A fiataloknak a net már alapszükséglet

forrás: Prím Online, 2017. szeptember 26. 13:46

A felnőtt magyar internetezők szerint az otthonosság érzete nem ugyanazt jelenti az egyes generációk számára: míg az idősebbeknek a net egy kényelmi funkció, addig a fiatalok számára mára alapszükségletté vált. És hogy a netezők maguk mennyire ragaszodnak az internethez? Tízből ketten akár még a meleg vízről is lemondanának egy hónapra az internetért cserébe – derül ki az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” friss kutatásából, ami az otthon fogalmának változásait vizsgálta.

 

Mitől otthon az otthon?

Az eNET 2017 szeptemberében végzett online kutatása alapján bár az otthont elsősorban a család, a biztonság és a nyugalom jelenti, emellett persze a komfortérzet is meghatározó, „az otthon szolgáljon ki minket”. Ha például új lakhelyre költöznénk, de a megszokott eszközeink és szolgáltatásaink közül csak három állna rendelkezésünkre új otthonunkban, a többitől pedig egy hónapra meg kellene válnunk, vajon mi lenne az a három, amikhez a legjobban ragaszkodnánk, amikről nem lennénk hajlandóak lemondani? A felnőtt magyar internetezők szerint ebben különbség van az egyes generációk között.

 

Az otthon nem ugyanazt jelenti az egyes generációknak

A netezők szerint a Z generáció tagjainak (a 8-22 éves korosztálynak) az otthon kényelméhez egyértelműen az internetezési lehetőség a legfontosabb, amiről semmiképp sem lennének hajlandóak lemondani (88%). Ezt a második helyezett zenehallgatási lehetőség (44%), és a harmadik helyen szereplő tisztálkodási lehetőség (pl.: meleg víz) (43%) követi.

 

Az Y generáció tagjai (a 23-37 éves korosztály) a netezők szerint elsősorban a tisztálkodási lehetőséghez ragaszkodnának (59%), azonban ezt minimális különbséggel lemaradva követi a második helyen szereplő internetezési lehetőség (57%). A válaszadók a harmadik legfontosabbnak az ételtárolási, főzési lehetőséget (pl.: hűtő, gáztűzhely, mikrohullámú sütő) tartják esetükben (40%).

 

 

Az X generáció (a 38-52 éves korosztály) esetében szintén a tisztálkodási lehetőséget tartják a leginkább meghatározónak a netezők (60%). Esetükben a második helyen az ételtárolási, főzési lehetőség szerepel (55%), amit a tévénézés követ (38%). 

 

A baby-boomer generáció (az 53-71 éves korosztály) számára az ételtárolási, főzési lehetőséget tartják a leglényegesebbnek a válaszadók (53%). Esetükben a tévénézés már a második helyen szerepel (49%), amit a tisztálkodási lehetőség (45%) követ. 

 

A netezők szerint a fiatalabb generációk számára az internet mára azzá vált, ami az idősebb generációknak a tévénézés: nemcsak egy kényelmi funkció, hanem alapszükséglet, az otthon elengedhetetlen része, amire szükség van ahhoz, hogy az otthon valóban otthon legyen. 

 

Tízből két netező inkább hideg vízben fürdene, csak legyen internete

A felnőtt magyar internetezők életében természetesen kitüntetett szerep jut az internetnek. És hogy miről lennének hajlandóak egy hónapra lemondani az internetért cserébe? 38% a konyháról, főzésről; 27% a tévézésről; 22% az ágyáról; 20% a zenehallgatásról; 19% pedig még a meleg vízről (is). Mindez persze nem is olyan meglepő, hiszen manapság szinte mindent meg tudunk oldani a net segítségével. Ha nem használhatjuk a konyhánkat, rendelhetünk ételt a neten; ha nem nézhetjük a tévénket, nézhetünk műsorokat online; ha lemondtunk az ágyunkról, máris böngészhetjük a webáruházak kínálatát, hogy rendeljünk egy újat. Amit pedig mégsem tudunk az internet segítségével megoldani, arról inkább lemondunk az általa nyújtott előnyökért cserébe.

 

eNET – Telekom

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény

Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.

2025. április 18. 16:03

Országos mozivetítéssel zárult a Hunyadi sorozat

Húsvét hétvégéjén érkezik a Hunyadi sorozat grandiózus fináléja a TV2 műsorára. A legelhivatottabb rajongók azonban már korábban, április 16-án, szerdán, 19 Cinema City moziban, exkluzív vetítésen élhették át a sorozat záróepizódját, amely látványos csatajeleneteivel kápráztatta el a közönséget.

2025. április 18. 14:15

Kihirdették a Sony World Photography Awards 2025 nyerteseit

A Sony World Photography Awards bejelentette a 18. alkalommal megrendezett verseny győzteseit a londoni díjátadó gálán, ahol a szakma legnagyobbjai ünnepelték az idei nyerteseket és kiemelkedő munkáikat.

2025. április 18. 12:33

Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025

Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.

2025. április 18. 10:29

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Microsoft mesterséges intelligenciával gyorsítja a szoftver-frissítéseket

2025. április 16. 17:51

Adatvédelmi nap a GDE-n: Fókuszban a kiberbiztonság és a tudatosság

2025. április 15. 14:43

A Pentagon az informatikai tanácsadókon spórol

2025. április 11. 13:12

Az év legolvasottabb online tartalmai

2025. április 9. 20:39