Mit tegyünk, ha időben szeretnénk megkapni az online rendelt karácsonyi ajándékot?

forrás: Prím Online, 2017. november 22. 18:02

Hamarosan indul az ünnepi szezon, az online boltok egy része már a hivatalos fekete péntek előtt meghirdette nagy karácsonyi akcióit. Azt gondolnánk, aki ilyenkor rendeli meg az ajándékot, nemcsak jól jár, de még az ünnepek előtt biztosan meg is kapja a csomagját. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján azonban erre nincs garancia, főleg ha rendeléskor a hagyományos kiszállítási megoldásokat választjuk.

Bengyel Ádám, az országos csomagautomata hálózatot üzemeltető Foxpost vezérigazgatója elmondja, mire érdemes figyelni, ha időben és plusz körök nélkül szeretnénk hozzájutni a karácsonyra rendelt ajándékokhoz. 

 

1. Még ma adjuk le a rendelést, ha külföldi webshopból vásárolunk 

Tavaly rengeteg ajándék több hetes, sőt hónapos késéssel érkezett meg a népszerű külföldi webshopokból. A késés egyik oka, hogy az EU-n kívülről behozott termékek vám-és áfakötelesek lehetnek, és az adminisztráción akkor is át kell esniük, ha vám- és áfamentesnek számítanak. További gond az EU-n kívülről rendelt csomagokkal, hogy gyakran hiányos dokumentációval, valótlan értéket feltüntető számlával érkeznek, így az ellenőrzésen fennakadva megcsúszhat a kiszállításuk. Erre a legnagyobb esély a kínai online boltokból rendelt áruk esetében van, ahol a webshopok amúgy is leterheltek a helyi Black Friday-nek megfelelő, november 11-én tartott Single’s Day miatt. Kínából tehát november végén már nem igazán érdemes rendelni karácsonyra. Ha amerikai vagy európai boltból szeretnénk vásárolni, még ma tegyük meg, és ha van opció expressz kiszállításra, ne sajnáljuk rá a felárat. 

 

2. Számítsunk az áfára és az éber vámosokra

Az EU-n kívülről érkező, webshopból vásárolt áruk 22 euró értékig vám- és adómentesek, 150 euróig vámot nem, de a 27 % áfát meg kell fizetni, 150 euró fölött pedig az áfa mellett vámköteles a behozatal. Ha az adóhatóság gyanúsan alacsonynak találja a feltüntetett vételárat, a valós áruérték megállapítása érdekében számla, átutalási megbízás, megrendelés benyújtását is kérheti. Bár csábító lehet a márkásnak tűnő, ám valójában nem eredeti termékek megrendelése, fontos tudni, hogy tilos a hamis termékek behozatala.

 

3. Okosan válasszuk meg az átvétel módját

A GKI szerint a hazai csomagszállítási szektor hatalmas kapacitáshiánnyal küzd, miközben az éves csomagforgalom 30-40 százaléka éppen ilyenkor bonyolódik. Ha tehát a webshopban rendelt karácsonyi ajándékot a postára vagy egy futárcégre bízzuk, számoljunk vele, hogy a kiszállítás az ünnepi szezonban elhúzódhat. További kockázat, hogy ha a kézbesítés idején nem tartózkodunk otthon, a csomag visszatér a postára vagy a szállítócég telephelyére – rosszabb esetben a webáruházhoz. Ha a leterhelt futárszolgálattal nem jutunk dűlőre az újabb kiszállítást illetően, az ünnepek előtti napokban kellemetlen helyzetben találhatjuk magunkat. Ha a posta vagy a futárcég helyett egy közeli bevásárlóközpontban elhelyezett Foxpost csomagautomatába kérjük a kiszállítást, a csomagot három napig biztosan őrzi a szekrény. 

 

4. Legyen idő a cserére is 

Jó, ha tudjuk, hogy a webáruházból rendelt terméket az átvételtől számított 14 napon belül visszaküldhetjük vagy kicserélhetjük. A szabály nemcsak a hibás cikkekre vonatkozik, de akár egy rossz méretben rendelt pólóra is vagy bármilyen termékre, amellyel kapcsolatban időközben meggondoltuk magunkat. Ha a várva várt karácsonyi ajándékról van szó, nagy kérdés, hogy a cserét milyen gyorsan tudjuk lebonyolítani. Akár postai úton, akár futárral küldjük vissza a terméket, kalkuláljunk előrelátóan, és számítsunk rá, hogy decemberben az újrarendelt áru jelentős késéssel fog befutni. Ha csomagküldő automatába kértük a rendelést, érdemes az átvételkor, ott helyben leellenőrizni a terméket, mert ha nem vagyunk vele elégedettek, az automatával díjmentesen azonnal vissza is küldhetjük.  

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Szigorodhat a piac: Két nyomtatóóriás fogott össze a cégekért és a környezetvédelemért

A legtöbb vállalkozás még ma is a papír alapú iratkezelést preferálja, ami egyrészt hatalmas terhet ró a környezetre, másrészt pedig olyan fejlesztést igényel a közeljövőben, ami fenntarthatóvá és hatékonnyá is teszi egyben az irodai működést. Ennek érdekében fogott össze két nyomtatóóriás, hogy a vállalkozások átállását megkönnyítsék.

2024. július 18. 11:36

Kékszalag: nyomkövető rendszert fejlesztett a Széchenyi-egyetem a vitorlásszövetséggel és a Telekommal partnerségben

Az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj vitorlásversenyen idén először minden hajót nyomkövető eszközzel látnak el, amelyet a hozzá tartozó online alkalmazással együtt a győri Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központja a Magyar Telekommal közösen, a Magyar Vitorlásszövetséggel együttműködésben fejlesztett. Az újítás segítségével folyamatosan figyelhető a versenyzők haladása, emellett a rendszer háttértámogatást nyújt a szervezőknek.

2024. július 18. 09:57

Élvezze a Kékszalag vitorlásversenyt a Telekom innovatív megoldásaival!

Digitálisan is szintet lép az 56. Kékszalag vitorlásverseny, kihasználva a Magyar Telekom kiváló balatoni 5G lefedettségét, privát campus hálózatát és az idei évre kialakított innovatív együttműködéseit. A július 18-20-án megrendezett versenyt négy vízi-, három drón- és három parti kamera közvetíti majd, a hajók követését pedig a Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központja és a Magyar Telekom által kifejlesztett nyomkövető rendszer biztosítja.

2024. július 17. 19:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Akár 50% időmegtakarítást jelenthet a PS szinte érintésmentes könyvelési megoldása

2024. július 16. 16:29

ESET kiberfenyegetettségi jelentés: egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a támadásokban

2024. július 5. 09:55

A Schneider Electric a világ legfenntarthatóbb vállalata a TIME szerint

2024. július 4. 19:09

A legmodernebb digitális oktatási rendszert valósította meg a Delta Systems a Corvinus Egyetemen

2024. július 1. 12:59