Egyre többen használják fizetésre a mobiljukat
Továbbra is megállíthatatlanul terjed az okostelefon-használat: a felnőtt internetezők több mint négyötöde használ intelligens mobileszközt.
Ezzel párhuzamosan egyre többen már nemcsak telefonálnak vagy neteznek telefonjukkal, hanem pénzügyi szolgáltatásokat is igénybe vesznek. Közel kétmillió magyar okostelefon felhasználó vásárol is mobiljával - derült ki az eNET kutatásából az OK Oktatási Központ Fintech Mikulás című rendezvényén.
A mobil- és digitális technológia egyre nagyobb hatással van arra, ahogyan a hétköznapi pénzügyi szolgáltatásokat igénybe vesszük. Futótűzként nő a netes- és mobilfizetési megoldások felhasználói bázisa, de átalakulóban van a biztosítási piac és a fintech (pénzügyi technológia) egyéb területei is erősödnek, főként az Y és Z generációk korábbiaktól gyökeresen eltérő igényei miatt.
Az OK Oktatási Központ Fintech Mikulás című rendezvényén az eNET kutatócég friss számaiból kiderült, hogy a 18-29 éves korosztály majd minden tagja (96%) okostelefon felhasználó, de az arány az idősebb generációk körében is igen magas, már az internetező 50 pluszosok közel kétharmada (64%) is okoskészülékre cserélte hagyományos mobilját.
„Nagyon izgalmas látni, hogy az okostelefonhasználattal párhuzamosan, a mobilfizetési megoldások is egyre inkább terjednek. Ebben a szegmensben is vezet a 18-29-es korosztály, azonban az okostelefon- és a mobilnet-használathoz hasonlóan a mobilfizetés terén is egyre inkább kiegyenlített a különböző generációk részvétele” – fogalmazott Pintér Róbert, eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. kutatásvezetője a rendezvényen.
Naponta százszor oldjuk fel telefonunk kijelzőjét
További izgalmas adatokat ismertetett Benyó Péter, az OTP Mobil Szolgáltató ügyvezető igazgatója is, aki előadásában elmondta: átlagosan naponta százszor oldjuk fel okostelefonunk kijelzőjét, hogy chat-üzenetet olvassunk, megnézzük az értesítéseinket, vagy éppen szörföljünk a közösségi médián. A szakember kifejtette, hogy az okostelefon olyannyira életünk részévé vált, hogy szinte folyamatosan egy méteren belül, tehát karnyújtásnyira tartjuk magunktól mobileszközünket, illetve a felhasználók negyede még a zuhanyzóba is magával viszi telefonját. Az ügyvezető hozzátette: az OTP Simple alkalmazással már többmilliárd forintnyi mobilfizetési tranzakciót bonyolítottak le a felhasználók.
Gyökeresen eltér a korábbiaktól az Y és Z generációk igénye
A pénzügyi szolgáltatások területén valós forradalom zajlik az új technológiáknak köszönhetően. Az Y és Z generáció (1980-2007 között születettek) hamarosan a munkaerőpiac 75%-át teszik majd ki és ezzel párhuzamosan a legbefolyásosabb fogyasztói réteggé válnak. Rájuk, és főleg a Z generációra már az abszolút technológia fókuszú életmód jellemző, ők az úgynevezett digitális bennszülöttek, akiknek az okostelefon az elsődleges eszköz szinte bármilyen funkciót (kommunikáció, vásárlás, információszerzés stb.) tekintve.
„A hagyományos bankok szerepét a digitális átalakulás miatt kétoldalról is veszély fenyegeti: egyrészt a gombamód szaporodó fintech startupok kínálnak a fiatalok számára sokkal vonzóbb megoldásokat, másrészt a globális techóriások, a GAFA (Google, Apple, Facebook, Amazon) pedig ügyfélélményben nyújtanak olyan kimagasló szintet, hogy a Z generáció tőlük szívesebben venne igénybe pénzügyi szolgáltatást is” – fogalmazott Bálint Viktor, a fintech befektetésekre specializálódott BnL Growth Partner ügyvezető-tulajdonosa.
