E-kereskedelem Európában

forrás: Prím Online, 2017. november 13. 13:17

2017 nyarán a ShopAlike csapata 13 európai ország 100 partnerüzletét kereste meg egy külön számukra kidolgozott felméréssel. Kérdőívükkel az online kereskedelem kulcsfontosságú mozgatóit, trendjeit és lehetőségeit szerették volna jobban értelmezni. 

Míg az üzletek többsége a Divat, cipők, textíliák (58%), majd Lakberendezés, dekor (26%) kategóriákból származik, más iparágak (mint például Szépségápolás, Egészség, Wellness; Ékszerek; Játékok vagy Sport és Szabadidő ) üzletei is részt vettek a felmérésben. A minta az üzletek méreteiben is eltért (45% -uk 1001-10000, 33%-uk több, mint 10000-et, míg csak 20%-uk kínál 1-1000 terméket oldalukon). 

 

Optimista a jövőre nézve

Az eredmények azt mutatják, hogy az üzletek túlnyomó többsége elégedett (31%) vagy mérsékelten elégedett (56%) az ország online kereskedelmének jelenlegi állapotával. A legtöbbjük ezenfelül optimista (52%) vagy mérsékelten optimista (26%) ennek jövőbeli fejlődésével kapcsolatban.

 

 

 

Piaci korlátok

A nagy külföldi cégek jelenléte, illetve a jogi és adózási környezet tényezői nehezítik leginkább a boltok szerint azok üzleti tevékenységeit. A fogyasztók internetes vásárlásának megakadályozásában leginkább a "Fizetési biztonság", illetve a "Termékkel való fizikai kapcsolat hiánya" valamint a "Megfelelő vásárlás előtti és utáni kommunikáció hiánya" játszanak fontos szerepet.

 

 

  

A fiatal generációk megszólítása

A fiatal generáció természetesen fontos célcsoport minden üzlet számára, és egyre jobban törekednek arra, hogy diverzifikált kampányolási módszerek segítségével elérjék őket (a boltok 86%-a a közösségi médiában való jobb jelenlétre fektet hangsúlyt, ezt követi a nem videós tartalmak jobb marketingje, a dedikált display marketing és az influencerekkel való együttműködés). Az üzletek csupán 37%-a rendelkezik applikációval. Amikor a közösségi médiákról van szó, továbbra is a Facebook az uralkodó (a boltok 90%-a van jelen ezen a csatornán), majd ezt az Instagram (76%) és a Twitter (41%) követi.

 

 

 

Trendek

A válaszadók 82%-a gondolja úgy, hogy piacuk követi vagy mérsékelten követi a jelenlegi tendenciát. Amikor az innovatív módszerekről van szó, többségük azt állítja, hogy már bevezette vagy az elkövetkezendő 3 évben be fogja vezetni: az innovatív fizetési módokat (70%), a különböző csatornákon való megjelenést (70%), a Big Data alkalmazását (65%), új szállítási módokat (64%). A válaszadók csupán 37%-a használ vagy haszálni fog chatbotok alkalmazásokat ügyfeleivel való kommunikációra.

 

 

 

Határontúli műveletek

A válaszadók 72%-a értékesít külföldre, 50%-a folytat aktív reklámtevékenységet külföldi piacokon. Amikor a külföldi terjeszkedés nehézségeiről van szó, legtöbben a szállítási logisztikáról panaszkodnak, ezeket a külföldi piacra nehezedő verseny és az oldal nyelvadaptációja követi.

 

 

 

Az adatok egy felmérésből származnak, melyet 2017 augusztusában 13 európai ország 100 partnerüzletének küldtek ki. Partnereik 2017 október végéig válaszoltak a kérdőívre. Minden begyűjtött választ ezután lefordítottak és elemeztek, így általános áttekintést kaptak egész Európa helyzetéről.

Forrás: ShopAlike

Kulcsszavak: ShopAlike e-kereskedelem

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Telekom digitalizációs kampányait díjazta a legrangosabb nemzetközi PR-verseny

Az IPRA által évente meghirdetett Golden World Award a legjelentősebb globális kommunikációs szakmai elismerés, mely a legkiválóbb PR projekteket díjazza. A Magyar Telekom két, digitalizációs céllal született programjának kommunikációja is elnyerte a nemzetközi szervezet díját és az ezzel járó szakmai elismerést.

2021. augusztus 4. 13:55

Online szakikereső a bankomtól? – a magyar ügyfelek hallatták hangjukat

Két hónap alatt másfél évet ugrott a lakosság digitális komfortja – ez volt a tanulsága a Deloitte Digital tavaly májusi ügyfélkutatásának, mely a hazai lakosság csatornapreferenciáinak változását vizsgálta a COVID első hulláma előtt és után. A tanácsadócég idén júniusban is megszondázta az ügyfelek igényeit és a kiemelkedő ügyfélélmény összetevőit: ekkora ugrást ugyan idén nem sikerült elérni, viszont az online csatornák népszerűségének növekedése továbbra is töretlen. A mobil pedig fokozatosan jön fel a mindennapi bankolásban és a fizetésekben egyaránt.

2021. augusztus 3. 15:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Xiaomi a Fortune Global 500-as listájának 338. helyére lépett

2021. augusztus 3. 09:56

Jó belépő a külföldi piacra a hazai tech cégeknek

2021. július 20. 16:30

Első a kiberbiztonság?

2021. július 7. 12:37

950-szeresére nőtt három hét alatt a magyar vizslacoin árfolyama

2021. június 28. 09:52