Indul Magyarország első nincsnet-felmérése
Közösségi alapú országos felmérés indul Magyarország internetes fehér foltjainak meghatározására a felhasználók visszajelzései alapján. A cél azoknak a területeknek a megtalálása, ahol nem érhető el megfelelő színvonalon sem a vezetékes, sem a mobilnet-szolgáltatás.
Miközben egyre több háztartásba jut el a szélessávú internet Magyarországon, továbbra is vannak olyan területek, ahol egyáltalán nincsen elérhető szolgáltatás. Az okok között gazdaságiak és technológiaiak is megtalálhatóak. Egyes településszéli vagy a lakott területektől távolabbi pontokra a szolgáltatóknak nem éri meg kiépíteni a hálózatot, hiszen a költséges beruházással legfeljebb csak néhány előfizetőt nyerhetnének. Ilyenkor megoldást jelenthetne a mobilnet, de sok helyen a kedvezőtlen domborzati viszonyok miatt ez a szolgáltatás sem elérhető. A nemrég indult „Nincsnet” kampány célja, hogy egyedülálló módon, magukat a felhasználókat megkérdezve kapjunk pontosabb képet, hol is vannak ezek az internetes fehér foltok.
„A mostani becslések szerint több tízezer olyan ingatlan is található hazánkban, ahol nem érhető el megfelelő színvonalú internetkapcsolat. Ezek között lakóházak, hétvégi házak és céges telephelyek egyaránt vannak, de közös bennük, hogy csak másodkézből ismerjük a helyüket. A mostani felmérés viszont a leginkább érintetteket, a net nélküli helyeken élőket szólítja meg” – mondta Lengvárszky Szabolcs, a Nincsnet-felmérést elindító Vannet telekommunikációs szakértője.
A közösségi alapú felmérés az eddigi adatgyűjtésekhez képest új módszereket alkalmaz, hiszen a közvetlen felhasználói tapasztalatokra épít. Ezért képes lesz kiegészíteni és pontosítani a jelenleg rendelkezésre álló információkat, hogy a mostaninál is részletesebb képünk legyen a magyarországi internetelérési lehetőségekről. Egyúttal felhívja a figyelmet az egyelőre ellátatlan területek problémájára is. Ugyanis jelenleg is elérhetőek olyan megoldások, például a műholdas internet, amellyel biztosítani lehet a szolgáltatást ott is, ahová az optikai kábelek egyelőre nem érnek el.
A nincs-net.hu weboldalon elérhető, alapesetben anonim felmérés adatai így a programot lebonyolítók számára épp úgy hasznosak lehetnek, mint a jelenleg internet nélküli területek élők számára.
Kapcsolódó cikkek
- Marketing régen és ma
- Egyre több repülőgépen elérhető az internet
- Tempóváltás a világhálón
- Az üzemszünet nélküli kártyás fizetés titka
- Az utasok kétharmada szeretne internetezni a repülési idő alatt is
- Magyarországon is új honlappal jelent meg a Vredestein
- Utazás a lefedettségi térkép mélyére
- Ki nyeri a mobil gyorsasági versenyt?
- Internet a felhők felett
- Két év alatt egymillió további háztartásba jutott el a Telekom szélessávú hálózata
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az európai utazók 72%-a szeretné leküzdeni a nyelvi akadályokat a jobb utazási élményért
A Samsung legújabb kutatásából kiderül, hogy az európai nyaralók* 72%-a azt vallja, hogy sokkal jobban élveznék a külföldi vakációt, ha jobban, gond nélkül tudnának kommunikálni a helyiekkel. Ennek megoldásaként a Samsung arra ösztönzi az utazókat, tegyék próbára a Galaxy AI-t a következő felfedezőútjuk során.
Merj segítséget kérni! Online visszaélések elleni kampány a gyermekek védelmében
Edukációs kampányt indít a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Hivatala által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat. A cél, hogy mind a szülők, mind a gyermekek mihamarabb ismerjék fel az online visszaéléseket, és merjenek segítséget kérni.
Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?
Adathalászok áldozatai is kérhetnek kártérítést a bankjuktól
Csak az idei második negyedévben több mint 8 milliárd forint értékben okoztak kárt a bűnelkövetők a bankkártyás, mobiltelefonos és internetes banki fizetések során Magyarországon. A károsultak jelentős része azonban a mai napig nincsen tisztában azzal, kitől követelheti az okozott kár megtérítését. Még a személyes hitelesítési adatok tévedésből való kiadása esetén is van rá esély, hogy a visszaélés áldozata a bankjától kapjon kártérítést – derül ki többek között a BDO Legal Jókay Ügyvédi iroda alábbi összegzéséből.
Zara Larsson „Rózsaszín élet” című minisorozata vezeti be a Sony új füstös rózsaszín prémium fejhallgatóját
Bármerre járjon is az ember, ha a kedvenc zenéit hallgatja, semmi más nem számít. A megfelelő fejhallgatóval öltözködés, tánc vagy munka közben egyaránt magával ragad minket a hangzás. A színválasztással és stílussal kombinálva a zene – akárcsak a ruhák és a kiegészítők – bármit képes megváltoztatni, mert az önkifejezés terepe, ami az érzéseinket kiegészítve fokozza és feldobja a hangulatunkat, hogy a megélt pillanat örök emlék legyen.