A jövő munkahelye: Robotként vagy velük együtt fogunk dolgozni?
Az iparosodás kezdete óta az emberi munkaerő szinte egyenlő volt egy gyártósori gép alkatrészével. A feladatok egyhangúak és bénítóak, a munka unalmas, mintha emberi robotokról beszélnénk. Az iparosodás fő ismérvei a hatékonyság, az állandóság, a megbízhatóság és a pontosság. Ezek nem mellékesen a gépek jellemzői is, amelyekkel az embereket szembeállítják: ki a jobb, gyorsabb, pontosabb és kitartóbb? A társadalom mára elhagyta e korszakot, és eljutott a tudáson alapuló digitalizálásig. Az ipari közösség hatékonyságot és egységességet megkövetelő kívánalmai bizonyos mértékben továbbra is érvényben maradnak, ha egy vállalat versenyképes szeretne lenni. Ez azonban ma kevésnek bizonyul. A vásárlói kereslet egyre inkább a személyre szabott termékekre és megoldásokra irányul.
Ebből kifolyólag a gyártó cégeknek új kihívásokkal kell szembenézniük. Már nem elég az, ha egy hatékony gyártóüzemmel rendelkeznek, amely napról napra nagy mennyiségben állítja elő az egyforma termékeket. Az üzemeknek rugalmassá kell válniuk, tudniuk kell alkalmazkodni az új dolgokhoz, mint például a kisebb volumenű sorozatgyártás vagy a változó vásárlói szükségletek. Fontos, hogy nemcsak az üzem, hanem a folyamatban résztvevő emberi szerep is hasonlóan igazodjon.
Az amerikai Scott Fetzer Electrical Group egyik legnagyobb kihívása pontosan ez volt: megőrizni versenyképességét úgy, hogy változatos termékeit különböző folyamatok által, jellemzően kis mennyiségben gyártja. (Számos gyártósoruk például nem is működik állandóan.) A megoldást a Universal Robots együttműködő robotjaiban találták meg, amelyek készenlétben állnak a dolgozók számára: a reggeli eligazítást követően az alkalmazottak az adott napi munkaállomáson az épp aktuális feladatra programozzák be őket, egyszerűen, rövid idő alatt.
„Szükség van arra, hogy elfelejtsük az embert és a robotot egymással szembeállító, régimódi szemléletet, és e helyett az emberek és a robotok együttműködésében gondolkodjunk. Jelenleg még csak a jéghegy csúcsát látjuk, amikor az emberek és a robotok közti együttműködés megszámlálhatatlan lehetőségeinek kiaknázásáról beszélünk. Ez a két tényező együtt egy erős csapatot alkot, amely hatalmas előnyt képes adni azoknak a gyártóknak, akik úgy döntenek, hogy kihasználják ezeket a lehetőségeket.” – mondta Slavoj Musilek, a piacevezető kobot gyártó vállalat, a Universal Robots közép-kelet-európai igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Tökéletesen légkondicionált áriák a Chemnitzi Operaházban
- Nulladik típusú találkozás az irodában
- A Fujitsu szerint a mesterséges intelligencia határozza meg a jövő munkahelyét
- Két magyar egyedülálló technológiát fejlesztett az okosotthonok vezérlésére
- Elstartolt a jövő innovátorainak bajnoksága
- A KPMG a 7. legjobb munkahely a Consulting magazin listáján
- UBTECH elhozza otthonodba a játékok új generációját
- Az együttműködő robotok gyorsítják a robotika elterjedését
- Azok vagyunk, amit megveszünk?
- Portrét is rajzol a legmodernebb robot
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Huawei: Az intelligens technológiák 2030-ra 16 billió dollárral növelhetik a globális GDP-t
A Huawei több mint tíz intelligens hálózati terméket és megoldást mutatott be az idei, müncheni Huawei Network Summiton. Az új Xinghe hálózati megoldások lehetővé teszik a rendkívül gyors adatátvitelt és a nagy teljesítményű hálózati környezetek kiszolgálását, ezzel elősegítve Európa digitális és intelligens fejlődését. Az eseményen több mint ezeregyszáz iparági szakértő, technológiai vezető és partner vett részt több mint 30 országból, köztük Németországból, Franciaországból, Olaszországból, Svájcból, Spanyolországból, Törökországból és Magyarországról is.
A CFO-k felvették a technológia diktálta tempót
A hazai pénzügyi vezetők (CFO-k) egyre komfortosabbak az új technológiai megoldásokkal, de komplexebb szabályozói megfelelésekkel és folyamatos költségcsökkentési nyomással kell szembenézniük. Arra számítanak, hogy az automatizáció és a digitalizáció térnyerése alapvetően alakítja át a szerepüket – derül ki a PwC 6. alkalommal elkészített Pénzügyi Vezetői Felméréséből.
Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem fele. A fiatalabb fogyasztók többre vágynak: nem maradnak hűségesek egy termékhez vagy márkához azért, mert addig tetszett nekik, megszokták és azt vásárolták. Sokukat vonzzák az olyan újdonságok, amelyek menő tartalmakat vagy képeket használnak, vagy egyszerűen “jó a vibe-juk”, és ezért lecserélik régi kedvenceiket. A vásárlók kegyeiért könyörtelen harc folyik, és az ügyfélhűség elérésében, megtartásában a fő segítség ma már a mesterséges intelligencia lehet az SAP Emarsys kutatása szerint.
Új képzési lehetőségekkel segíti partnereit a Schneider Electric
Új képzésekkel egészítette ki „EcoXpert Partner Program” kezdeményezését a Schneider Electric. Az újonnan megszerezhető tudás hatékonyan támogatja a vállalat adatközponti és kritikus infrastruktúra területeken tevékenykedő értékesítési partnereit ügyfeleik még jobb kiszolgálásában.