38 milliós pályázat digitális ötletekre
A fenti piaci trendekhez igazodva az OK Oktatási Központot működtető OTP Fáy András Alapítvány a közelmúltban írt ki egy 38 millió forint összdíjazású pályázatot a legjobb pénzügyi, gazdasági, gazdálkodási ismereteket közvetítő digitális megoldások felkutatására. „Óriási az igény a pénzügyi tudatosság fejlesztésére Magyarországon, és mi abban hiszünk, hogy ezt már gyerekkorban érdemes elkezdeni. A digitális technológia fejlődése egyben óriási lehetőséget is jelent, hiszen a fiatalok fogékonyak az újszerű megoldásokra. A Fáy Ötletpályázatot pontosan azért írtuk ki, hogy ezt a két szempontot vegyítve ösztönözzük a fiatalok pénzügyi tudatosságát növelő digitális megoldások születését” – fűzte hozzá Csányi Péter, az OTP Bank digitális értékesítésért és fejlesztésért felelős igazgatóságának ügyvezető igazgatója, a Fáy Ötletpályázat zsűrijének elnöke.
Az ötletpályázatra jelentkezni 2018. január 15-ig a http://fayotletpalyazat.hu/ oldalon keresztül lehet.
Kapcsolódó cikkek
- Itt a PayPal új mobil applikációja
- IDC: a mesterséges intelligencia lesz a következő technológiai forradalom középpontjában
- Egyre több autópálya matricát vásárolunk alkalmazáson és interneten keresztül
- A Huawei okosmérlege méri a testzsír százalékot és a csontok ásványi anyag tartalmát is
- Az LG egyetlen rendszerbe integrálja otthoni IoT platformját és okos háztartási gépeit
- A Cellum és a Telkom stratégiai együttműködést jelentett be
- 26. Magyar Innovációs Nagydíj
- A Telekom nem áll meg a kedvezményekkel
- A WeChat Pay segítségével is fizethetnek a KLM-nél
- Mostantól fizethet mindent mobillal
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az európai közönség számára is debütált az LG legkisebb 4K projektora
Az LG Electronics (LG) a berlini IFA kiállításon mutatta be CineBeam Q (HU710PB) projektorát az európai közönségnek. A CineBeam Q egyedülálló, minimalista kialakításával, kiemelkedő képminőségével és izgalmas funkcióival valódi moziteremmé változtatja a nappalit – vagy éppen azt a helyiséget, amiben elhelyezzük.
Fókuszban az adatközpontok energiafogyasztásának visszafogása
Idén szeptember 15., jövő évtől pedig május 15. a határidő, amikor a legalább 500 kW teljesítményigényű informatikai berendezésekkel rendelkező adatközpontok tulajdonosainak és üzemeltetőiknek nyilatkozniuk kell az energiahatékonyságukról.
NFC adatokat továbbító Androidos kártevőt fedezett fel az ESET kutatócsoportja
Az ESET kutatói felfedtek egy vadonatúj számítógépes kártevő programmal végrehajtott, úgynevezett crimeware kampányt, amely három cseh bank ügyfeleit vette célba. Az ESET által NGate-nek elnevezett Android alapú kártékony szoftver újszerű módon képes az áldozatok bankkártyáinak adatait a támadók telefonjára továbbítani. A támadók elsődleges célja az volt, hogy ATM-eken keresztül készpénzt vegyenek fel az áldozatok bankszámláiról. Ezt úgy érték el, hogy a fizikai bankkártyák NFC-adatait a támadó készülékére továbbították az NGate malware segítségével. Amennyiben ez a módszer sikertelen volt, a tettesnek még arra is volt egy tartalék terve, hogy az áldozatok számláiról más bankszámlákra utaljon át pénzösszegeket.
Magyarország legjobb munkáltatói között a Yettel
Mit jelent a céges kultúra vagy a munkavállói jóllét, hogyan lehet a jelölteket bevonzani, miként lehet hatékony a munkatársak hosszú távú elköteleződése és hol a helye a fenntarthatóságnak? Többek közt ezeket a szempontokat vizsgálta egy független nemzetközi intézet, a TOP Employer Institute. Az eredmények alapján a Yettel hazánk legjobb munkáltatói közé került – az elismeréssel Magyarországon mindössze 17 cég rendelkezik.
Ismét tévesen klasszifikált több médiaszolgáltató
Újabb két médiatartalom ügyében fordult a joghatósággal rendelkező külföldi társhatóságokhoz az NMHH. A Médiatanács e heti ülésén műsorkvóta-kötelezettséggel kapcsolatban fennálló adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítését is vizsgálta.