Minden eszközzel küzd a Xerox a hamisítványok ellen

forrás: Prím Online, 2017. augusztus 15. 11:55

Szomorú képet fest az európai toner (nyomtatópatron) piacról az Európai Tonerkazetta és Tintapatron Újragyártók Szövetség (ETIRA) közelmúltban publikált 2017-es éves jelentése. 

Felméréseik szerint a kontinensen a jogtiszta kellékanyagokkal szemben egyre keresettebbek a szabadalomsértő, elsősorban a Távol-Keletről érkező termékek. Ebbe a kategóriába azok a kazetták tartoznak, amelyeket nem a nyomtatókészülék gyártója, hanem harmadik fél állít elő és saját márkanév alatt hoz forgalomba, de azok külsőre hasonlítanak vagy teljesen megegyeznek az eredetivel.  A számok nyelvére lefordítva ez a térhódítás azt jelenti, hogy a 120 millió darabszámot elérő, éves európai színes, illetve fekete-fehér toner eladásból származó bevétel közel az 1/3-át - döntően a kelet-európai országokban érzékelhető piaci dömping miatt - ma már a kínai hamisítványok viszik el. Utóbbiak előretörése egyértelműen az olcsóságuknak köszönhető. Nem ritka, hogy a hamis tonerek ára alig harmada az eredeti gyáriakénak. Viszont garanciát nem nyújtanak hozzájuk, így a vásárló komoly rizikót vállal a megvételükkel. Túl azon, hogy környezetkárosítóak, gyenge minőséget produkálnak, és helyrehozhatatlan károkat is okozhatnak a készülékekben. 

 

A hazai toner piaci helyzet sem tér el arányaiban és jellemzőiben a többi uniós, kelet-európai országétól. A Xerox Magyarország szakembereinek tapasztalatai szerint a magánszemélyek mellett a vállalatok körében is terjednek az olcsó, szabadalmi jogokat sértő patronok. A legtöbben azért választják az illegális forrásból beszerzett hamis termékeket, mert ezekhez jóval a piaci ár alatt juthatnak hozzá.  Azzal viszont a legtöbbször senki sem számol a vásárlók közül, hogy a klónkazetták sokkal nagyobb arányban hibásodnak meg, mint az eredetiek. A nyomtatóalkatrészek elszennyeződésével, károsodásával összefüggő javítások pedig tekintélyes többletköltséget jelenthetnek a vállalkozásoknak, de a legrosszabb esetben az is előfordulhat, hogy a klónkazetta "pusztítása" miatt akár új gépet is kell vásárolni. 

 

A Xerox Magyarország számtalan eszköz használatával küzd a gyártók működését megnehezítő, a jogtiszta tonereket forgalmazó magyar vállalkozásokat ellehetetlenítő hamisítványok ellen. Felvilágosító, edukatív kampányok, képzések megszervezése mellett folyamatosan tesztelik a piacon elérhető klónokat, hamisítványokat, és minden esetben megteszik a szükséges jogi lépéseket a károkozás megfékezése érdekében. Továbbá olyan kereskedelmi akciókat hirdetnek, amelyek révén az árérzékeny vásárlóknak is alternatívát kínálnak ahhoz, hogy az eredetit válasszák a silány utánzatok helyett. Augusztus elején indították el új kampányukat, ami során mindegyik, hozzájuk visszahozott eredeti, üres Xerox tonerkazetta után 500 forintot írnak jóvá egy új vásárlásakor. Ezzel is arra szeretnék ösztönözni az embereket, hogy inkább a biztos minőséget válasszák, a bizonytalan hátterű, a környezetre is veszélyes hamisítványokkal szemben.

 

A Xerox Magyarország oldalán további információk találhatóak a kellékanyagokról, illetve azok újrahasznosításáról a https://www.xerox.com/about-xerox/recycling/huhu.html linken.

Kulcsszavak: Xerox nyomtatás

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mesterséges intelligencia a marketing szolgálatában

A Microsoft adott otthont a Magyar Marketing Szövetség Marketing Döntéshozók Klubja legutóbbi rendezvényének, mely március 20-án zajlott, és a mesterséges intelligencia marketingben betöltött szerepét és lehetőségeit helyezte középpontba. A rendezvény üzenete az volt, hogy az AI nem csupán a jövő technológiája, hanem már most is olyan eszközként működik, amely jelentősen növeli a marketingmunka hatékonyságát. A Microsoft szakértői gyakorlati példákon keresztül mutatták be, hogyan integrálható az AI a marketing- és értékesítési folyamatokba, elősegítve azok optimalizálását és gyorsítva az üzleti döntéshozatalt.

2025. március 25. 16:13

2026-ra a világ legnagyobb fulfilment áruházává válik a soroksári IKEA

Egy évvel az átfogó felújítás bejelentése után a soroksári IKEA egyesíti azokat az új megoldásokat és fejlesztéseket, amelyeket a legnagyobb lakberendezési kiskereskedő már világszerte tesztelt, és 2026-ra a világ legnagyobb IKEA fulfilment áruházává válik. 

2025. március 25. 15:45

Ötgenerációs munkahelyek: Hogyan segíthetik az együttműködést a különböző korosztályok?

A generációs különbségek sokak szerint feszültségekhez, széthúzáshoz és akár konfliktusokhoz is vezethetnek, különösen a munkahelyeken. De vajon elkerülhetetlen, hogy így alakuljon? Hogyan hat az innovációs nyomás a generációk közötti együttműködésre? Problémaként vagy lehetőségként kellene tekinteni a különbözőségekre? Ilyen kérdésekre keresnek választ a Bosch Podcast legújabb epizódjában, ahol Steigervald Krisztián generációkutató és Somogyi András, a Bosch cég humánerőforrásért felelős alelnöke beszélgetnek.

2025. március 25. 14:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra sem tudjuk, hogy kik ölették meg Kennedyt

2025. március 21. 16:38

iPhone 17 Air: A legvékonyabb iPhone a láthatáron

2025. március 18. 13:29

„Az Ön eszköze veszélyben van, össze fog omlani” – 8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

2025. március 13. 09:55

Történelmi magyar siker a Holdon

2025. március 11. 16:01