Nantes városa az ABB legújabb e-busz villámtöltési technológiáját választotta

forrás: Prím Online, 2017. december 4. 10:20

Az ABB 20 millió dolláros megbízást kapott a svájci buszgyártó cégtől, a HESS-től, hogy 20 elektromos buszt kiszolgáló villámtöltési technológiát és ehhez kapcsolódó infrastruktúrát szállítson a franciaországi Nantes városa számára. A buszokat a város tömegközlekedési vállalata, a Société d'Economie Mixte des Transports de l'Agglomération Nantaise (Semitan) fogja üzemeltetni.

A kiválasztott buszmegállókban az utasok fel- és leszállásakor végzett töltés során a töltők 600 kilowattos teljesítménnyel, 20 másodpercig töltik a nantes-i buszok tetejére szerelt akkumulátorokat. Az ABB megoldásának egy másodpercnél is rövidebb idő szükséges ahhoz, hogy a buszt a töltőpontra csatlakoztassa, így ez a világ leggyorsabb villámtöltési csatlakoztatási technológiájának minősül. A járat végállomásán végzett további 1-5 percnyi töltés biztosítja az akkumulátorok teljes feltöltését. 

 

Az ABB villámtöltési technológiája és fedélzeti hajtásrendszerhez tartozó berendezései az innovatív TOSA (Trolleybus Optimisation Système Alimentation) megoldás részei, amely e területen a világ vezető technológiája.

 

A flottához tartozó járművek a Nantes történelmi belvárosát a Loire folyótól délre elterülő városrészekkel összekötő Busway Bus Rapid Transit (4-es vonal) buszvonalon fognak közlekedni. Az új buszrendszer 35%-kal növeli a személyszállítási kapacitást, így óránként megközelítőleg 2500 ingázó számára biztosít fenntartható tömegközlekedést. A buszvonal 2006-os üzembe állítása óta az utasok száma megnövekedett, így a járatok túlzsúfolttá váltak. A HESS 24 m hosszú, teljesen elektromos meghajtású buszait, az ilyen típusú járművek közül a világon először szerelik fel villámtöltési technológiával, ami növeli a személyszállítási kapacitást, megteremti a kibocsátásmentes tömegközlekedést és a zajszennyezést is csökkenti. Az e-buszok várhatóan 2018 végére állnak üzembe.

 

 

“Ehhez az egyedülállóan új technológiához nincs szükség légvezetékekre. A technológia csendes, kibocsátásmentes tömegközlekedést biztosít, reális alternatívát kínál a hagyományos, fosszilis üzemanyaggal üzemelő buszokkal szemben, és követendő modellt állít a jövő városi közlekedése elé” – nyilatkozta Claudio Facchin, az ABB Energetikai Hálózatok divíziójának vezetője. „A projekt jól példázza az ABB törekvését, hogy a technológia és innováció segítségével többlet értéket teremtsen az ügyfelek számára, és megerősítse a preferált partneri pozíciónkat, hogy a Next Level stratégiánkkal összhangban jelentősen hozzájáruljunk az erősebb, intelligensebb és zöldebb villamosenergia-hálózatok kiépítéséhez.”     

 

Az ABB energiahatékony hajtáslánc-technológiájával felszerelt új e-buszok mindegyike 151 utast tud szállítani. A hajtáslánc-technológia részei: vontatási- és segédüzemi átalakítók, állandó-mágneses motorok, jármű tetejére telepített akkumulátorok és energiaátviteli rendszerek.  

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB bemutatja legújabb okosotthon-termékét

Az ABB bejelentette a OneTouch érintőképernyős kezelőpanel piacra dobását, amely zökkenőmentesen integrálja egyetlen eszközbe az okosotthon- és a kaputelefon felügyeleti rendszereket.

2024. október 14. 13:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

2024. szeptember 24. 15:10