Hogyan keressünk pénzt a nyaralás idején parkoltatott autónkkal?
BeeRides: egy magyar startup terjeszkedése Nyugat-Európában
A 2015-ös sikeres budapesti start után megérkezett a Dortmund Airportra is a BeeRides, a régió piacvezető reptéri car sharing (autómegosztó) szolgáltatása. Ez a hazai fejlesztésű, egyedi modell a tulajdonosoknak ingyenes parkolást, és bérbeadással – teljes Allianz biztosítás mellett – megtakarítást és bevételkiegészítést kínál. A magyar startup tervei szerint a közeljövőben további nyugat-európai desztinációkon is megjelenik szolgáltatásával, így több országban lehet majd például az általánoshoz képest féláron autót bérelni.
A külföldi utazásaikhoz a repülőt választókban biztosan felmerül a kérdés: taxizzunk vagy kifizessük a „feleslegesen” álló autónk után a magas parkolási díjat? Ezekre a kérdésekre adott választ egy magyar startup, a BeeRides Kft., amely a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 2015. május óta működteti költségkímélő, egyúttal pénzt termelő, automatizált megoldását. Június végétől már a dortmundi reptéren is elérhető lesz ez a lehetőség, ahol naponta átlagosan 5 500 utas fordul meg.
Reptéri autómegosztás, mint pénzkereseti forrás
A közösségi modell lényege, hogy a BeeRides szolgáltatást választók külföldi tartózkodásuk idejére (függetlenül attól, hogy bérelték-e az autót) ingyen használhatják a repülőtér közelében lévő parkolót, amivel már több ezer forintot takarítanak meg – miközben pénzhez jutnak, ha erre az időszakra bérbe adják autójukat, és ezzel nyaralási költségeik egy részét is fedezni tudják. Az autótulajdonosnak tehát nem csak parkolási problémája oldódik meg, hanem távolléte alatt pénz is áll a házhoz. A bérlőnek is kedvező ez a konstrukció: az idelátogató a reptéren a megszokotthoz képest akár 60 százalékkal olcsóbban bérelhet autót. „Felmérésünk szerint a BeeRides szolgáltatásait igénybe vevők mára összesen 100 millió forintot kerestek, illetve spóroltak meg” – tette hozzá Bősze Botond, a társaság ügyvezetője.
Gyors növekedés
A BeeRides ez idáig 20 000 parkolási napot könyvelt el, az autóbérleti napok száma elérte a 9 000-t, és dinamikusan nő a felhasználók száma. Tapasztalataik szerint ma már vannak, akik hosszabb külföldi munkavállalásuk során szerzett jövedelmüket egészítik ki ilyen forrásból, egyre többen így adják bérbe az egyébként garázsban álló autójukat, vagy vásárolnak járművet BeeRides-bérbeadás céllal.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét bemutatkoznak európa legjobb női startup csapatai
- Lengyel piacra lépett a hazai utazási startup
- Különdíjjal tért haza a magyar csapat a Women Startup Competition Europe Londoni döntőjéből
- A legjobb magyar startupokat várja a Telenor Accelerate program
- Hazai győzelem a nemzetközi Blastoff startup versenyen!
- A befektetés a fő motiváció a Blastoff mezőnyében
- Lehullott a lepel a Studio 1 sikeres magánbefektetőiről
- Blastoff startup verseny: itt vannak a shortlistesek!
- Startupoknak indít mentorprogramot a Nestlé
- Öt tipp a PayPal-től startupoknak
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar mérnöki bravúr a világ színpadán
A bim.GROUP mérnökeinek tervezése rangos elismerést kapott: a kecskeméti Greentech Solar Parking megnyerte a TEKLA BIM Awards „Kis méretű projektek” kategóriájának regionális díját, így továbbjutottak a nemzetközi döntőbe. Ezzel a hazai mérnökök kimagasló digitális, BIM-alapú tervezési és modellezési munkáját ismerték el. A projekt ráadásul a fenntarthatóságot is szem előtt tartja: a filigrán, feszített kötélszerkezetű napelemes parkoló árnyékolja az autókat, miközben megújuló energiát termel – új irányt mutatva ezzel a fenntartható városi infrastruktúra fejlesztésében. A díjnyertes tervezést a KÉSZ Metaltech kivitelezésében valósították meg.
Körforgásban a fenntarthatóság: Rekord újrahasznosítás az LG-nél
Az LG Electronics (LG) nyilvánosságra hozta 2024–2025-ös fenntarthatósági jelentését, amelyben részletesen beszámol a 2030-ig kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez vezető jelentős előrelépésekről. A dokumentum külön kitér az üvegházhatású gázok (ÜHG) kibocsátásának csökkentésére, valamint a körforgásos gazdálkodásban elért eredményekre. A jelentés bemutatja, hogyan építi be a vállalat a fenntarthatóságot működésébe, összhangban „Jobb élet mindenkinek” fenntarthatósági víziójával.
Sztárok a gyerekekért: licitálj egy jobb szeptemberért!
Ismert művészek, sportolók és civilek fogtak össze a Tűzcsiholó Egyesület kezdeményezésére, hogy segítsenek 155 hátrányos helyzetű gyermeknek méltó módon elkezdeni a tanévet. Az „Egy iskolatáskányi remény” elnevezésű jótékonysági kampány keretében online aukció indult, ahol különleges, személyes tárgyakra lehet licitálni.
AI-tal turbózott kijelzők: Bemutatkozik a Samsung új Smart Monitor szériája
A Samsung bejelentette új Smart Monitor termékcsaládját, amelyben a csúcskategóriás Smart Monitor M9 (M90SF), valamint a továbbfejlesztett Smart Monitor M8 (M80F) és M7 (M70F) modellek is helyet kaptak. Az M9 modell a korszerű QD-OLED technológiának és az egész szériára jellemző intelligens AI-funkcióknak köszönhetően még személyre szabottabb és összekapcsoltabb felhasználói élményt nyújthat munkához és kikapcsolódáshoz egyaránt.
Vigyázz, ki vagy online – A Telekom segít megvédeni digitális énedet
A Telekom #OwnYourWorld néven indít új online platformot és kampányt kilenc európai országban – köztük hazánkban is –, amely a Z generáció digitális tudatosságát kívánja erősíteni. A cél, hogy felhívja a figyelmet a digitális identitás védelmének fontosságára, különösen a mesterségesen létrehozott „digitális hasonmások” és a „brainrot” (agyrohasztás) jelenségei kapcsán.