó cikkek
- Quocirca: hét éve folyamatosan vezető MPS szolgáltató a Xerox
- Nincsenek biztonsági rések a Xerox új irodai gépein
- Villámgyors nyomtatás, szkennelés mostantól bárhonnan indítható
- A kis irodákat is felpörgeti okos dokumentumkezelő eszközökre épülő technológiai váltás
- Nem az üzlet miatt tartja fontosnak a Xerox a fenntarthatóságot
- #zöldenjobb: bezöldül az internet a környezetvédelemért
- A Lexmark csatlakozik az Európai Utángyártási Tanácshoz
- Növekedési pályán a magyar nyomdaipar és vele együtt a Xerox is bővíti a kínálatát
- A Xerox a világ tizenhárom legetikusabb vállalatának egyike lett
- A hazai nyomdaiparnak muszáj fejlesztenie, ha profitot akar
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Januártól a 4iG Csoport 'One' márka alatt egyesíti távközlési kereskedelmi szolgáltatásait
Utolsó szakaszához érkezik a 4iG Csoport távközlési portfóliójának teljes megújítása, illetve egységesítése. A cégcsoport sajtóeseményen jelentette be, hogy 2025. január 1-jétől kivezeti a magyarországi piacról a Vodafone, a DIGI, az Antenna Hungária és az Invitech márkákat, és a társaságok ezt követően egységesen One márkanév alatt nyújtják lakossági és vállalati távközlési szolgáltatásaikat.