E-kereskedelem Európában
2017 nyarán a ShopAlike csapata 13 európai ország 100 partnerüzletét kereste meg egy külön számukra kidolgozott felméréssel. Kérdőívükkel az online kereskedelem kulcsfontosságú mozgatóit, trendjeit és lehetőségeit szerették volna jobban értelmezni.
Míg az üzletek többsége a Divat, cipők, textíliák (58%), majd Lakberendezés, dekor (26%) kategóriákból származik, más iparágak (mint például Szépségápolás, Egészség, Wellness; Ékszerek; Játékok vagy Sport és Szabadidő ) üzletei is részt vettek a felmérésben. A minta az üzletek méreteiben is eltért (45% -uk 1001-10000, 33%-uk több, mint 10000-et, míg csak 20%-uk kínál 1-1000 terméket oldalukon).
Optimista a jövőre nézve
Az eredmények azt mutatják, hogy az üzletek túlnyomó többsége elégedett (31%) vagy mérsékelten elégedett (56%) az ország online kereskedelmének jelenlegi állapotával. A legtöbbjük ezenfelül optimista (52%) vagy mérsékelten optimista (26%) ennek jövőbeli fejlődésével kapcsolatban.
Piaci korlátok
A nagy külföldi cégek jelenléte, illetve a jogi és adózási környezet tényezői nehezítik leginkább a boltok szerint azok üzleti tevékenységeit. A fogyasztók internetes vásárlásának megakadályozásában leginkább a "Fizetési biztonság", illetve a "Termékkel való fizikai kapcsolat hiánya" valamint a "Megfelelő vásárlás előtti és utáni kommunikáció hiánya" játszanak fontos szerepet.
A fiatal generációk megszólítása
A fiatal generáció természetesen fontos célcsoport minden üzlet számára, és egyre jobban törekednek arra, hogy diverzifikált kampányolási módszerek segítségével elérjék őket (a boltok 86%-a a közösségi médiában való jobb jelenlétre fektet hangsúlyt, ezt követi a nem videós tartalmak jobb marketingje, a dedikált display marketing és az influencerekkel való együttműködés). Az üzletek csupán 37%-a rendelkezik applikációval. Amikor a közösségi médiákról van szó, továbbra is a Facebook az uralkodó (a boltok 90%-a van jelen ezen a csatornán), majd ezt az Instagram (76%) és a Twitter (41%) követi.
Trendek
A válaszadók 82%-a gondolja úgy, hogy piacuk követi vagy mérsékelten követi a jelenlegi tendenciát. Amikor az innovatív módszerekről van szó, többségük azt állítja, hogy már bevezette vagy az elkövetkezendő 3 évben be fogja vezetni: az innovatív fizetési módokat (70%), a különböző csatornákon való megjelenést (70%), a Big Data alkalmazását (65%), új szállítási módokat (64%). A válaszadók csupán 37%-a használ vagy haszálni fog chatbotok alkalmazásokat ügyfeleivel való kommunikációra.
Határontúli műveletek
A válaszadók 72%-a értékesít külföldre, 50%-a folytat aktív reklámtevékenységet külföldi piacokon. Amikor a külföldi terjeszkedés nehézségeiről van szó, legtöbben a szállítási logisztikáról panaszkodnak, ezeket a külföldi piacra nehezedő verseny és az oldal nyelvadaptációja követi.
Az adatok egy felmérésből származnak, melyet 2017 augusztusában 13 európai ország 100 partnerüzletének küldtek ki. Partnereik 2017 október végéig válaszoltak a kérdőívre. Minden begyűjtött választ ezután lefordítottak és elemeztek, így általános áttekintést kaptak egész Európa helyzetéről.
Forrás: ShopAlike
Kapcsolódó cikkek
- Az ígéret földje: nőtt, nő és nőni fog az e-kereskedelem
- E-kereskedelem Európában
- Száguldanak a magyar webshopok
- Látványos eredményt hoztak az e-kereskedelemben végzett fogyasztóvédelmi ellenőrzések
- A nomád, a játékos és az üzletkötő: három fogyasztói személyiségtípust azonosított az új kiskereskedelmi tanulmány
- Így többszörözd meg forgalmad a Black Friday-en
- A futárhiány nehezítheti az online rendelések kiszállítását
- A munkavállalók negyede munkahelyén is a webáruházak kínálatát böngészi
- Magyarországon is egyre népszerűbbek a csomagátvételi pontok
- Miben különböznek az európai online vásárlók?
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Neumann Társaság átadta az év informatikai szakembereinek és kutatóinak járó hagyományos díjait
Tizenhárom hazai informatikus szakember kiemelkedő munkásságát díjazta a Neumann Társaság és a HUN-REN SZTAKI a „Velünk élő robotok – a sebészrobottól a robotkutyáig” című konferencián. A rangos eseményen adták át a társaság hagyományos elismeréseit, amelynek keretében a hazai informatika kiemelkedő kutatóinak és oktatóinak tevékenységét ismerik el.
Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát
A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben. A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.
Átütő sikerként értékelik a kiállítók az 56. Műegyetemi Állásbörzét
A szervezők munkájával, az előzetes tájékoztatással és az ügyintézéssel is maradéktalanul elégedettek voltak az 56. Műegyetemi Állásbörze kiállítói. A rendezvényt követően készített felmérés szerint a résztvevő vállalatok kiemelkedően jónak ítélték az esemény előtti és alatti kommunikációt, a többség a látogatók számával is elégedett volt. A következő állásbörzét 2025. március 11-12-én rendezik, a megkérdezett cégek 90 százaléka arra készül, hogy kiállítóként ismét megjelenik majd az eseményen.