A PSD2-t bevezetni nem kell félnetek...
A magyarországi bankok felét nem hozzák lázba túlságosan az idén október 31-én elfogadott és jövőre bevezetésre kerülő jogszabályok, a PSD2 és a GDPR, és csupán mintegy 10-15%-uk van lemaradva a felkészülésben – hangzott el múlt héten a Portfolio Banking Technology konferencián. Schannen Frigyes szerint rövidtávon csak a magyarországi bankok 17%-a számít bevételcsökkenésre, ez az adat a közép-európai régióban 56%.
Hosszútávon már kiegyenlítettebb az arány: a magyar bankok mintegy 40%-a számít arra, hogy csökkennek a bevételei az új szabályozás következtében. Tízből nyolc bank úgy véli, hogy a GAFAA (Google, Amazon, Facebook, Apple, Ali-Baba) komoly kihívást jelent, a fintechekekről csak tízből három vélekedik így. Ennek ellenére csak a bankok felénél jelenik meg a PSD2-re történő felkészülés IT-területen összhangban a stratégiával. Schannen Frigyes, a Roland Berger partnere szerint nagyon fontos lenne, hogy a pénzintézetek az üzleti tervezésben is számszerűsítsék a szabályozásra történő felkészülést, és annak eredményhatását és ne csak az IT-beruházások szintjén.
A konferencián a „Nyakunkon a PSD2 és a GDPR – Felkészültek a pénzintézetek?” témájú kerekasztalon olyan kérdéseket vitattak meg a szakértők, hogy vajon a bankoknak IT-szakemberekre vagy üzleti szakemberekre lesz-e inkább szükségük, ki a változások generátora és kié a felelősség a jogszabályi változások bevezetését követően, illetve milyen kulcsképességek kellenek a jövő bankárainak.
A szakértők - Barits János (WyzeMe), Gáborjáni Szabó Ákos (Gránit Bank), Dr. Orbán Zsombor (Kinstellar), Pereczes János (MKB Fintechlab) és a moderátor Schannen Frigyes (Roland Berger) – egyetértettek abban, hogy a jövő vezetőinek egyformán kell érteni a technológiai és az üzleti igényeket és partnerséget kell kialakítani az IT és az üzleti területen között, mert ezek egyenrangúak, egyik sincs kiszolgáló szerepre kárhoztatva. A sikeres üzletmenetet azt biztosíthatja, ha a vezető menedzser szemlélettel rendelkezik és az adatmegfelelést, az ügyfélközpontúságot és a technológiát azonos arányban támogatja.
A kerekasztal résztvevők elmondták, a PSD2 esetében már a felkészülés zömén túl vannak a magyar pénzintézetek – 2017 első féléve erről szólt – most már arra helyeződött a hangsúly, hogy hogyan profitálhatnak belőle. A GDPR esetében a nagyobb bankok már felkészültek, de alapvetően még sok a kérdés a piacon, főleg az elfogadásra váró RTS (SCA&CSC) miatt még nem látszik, melyek a nyerő stratégiák az adatvédelmi megfelelőséghez. Az azonban elmondható, hogy a szabályozás gyorsítja a változásokat, lehetőséget ad a bankoknak a szemléletváltásra és jó alkalmat nyújt a fintech ökoszisztémák kialakítására, amely fontos lépés a digitális bankolás felé.
Kapcsolódó cikkek
- Hírlevél feliratkozás – kötelező-e a kétlépéses hozzájárulás a GDPR alapján?
- GDPR: (meg)felel(tet)ésre felkészülni!
- Óriási biznisz az egészségügyi személyes adatok kereskedelme a feketepiacon
- Valós veszély-e a 6 milliárdos büntetés egy magyar adatkezelőnek?
- A Volkswagen a DXC-vel együtt kapcsol magasabb sebességfokozatba
- Az álláskeresők Facebookjainak ellenőrzése adatkezelést valósít meg
- A Tech Data új globális márkát vezet be
- Munkahelyi adatkezelés az EU új adatvédelmi rendelete és az új technológiák fényében
- Akár ön is felelhet cége bezárásáért, ha jön a GDPR
- A Fujitsu vizsgálata szerint nagyobb mértékben kell automatizálni az IT-működést
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?