7+1 tipp vezetőknek és munkavállalóknak, hogyan lehetnek a jövő (szak)emberei?

forrás: Prím Online, 2017. október 8. 12:29

Milyen a jövő embere? Ez valószínűleg nem életkorfüggő, hiszen egyik korosztály sincs előnyben, mindenkinek megvannak a saját kihívásai. 

Az éppen munkába lépő fiatal generációnak intenzív, új informatikai rendszert kell gyorsan megtanulnia, az idősebbeknek a napi kihívásokkal szükséges felvenni és tartani a lépést, hogy a folyamatos változásoknak megfeleljenek. Az új digitális kor ideális munkavállalója kész a változásra, erre kellően nyitott és tanulni is hajlandó érte, valamint igazi csapatjátékos. Elérkeztünk egy korszak határához, ami az egész emberiséget érinti, a negyedik ipari forradalom zajlik, a robotizálás fontos szerepet kap, ezért az alkalmazkodás és tanulás képességei felértékelődnek. Ahhoz, hogy a jövő szakemberei lehessünk el kell fogadnunk, hogy az irodai folyamatok számtalan hatékonyságnövelő tartalékot rejtenek, a versenyképesség kulcsa a mérésekkel alátámasztott döntéshozatal. Ezen felül több szempontot is érdemes figyelembe vennünk, amikhez a munkafolyamatok mérésével foglalkozó MOTIMENT módszertan szakembereinek tanácsai a következők.

 

1. A jövőálló cégeknél a HR szorosan együtt dolgozik az adott szakmai terület vezetőjével, hogy a jelöltről már a kiválasztásnál kiderüljön, mennyire fér bele a meglévő csapatba. A vezető tudja a legjobban, milyen feladatra keres embert, ismeri a már működő közösséget, így rálátása van arra, hogy beleillik-e a csapatba a jelentkező vagy sem.

 

2. Érdemes a kollégákkal együtt haladni a digitalizálható elemek feltárásában, a robotika bevezetésében és közösen megérteni, elfogadni, hogy ami programmal jobban megoldható, ahhoz nem kell emberi erőforrás. Bármilyen új vállalati bevezetésnél nagyon fontos a munkatársak tájékoztatása, valamint a bevezetett rendszer céljának és értelmének megbeszélése. A digitalizáció támogatást nyújt a munkatársaknak és folyamatoknak, a jövő munkavállalója már csak azokat a folyamatokat végzi majd el, amelyek izgalmasak a számára, a rutinfeladatokat a technikára, a robotokra bízhatja.

 

3. Fontos, hogy egy vállalat tudja, hogy mik a pontos munkafolyamatai. A technológia fejlődik, de az ember, ember marad. Döntéseket számok alapján tudunk hozni, de tudnunk kell a humán faktorról, hogy a kollégák mit adnak hozzá a teljesítményhez. Tömeges mérésekből tudható meg a legpontosabban, hogy milyen ütemben dolgozik a csapat, és ahhoz képest az új munkatárs, hogyan illeszkedik a folyamatba. A MOTIMENT módszertannal 10 ezredmásodperc (10 ms) pontossággal mérhetők a reakcióidők, amik alapján az is kimutatható, hogy a munkaerő mennyire érzi komfortosan magát az adott, mért munka során. Új munkatársak beilleszkedési karakterisztikájára is képes mutatókat adni a módszertan, amik hozzájárulnak ahhoz, hogy a jó munkatárs a legjobb segítséget kapja a beilleszkedéskor és akkor, amikor szüksége van rá.

 

4. A rendszeres visszajelzések nagyon fontosak a vezetőktől. A folyamatmérés nem csak arra jó, hogy segítsen a vezetőknek megmutatni a lehetőségeket a kompetenciák és folyamatok kapcsolatának megértésével, hanem arra is, hogy visszacsatoljanak, azaz dicsérjenek általa. 

 

5. A munkavállalók arra törekedjenek, hogy megtanuljanak komplex informatikai struktúrákban gondolkodni. Jelenleg nagy a szakadék a folyamatok értése és azoknak az it-nyelvre való lefordítása között, nagyon ritka, hogy valaki mindkettőnek meg tudjon felelni. Ezen is segíthet a munkavállalói kompetenciák megfelelő mérése, nem elég például a papíron dokumentált angol nyelvtudás, hanem azt is tudni kell, a munkavállaló mire tudja azt ténylegesen használni? Például tud-e telefonon is angolul beszélni vagy csak személyes találkozás során?

