Elindult a Minecraftország mozgalom
Magyarország kulturális színtereit, érdekességeit és látnivalóit építhetik meg az érdeklődő diákok a Minecraft nyílt játékterű videójátékban és annak oktatási verziójában. A Microsoft Magyarország és a Budapest School közös kezdeményezésének egyéni kategóriájában tanulók, a csoportosban pedig iskolai szakkörök, tanulókörök, osztályok csatlakozhatnak.
Nyíregyházán nyílt meg Minecraftország első virtuális építkezése: helyi tanulók saját iskoláikat építették fel Minecraftban a Microsoft IV. Innovatív Pedagógus konferenciájának szakmai napján.
Az eseményen a Minecraftország mozgalom elindulását Nádori Gergely, az Alternatív Közgazdasági Gimnázium (AKG) pedagógusa és az Innovatív Pedagógus Program szakmai vezetője jelentette be. A Microsoft Magyarország és a Budapest School közös kezdeményezésében a jelentkező diákok az ország híres, ikonikus látnivalóit készíthetik el a videójátékipart megreformáló, nyílt játékterű Minecraftban, vagy annak oktatási változatában, a Minecraft Education Edition-ben.
A Minecraftország program fővédnöke Deutsch Tamás, Digitális Jólét Programért (DJP) felelős miniszterelnöki biztos. A DJP keretében elkészült Magyarország Digitális Oktatási Stratégiájának (DOS) egyik fontos célkitűzése, hogy minden tanulónak lehetősége legyen a jövő technológiáinak megismerésére: az informatikán kívül találkozzon a robotikával, a kiterjesztett valósággal, a 3D nyomtatással is. „Meggyőződésünk, hogy a digitális oktatásnak nincs alternatívája, hiszen csak így tudjuk felkészíteni gyermekeinket a 21. század munkaerőpiaci elvárásaira. A Minecraftország kezdeményezés példaértékű módon tud hozzájárulni ehhez a célkitűzéshez. A Minecraft világa egy olyan nyílt világ, ahol szabadon, kockázatok és korlátok nélkül alkothatnak a gyermekek, kitágítva kreativitásuk határait. A Minecraft oktatási verziójában továbbá az együttes alkotás és a közös probléma megoldás mellett játékosan sajátíthatják el az algoritmikus gondolkodás, a szabálykövetés és alkotás alapjait, amelyek ma már nélkülözhetetlenek a felsőbb tanulmányok és a munka világában is.” – fogalmazott a miniszterelnöki biztos.
„Elkötelezettek és következetesek vagyunk abban, hogy a magyar gyerekek és pedagógusok mind szélesebb köréhez vigyük közel a fejlődésükhöz leginkább hozzájáruló technológiai megoldásokat” – mondta a Microsoft Magyarország oktatási üzletágának vezetője. Merényi Ádám szerint a kódolás elsajátítása egyrészt megfogható tudást ad, másrészt olyan készségeket fejleszt, amelyeket a gyerekek az élet számos területén kamatoztathatnak.
„Nem csupán a digitális készségek fejlesztése fontos: boldogsághoz fontos az érzelmileg biztonságos, inspiráló környezetben megélt örömteli alkotás, amihez ideális eszköz a játékos alkotófolyamat” – hangsúlyozta Halácsy Péter, a Budapest School alapítója. Hozzátette: „a világ dolgai iránti érdeklődés és a kreativitás serkentésével olyan szupererővel ruházzuk fel a gyerekeket, amely még 2040-ben is fontos lesz számukra.”
A Minecraftország mozgalom szervesen illeszkedik a Microsoft Magyarország oktatási intézmények technológiai fejlesztésére irányuló erőfeszítéseinek, így az Innovatív Iskola és az Innovatív Pedagógus Programnak is. A tanév végéig tartó mozgalomhoz egyéni kategóriában tanulók, csoportos kategóriában pedig iskolai szakkörök, tanulókörök, osztályok csatlakozhatnak az alábbi linken.
Kapcsolódó cikkek
- Megint 48 órás Skype-maratont hirdet a Microsoft
- Bekúszott a mindennapokba a mesterséges intelligencia
- Elindult a digitális tanév a Microsoftnál
- Hatalmas siker az Xbox One X
- A fiatalok a jövő munkahelyén szeretnének dolgozni
- Microsoft: Izgalmas bejelentések a holnap induló BETT konferencián
- IT szakemberek ingyenes képzése a digitális transzformáció kapcsán a Microsoftnál
- Rendhagyó Skype-nap a budapesti Herman Ottó Általános Iskolában
- Elindult a Microsoft Innovatív Iskola Programja a 21. századi oktatásért
- Elérhető a Minecraft: Education Edition első verziója
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Robokaland-nap a szegedi Karolina Iskolában
Március 22-én különleges programot rendez a Karolina Iskola: Szegeden először lesz Robokaland-nap, ahol a gyerekek újrahasznosított elektronikai eszközökből alkothatnak. Az iskola diákjai számára nem ismeretlen a robotika világa, hiszen évek óta részt vesznek a First Lego League Magyarország programjában. A robotika és programozás már az órák részeként is jelen van, és jövőre elindítják a Lego We Do 2.0 programot alsó tagozatosok számára is.
Új érintés nélküli fizetési megoldás magyar kereskedőknek
A Global Payments bevezette a Tap to Pay funkciót Magyarországon, amely lehetővé teszi a helyi kereskedők számára, hogy iPhone készüléken keresztül, a GP tom alkalmazás segítségével egyszerűen és biztonságosan fogadjanak el érintés nélküli fizetéseket.
Drónpilótaképzés a MATE és az ABZ Drone Kft. közreműködésével
A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) és az ABZ Drone Kft. közös növényvédelmi drónpilótaképzése kiemelkedő népszerűségnek örvend, hiszen már több mint 500 sikeresen végzett hallgatót tudhat a program. Az ország legmagasabb színvonalú felnőttképzései folyamatosan elérhetők az év minden szakaszában.
Auto Bild teszt: A Continental új abroncsa a legjobbak között
Az idei nyári gumiabroncs-teszt során az Auto Bild magazin kiemelkedő eredményt ért el a Continental PremiumContact 7 modellel. A német autós szaklap összesen 52 gyártó 225/40 R 18 méretű gumiabroncsát vizsgálta, melyek közül a legjobb 20 modellt részletes tesztelésnek vetették alá egy BMW 1-es sorozatú tesztautóval, különböző körülmények között, mint például vizes és száraz útfelületen.
A Real Madrid az első klub, amely átlépte az 1 milliárd eurós bevételt
A Deloitte Football Money League 2025-ös jelentése rávilágít arra, hogy a legnagyobb futballklubok a 2023/24-es szezonban jelentős bevételnövekedést értek el, és a Real Madrid lett az első klub, amely átlépte az 1 milliárd eurós álomhatárt. A csapatok pénzügyi sikerét a pályán elért eredményeik, stadionfejlesztések és a jól megtervezett kereskedelmi stratégiák tették lehetővé. A Premier League csapatai továbbra is az élvonalban szerepelnek a bevételi rangsorban, míg a női futball is kiemelkedő növekedést mutat, jelezve a sportág egyre nagyobb népszerűségét és piaci értékét.