A Fujitsu vizsgálata szerint nagyobb mértékben kell automatizálni az IT-működést
Az IT-működés automatizálásával a munkatársak felszabadulnak az rutinszerű rendszergazdai feladatok alól, így több figyelmet fordíthatnak az értékteremtő tevékenységre, és reagálhatnak az üzleti követelmények változására.
A Fujitsu megbízásából nemrég készített és most közzétett IT- vezetői felmérés eredményei szerint ez ma már széles körben elfogadott tény. Míg a szervezetek többsége egyetért azzal, hogy az erősödő nyomás kezelése és az üzleti értékteremtés érdekében automatizálnia kell az informatikát, sokan elismerik, hogy ezen a téren még hosszú út áll előttük.
Egyre nagyobb nyomás nehezedik az IT-infrastruktúrára és az operatív folyamatokra, és semmi jel nem utal arra, hogy ez a trend hamarosan megváltozna. A Fujitsu megbízásából a Freeform Dynamics kutatócég által végzett felmérés válaszadóinak több mint háromnegyede „gyors ütemben” és „folyamatosan” erősödő nyomásról számolt be. Az IT-részlegek egy része nehezen boldogul ebben a helyzetben. Az IT vezetők 14%-a elismerte hogy szervezete „rosszul” vagy „nagyon rosszul” támogatja az új és változó üzleti igényeket, míg közel 10% küzd az IT-vonatkozású kockázatok kézben tartásával.
Sok IT-részleg nehezen tart lépést a változások ütemével, és hajtja végre a szükséges fejlesztéseket a rutinfeladatok jelentette nagy munkaterhelés mellett. Sokan több időt töltenek az infrastruktúrához és a platformokhoz fűződő rendszergazdai és felügyeleti feladatokkal, mint a problémák kivizsgálásával vagy a fejlesztések megtervezésével. A megkérdezettek egyharmada (32%) egyetértett azzal, hogy egy ideális világban az üzemeltetőik kevesebb vagy sokkal kevesebb időt töltenének adminisztratív feladatokkal. Ezek helyett a szakemberek több mint fele (56%) szívesebben fordítana több időt a fejlesztések megtervezésére, 50%-uk pedig a másokkal folytatott egyeztetésekre és csoportmunkára az IT-infrastruktúrák és folyamatok hatékonyságának javítása érdekében.
A működés terén jelentkező kihívások hátterében többféle tényező áll. Leginkább az eszközök (68%), valamint az infrastruktúra és a platformok (76%) komplexitása hátráltatja a működést, de sok szervezet a szakemberhiánytól (61%) vagy a manuális folyamatoktól és egyéni szkriptírástól való túlzott függéstől (61%) is szenved. E tényezők miatt az IT-csapatoknál komoly erőforrásproblémák jelentkeznek. Egyötödük (21%) nyilatkozott úgy, hogy komoly nehézséget jelent számára a problémák elhárítása, és hasonló arányban küzdenek az új alkalmazások és szolgáltatások bevezetésével (19%), valamint a frissítések és újrakonfigurálások végrehajtásával (18%) is.
Egyértelműen koherensebb szemléletre és nagyobb fokú automatizációra van szükség az IT-működés terén
A kutatás eredményei alátámasztják, hogy az IT-működés terén az informatikai részlegre nehezedő nyomás enyhítése érdekében koherensebb szemléletre és nagyobb fokú automatizációra van szükség. A válaszadók többsége szerint az automatizáció „nagyon értékes” vagy „hasznos” a működés minden területén az induló üzembe állítástól kezdve a rutinműködésen át a folyamatos változáskezelés támogatásáig. Ennek ellenére kevesen rendelkeznek megfelelő automatizációs képességekkel. Jelenleg csak 21% folytat teljesen automatizált, szabályalapú erőforráskiosztást, és 17%-nál működik automatikus élő terhelésátvétel. A szervezetek 12%-ánál alkalmaznak automatizált öndiagnosztikát és önjavítást.