 

6. A megfelelő vezetői szemlélet elengedhetetlen: helikopter nézet (felülről), valamint a taktikai szint ismerete (legalul). A vezető részéről hajlandóság szükséges a tudások átadására ahhoz, hogy jobban működő legyen a szervezet, s ezzel együtt az ő külső és belső megítélése is pozitívvá váljon.

 

7. A tervezés képességét a döntéshozóknak és a dolgozóknak is el kell sajátítaniuk. Ehhez nyújt támogatást a folyamatmérés, ami arra a legalkalmasabb, hogy objektív adatok alapján tudjon dönteni a vezető a további lépésekről és célkitűzésekről.

 

+ 1 TIPP: Az idősebbeknek a rutinja az értékes, a fiatalabbaknak az agilitása. Minden korosztály rengeteget tud egymástól tanulni, de teljesen más kezelést igényelnek. Éppen ezért ne versenyeztessük őket!

 

A jövő szakembere témát szakértőkkel járta körül a Trend FM OPTIMUM című méréstechnikai és irodai folyamatfejlesztő műsora, ami ide kattintva meghallgatható.

Kulcsszavak: digitalizáció HR MOTIMENT

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

125 millió forint támogatás közösségi médiaszolgáltatóknak

Lezárult a REZSI2025 pályázat második fordulója, melynek keretében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa újabb jelentős összegekről döntött. Az NMHH több ügyben sikeresen működött együtt a cseh hatósággal, miközben három műsorszám korhatár-besorolásával kapcsolatban újabb jelzéseket küldött a megfelelő joghatósággal rendelkező társhatóságoknak.

2025. március 27. 16:20

Az MI szerepe a vállalati csalások előkészítésében és megelőzésében

Magyarországon is mindennapos eszközzé vált a mesterséges intelligencia (MI) a vállalati visszaélések terén – hívja fel a figyelmet az EY egy 50 magyar compliance- és biztonsági vezetővel végzett kutatása. A szakértők szerint a régebben bevált biztonsági intézkedések már nem elegendőek az egyre kifinomultabb támadások ellen. A szervezeteknek intelligens megoldásokra van szükségük, ha el akarják kerülni, hogy áldozattá váljanak.

2025. március 27. 14:44

Zöld energia az európai gyógyszeripar és egészségügyi ágazat számára

A Schneider Electric Energize programjának keretében egy négy céget tömörítő vásárlói csoport 10 évre szóló megállapodást kötött évi 245 GWh megújuló energiaforrásból származó áram beszerzésére. A program „Sustainability Business” üzletága a tárgyalások során tanácsadóként segítette a szerződést aláíró cégeket.

2025. március 27. 13:07

Kiberbiztonsági terhek 2025-ben: Hogyan lehet csökkenteni a költségeket?

2025-ben tovább szigorodtak a kiberbiztonsági előírások, amelyek az auditok lebonyolítását és a felügyeleti díjak kiszámítását érintik. A vállalatok számára kötelező díjak részben az árbevétel alapján kerülnek meghatározásra, de jelentős mértékben függnek a használt rendszerek számától, a cég szerepétől, illetve az általa kezelt adatokatól is. Kóczé Péter, a Grant Thornton digitális üzletágának vezetője bemutatja, hogyan csökkenthetők ezek a költségek – akár több millió forinttal –, és hogyan lehet szakmai alapokon optimalizált kiberbiztonsági rendszert kialakítani.

2025. március 27. 11:30

AI forradalom a pénzügyi szektorban is

A mesterséges intelligencia (AI) forradalmának egyik legnagyobb haszonélvezői várhatóan a pénzintézetek és pénzügyi szolgáltatók lesznek, amennyiben nem áldozzák fel a fogyasztói és felhasználói bizalmat a gyors eredmények érdekében. Az innováció és a bizalom fenntartását célzó uniós szabályozás 2026. augusztusáig fokozatosan lép életbe. A közelmúltban a KPMG Magyarország magyar és nemzetközi szakértői, valamint ügyfélkörük képviselői üzleti beszélgetést tartottak a témában.

2025. március 27. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Díjazták a kimagasló innovációs teljesítményeket

2025. március 26. 20:23

Virtuális valóság az autonóm járművek fejlesztésében

2025. március 25. 17:52

Továbbra sem tudjuk, hogy kik ölették meg Kennedyt

2025. március 21. 16:38

iPhone 17 Air: A legvékonyabb iPhone a láthatáron

2025. március 18. 13:29