NMHH Médiatanács: közel 27 millió forintból fejleszthet 15 tévé, illetve rádió
Hat kisközösségi és kilenc közösségi médiumot támogat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a műszaki fejlesztésre kiírt pályázatának idei második fordulójában. A testület burkolt reklámok miatt bírságot szabott ki; a Békéscsaba 88,9 MHz frekvencián sugárzó Interax Kft. a kérelmére újabb hatvannapos ideiglenes hatósági szerződést köthet; eredménytelen lett a Tokaj 101,8 MHz frekvencia pályázati eljárása.
26,8 millió forint közösségi médiumok műszaki fejlesztésére
A Magyar Média Mecenatúra Program keretében meghirdetett műszaki fejlesztési pályázat idei második fordulójában 26,8 millió forintot ítélt meg a testület kisközösségi és közösségi médiaszolgáltatóknak. A nyolc támogatásban részesülő rádió az Első Pesti Egyetemi Rádió, a Rádió Szarvas, Székesfehérváron az Alpha Rádió és a Lánczos Kornél Gimnázium adása, a Táska Rádió, Miskolcon a Csillagpont Rádió és az Európa Rádió, a fővárosi Trend FM, valamint a gyomaendrődi Rádió Sun. A televíziók közül hét szolgáltató, a Szentes Televízió, a sárvári Trió TV Dunántúl, a fővárosi Centrum TV, a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Irány TV, a Szegeden és környékén műsort sugárzó TiszapArt Televízió, a szarvasi Körös Televízió és a Városi Televízió Kistelek pályáztak sikerrel.
Burkolt reklámok és műsorrendi eltérés miatti szankciók
A békéscsabai 7.TV július 17-i adásában a képernyő felső részén – a takarítástól kezdve az utánfutó-kölcsönzésen át a fodrászatig – hirdetések jelentek meg, nem reklámként megjelölve és nem is elkülönítve a műsortól, ezért a Médiatanács felszólítja a televízió szolgáltatóját, hogy haladéktalanul tegyen eleget a jogszerű magatartás követelményének.
A Dunakanyar Rádió szolgáltatóját tízezer forint bírság megfizetésére kötelezte a grémium, mert a vizsgálati héten kevesebb új hírműsor, helyi közéletet bemutató és mindennapi életet segítő, valamint közszolgálati tartalmú műsorszámot és több ismétlést tett közzé az általa vállaltaknál. A testület a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Rádiós frekvenciákkal kapcsolatos döntések
A Békéscsaba 88,9 MHz frekvencián jelenleg is sugárzó Interax Kft. kérelmére újabb ideiglenes hatósági szerződést köthet hatvan napra, mert a májusban végleg lejárt frekvencia hasznosítására kiírt pályázati eljárás még nem ért véget. A Médiatanács lezárta és eredménytelenné nyilvánította a Tokaj 101,8 MHz helyi közösségi rádiós frekvencia pályázati eljárását, miután az egyetlen pályázati ajánlat alakilag érvénytelen volt. A Budapest 98,6 MHz körzeti közösségi frekvencia pályázati eljárásában a tanács hiánypótlásra hívja fel a pályázókat. A Pécs 101,7 MHz körzeti kereskedelmi rádiós frekvencia pályázati eljárásában a tartalmi vizsgálat keretében a Médiatanács felvilágosítást kér a P1 Rádió Kft.-től.
Kapcsolódó cikkek
- Ál-vírusirtók emelt díjas áron, nyereményről szóló üzenetek
- Rádiós döntések a Médiatanács ülésén
- Három azonosítógazdálkodási változást vezet be az NMHH
- Két azonnali forgatási támogatásról döntött az NMHH Médiatanács
- NMHH Médiatanács: október 2-án lehet beadni a Budapest 98,6 MHz rádiós frekvenciára vonatkozó pályázati ajánlatokat
- Kétéves az NMHH Szélessáv.net oldala
- Elkészült az első, hálózatsemlegességről szóló éves jelentés
- Internetáfa-csökkentés: a szolgáltatók zöme betartotta a szabályokat
- Sok előfizető lecsúszott az adategyeztetésről
- NMHH: Már csak három napjuk maradt az előrefizetős SIM-kártyásoknak az adategyeztetésre
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Áprilisban érkezik a korszerűsített közlekedési mobilalkalmazás
Áprilistól elérhetővé válik a nagyközönség számára a MÁV+ névre keresztelt alkalmazás, melyet 1500 tesztelő már elkezdett próbálni. Az új app az év során fokozatosan éri majd el a teljes funkcionalitást. A tesztelés és az áprilisi premiert követően az app először a legnépszerűbb funkciókat kínálja, mindezt gyorsabban, egyszerűbben és modernebb felhasználói környezetben.
A vásárlói elégedettség szerepe a versenyképességben
A legnagyobb kihívást a magyar vállalatok számára az adathiány jelenti, amikor személyre szabott ajánlatokat szeretnének kínálni ügyfeleiknek – derül ki az EY által készített tanulmányból, amely 50 hazai marketing- és értékesítési vezetőt kérdezett meg. Az ügyfelek elégedettségére különös figyelmet kell fordítaniuk a vezetőknek, mivel ez közvetlen hatással van az üzleti teljesítményre is.
Gyors, biztonságos és hatékony: A légi szállítás szerepe a kereskedelemben
Gyógyszerek, romlandó termékek és gyártáshoz szükséges alapanyagok – ezek a leggyakoribb áruk, amelyek repülővel érkeznek a hazai cégekhez, vagy indulnak tőlük külföldre. Sok esetben a rendkívül drága termékek szállítása is gyorsabb és biztonságosabb repülővel. A hazai vállalatok legnagyobb része Kínából importál árut, de az export is jelentős mértékben jelen van.
A jövő konyhái és fürdőszobái: Innovációk a Las Vegas-i KBIS kiállításon
Nemrégiben került megrendezésre a világ egyik legjelentősebb konyha- és fürdőszoba kiállítása, a Las Vegas-i Kitchen and Bath Industry Show (KBIS). A lenyűgöző esemény izgalmas betekintést nyújtott a jövő konyháinak és fürdőszobáinak világába. Az innovatív bemutatók között szerepeltek távolról vezérelhető mosógépek, szervizasszisztensek, valamint olyan sütők, amelyek az elérhető alapanyagok alapján ajánlanak recepteket. Az LG is részt vett a kiállításon, ahol legújabb fejlesztéseit mutatta be.
A jövő technológiái 2025-ben: Az MI térnyerésétől az energiaipar átalakulásáig
A mesterséges intelligencia térnyerése radikálisan átalakította a világot, és 2024-ben kiemelkedő szerepet kapott. A technológia folyamatos fejlődése és növekvő népszerűsége várhatóan idén sem fog lassulni, sőt, számos más technológiai területet is jelentős mértékben befolyásolni fog, így például a robotikát, az ellátási láncokat és az energiaipari átalakulást is 2025-ben – derül ki a Capgemini TechnoVision kiadványából.