Elsősorban a komplexitás, valamint a költségvetési és az időbeni korlátok akadályozzák az IT-automatizációban rejlő lehetőségek maradéktalan kiaknázását. A megkérdezettek 38%-a panaszkodott a költségvetés és a megfelelő prioritások hiányára, és 29%-ukat aggasztja a rendszerek kialakításának és kiépítésének bonyolultsága. Másrészt viszont sok szervezet már felismerte, milyen értékes segítséget jelent az integrált, szoftveralapú adatközpont (SDDC) használata az automatizációs stratégia megvalósítása szempontjából. Közel egynegyedük (24%) már megkezdte az SDDC-koncepció bevezetését, ugyanennyinél (24%) tervben van a bevezetés. A válaszadók túlnyomó többsége egyetért abban, hogy az előintegrált, kulcsrakész rendszerek segíthetnek minimumra szorítani a bevezetés időigényét, költségeit és kockázatát.
„Egyértelműen határozott összefüggés áll fenn az IT-szervezet automatizációjának szintje és a nyújtott szolgáltatások minősége között. Nagyobb fokú automatizáció esetén a csapatok az alkalmazásokra és az üzleti igényekre összpontosíthatnak a rendszerszintű rutinfeladatok helyett, ami kritikus tényező a digitalizáció sikere szempontjából. A szoftveralapú szemlélettel teljesen integrált, dinamikus, virtualizált környezet hozható létre, fejlett automatizációs képességekkel. Bár az előnyökkel sok szervezet tisztában van, egyelőre vonakodnak átállni a szoftveralapú környezetre. A Fujitsu PRIMEFLEX integrált rendszerek portfóliójának előintegrált megoldásai megkönnyítik a szoftveralapú adatközpont gyors bevezetését” – mutatott rá Olivier Delachepelle, az adatközponti termékkategória felelőse a Fujitsu EMEIA nagyvállalati üzletágánál.
Kapcsolódó cikkek
- Online eszközök a nemzetközi kereskedelemben
- A Fujitsu válasza a mainframe-mérnök hiányra
- Logikus gondolkodást és csapatmunkát várnak el a cégek a kezdő programozóktól
- Együttműködés a biztonságos jövőért
- Tízből nyolc kategóriában első az Ericsson a mikrohullámú hálózati szolgáltatók körében végzett felmérésben
- A Fujitsu mainframe-innovációval erősíti a digitális világ gerincét
- A szülőknek is megterhelő a tanévkezdés
- Nemcsak az emberekre, de az informatikai eszközökre is veszélyes a kánikula
- Keveset költünk társasjátékra, pedig segíthetne az iskolakezdésnél is
- Fizetne-e a lakosság mobiltelefonnal?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hiába az MI, ha az ember nincs felkészítve – figyelmeztet a Kyndryl-jelentés
A vállalati küldetéskritikus technológiai szolgáltatások egyik vezető globális szereplője, a Kyndryl új tanulmányt tett közzé, amely arra mutat rá: kevés szervezet hozott eddig olyan munkaerő-stratégiai döntést, amely lépést tartana az MI-technológia gyors fejlődésével. Azok a cégek viszont, amelyek már megtették ezt, jelentős előnyre tettek szert az MI-befektetések megtérülésének versenyében.
Dubajban nyílt meg a Schneider Electric legzöldebb irodája
A Schneider Electric új, több mint 10 000 négyzetméteres dubaji központja – a NEST – jól példázza, hogyan lehet a technológia segítségével jelentős lépéseket tenni az energiahatékonyság és fenntarthatóság irányába. Az új épület energiafogyasztása 37%-kal alacsonyabb a vállalat korábbi helyszínéhez képest, ezzel évente mintegy 572 tonnával kevesebb szén-dioxid kibocsátást eredményez – ez körülbelül 77 háztartás éves áramfogyasztásának felel meg.
Így inspirálja a lányokat a CETIN tehetségprogramja
A CETIN Hungary – hazánk első mobiltávközlési infrastruktúra-szolgáltatója – a Nők a Tudományban Egyesülettel (NaTE) közösen, a 2024/25-ös tanévben immár második alkalommal indította el a STEMpowered by CETIN elnevezésű komplex tehetségprogramját.