Online eszközök a nemzetközi kereskedelemben
A Facebook felmérésének legújabb kiadásában azt vizsgálták, hogyan alkalmazzák a kkv-k az online eszközöket a nemzetközi kereskedelemben
A nemzetközi kereskedelemben való részvétel növeli a vállalatok magabiztosságát - derül ki a Future of Business című felmérés legújabb kiadásából, amely a Facebook, a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) és a Világbank együttműködésével készült.
Magyarországon a külkereskedelemben résztvevők (exportőrök, importőrök) 70%-a elégedett jelenlegi üzleti helyzetével, míg a hazai piacon mozgó vállalatok esetében ez az arány csupán 61%. Kisebb különbség figyelhető meg a cégek jövőképe esetén: míg a nemzetközi kereskedelemben résztvevők 83%-a, a magyar piacon tevékenykedők 80%-a pozitív a saját jövőjét illetően. A vállalatok magabiztossága hatással van a munkahelyteremtésre is: a nemzetközi kereskedők 29%-a, míg a hazai piacon dolgozók 19%-a azt állította, hogy az elmúlt hat hónapban munkahelyet teremtett. A következő fél évben az export és importőrök 50%-a tervez újabb munkahelybővítést, míg ez az arány 35% a csupán haza kapcsolatokkal, ügyfelekkel rendelkező vállalatok esetén. Nemzetközi szinten a nemzetközi kereskedelemben résztvevők 5 százalékponttal jobban bíznak vállalkozásukban és 10 százalékponttal nagyobb valószínűséggel teremtettek munkát, mint az import és export tevékenységet nem végző társaik.
A kutatás rámutatott, hogy az exporttal foglalkozó kkv-k üzleti modelljének egyik legfontosabb eleme a kereskedelem. Tíz vállalkozásból négyen állították azt, hogy a bevételük több mint 25%-a nemzetközi kereskedelemből származik. Ezen vállalatok nemzetközi eladásai nagyban függnek az olyan online eszközök használatától, mint a webshopok, online fizetési lehetőségek és online ügyfélszolgálat. A nemzetközi és magyar exportőrök közel fele (45% és 42%) azt állította, hogy a nemzetközi értékesítések több mint 75%-a függ az online eszközöktől.
A magyar cégek sokat profitálnak az online eszközök adta lehetőségekből: azon magyar exportőrök közül, akik online eszközöket használnak a nemzetközi kereskedelemben, 75 százalék számolt be bevételnövekedésről, míg nemzetközi társaik esetében ez az arány csupán 58 százalék.
A meggyőző számok ellenére a nemzetközi kereskedelem kihívást jelent a kkv-k számára és épp ezért csak kis részük foglalkozik vele. Magyarországon még az exporttal foglalkozók kétharmada (61%) is kihívásként tekint a nemzetközi kereskedelemre, míg a nemzetközi válaszadók 48%-a mondta ugyanezt. A legfontosabb akadályoknak a válaszadók az “üzleti partnerkeresés nehézségét” (63%), “a piacra jutási korlátozásokat” (41%) és a “jogszabályokat” (38%) tartják. A kkv-k legkevésbé az “online értékesítést akadályozó rossz internetkapcsolat” (18%) miatt aggódnak.
A Future of Business felmérésről
A Future of Business felmérés először 2016 februárjában jelent meg, és a Facebook elkötelezettségét tükrözi a kis- és középvállalkozások (kkv-k) támogatása iránt. A felmérés célja, hogy a kkv-k hasznosíthassák mind az eredményeit, mind a digitális eszközeit a növekedés érdekében. A legújabb kiadvány azt vizsgálja, hogy az online eszközök milyen szerepet játszanak a kis- és középvállalkozók nemzetközi kereskedelmében és ezáltal növekedésben. A felmérés a cégek jelenlegi és jövőbeli gazdasági tevékenységéről, kihívásairól, üzleti jellemzőiről és stratégiájáról is tartalmaz kérdéseket. A felmérésben közel 220 ezer kis-, és középvállalat vett részt, és a válaszadók a több mint 70 millió, aktív Facebook-oldallal rendelkező vállalkozások közül kerültek ki. Az a 42 ország, amelyből a válaszok érkeztek, a világ népességének 40%-át és a világ GDP-jének 73%-át teszi ki.
A Facebook, a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) és a Világbank együttműködésében készült Future of Business felmérés rendszeres információt nyújt arról a gazdasági környezetről, amelyben a cégek működnek, és bemutatja ezeket a vállalkozásokat annak érdekében, hogy minden szinten támogassa a döntéshozatalt, és hogy olyan információkat hozzon nyilvánosságra, amelyek segítik a cégek növekedését. A Future of Business felmérés az újonnan alakult és a már hosszú ideje fennálló digitalizált cégek perspektíváját is ismerteti, és rálátást kínál az új, mobilizált gazdaságra. A kkv-król megjelentő részletesebb elemzések és a friss információk javítják a gazdasági trendek megértését, és új célokra, eszközökre világíthatnak rá, ami tovább ösztönzi és segíti a cégek növekedését.
Kapcsolódó cikkek
- Logikus gondolkodást és csapatmunkát várnak el a cégek a kezdő programozóktól
- Tízből nyolc kategóriában első az Ericsson a mikrohullámú hálózati szolgáltatók körében végzett felmérésben
- A szülőknek is megterhelő a tanévkezdés
- Keveset költünk társasjátékra, pedig segíthetne az iskolakezdésnél is
- Fizetne-e a lakosság mobiltelefonnal?
- Digitális gyermekkor – tablettel már hétévesen
- Az önvezető technológia az autóvásárlást is ösztönözheti
- Új szolgáltatással bővül a Facebook
- Thycotic kutatás: A cégek fele bukásra áll kiberbiztonságból
- Az év fesztiválkelléke: az okostelefon
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Digitális megoldásokkal csökkenthető a tűzesetek kockázata
Az elmúlt hónapokban több jelentős tűzeset is történt Magyarországon, köztük a visegrádi hoteltűz, vagy a Miskolctapolcai Barlangfürdőben keletkezett incidens, mely komoly károkat okozott. Ezek a tragédiák ismét ráirányították a figyelmet a tűzvédelmi rendszerek fontosságára, illetve arra, hogy elengedhetetlen ezeknek az eszközöknek a rendszeres karbantartása és ellenőrzése.
Fenntartható jövőért elismerésben részesült a természetbarát napelempark fejlesztője
A BCSDH nyolcadik alkalommal hirdette meg a Fenntartható jövőért díjat, amellyel a rendszerszintű változások érdekében végzett kiemelkedő vállalati és vezetői teljesítményeket ismeri el. Idén a Biodiverzitás megőrzése és helyreállítása kategóriában a SolServices Kft. újgenerációs napelempark koncepciója lett az egyik fődíjas. A koncepció mentén megvalósított Lumen Park Szolnok nem csak Magyarországon, de az egész világon is az első természetbarát napelempark.