A chatbot segít az ajándékválasztásban
Magyarországon a kereskedelmi bolthálózatok között elsőként a Libri könyvesboltjaiban találkozhatnak a vásárlók virtuális könyvajánlóval. Az új típusú digitális csatornák irányába nyitva a chatbot technológiáját vezette be a cég, annak érdekében, hogy támogassa a vásárlók bolti tájékozódását és segítsen az ajándékválasztásban.
A karácsonyi időszakban a boltok vásárlóforgalma drasztikusan megnövekszik; emiatt nő az eladók leterheltsége is, kevésbé tudnak a vásárlók rendelkezésére állni és segíteni nekik az ajándékválasztásban. Bár a chatbotokat az esetek döntő többségében online vásárlások lebonyolítására és az általános ügyfélszolgálati kérdések automatikus megválaszolására használják, a „Libri Ajándékkereső” chatbotja a bolti vásárlást segíti elő azzal, hogy online ad tanácsot. A chatbot azért jött létre, hogy ne engedje el a vásárlók kezét a nagy év végi rohanás ideje alatt sem, hogy támaszként szolgáljon és segítsen eligazodni a sok könyv között. Az applikáció csevegőrobotja, mint a legjobb eladó, vagy könyvszakértő segít dönteni a fogyasztóknak.
A csevegőrobot egy megközelítőleg 150-es nagyságrendű könyvválogatásból dolgozik, amely életkor, nem, tematika vagy akár népszerűség alapján ajánl könyvet a vásárlóknak, így segítségével könnyedén megtalálhatjuk az ideális ajándékot szeretteinknek. A „Libri Ajándékkereső” használatához nincs szükség másra, mint egy Facebook felhasználói fiókra és egy okostelefonon futó Messenger applikációra. A chatbot tulajdonképpen egy Facebook profillal rendelkező felhasználó, akit a Messengeren keresztül lehet megszólítani. A chatbottal való társalgáshoz nem kell gépelnünk, mindössze annyi a dolgunk, hogy a chatbot kérdésére a választási lehetőségek közül rábökünk az előre definiált válaszok egyikére. (pl.: Kinek keres ajándékot? Kisgyermek, kamasz, felnőtt nő stb.)
Legkönnyebben úgy találhatjuk meg a chatbotot, ha rákeresünk a „Libri Ajándékkereső” kifejezésre a Messengerben. A boltban elhelyezett egyéb kommunikációs eszközök segítik még a chatbot gyors elindítását. Használhatjuk a „Messenger-kód beolvasása” funkciót, ami a készülék kamerájával olvas be egy QR kódhoz hasonló ábrát. NFC-alapú megoldás is létezik a chatbot elérésére. Az NFC a készüléket (bekapcsolt NFC opció esetén) az adott NFC matricához, felülethez érintve képes azonnal elindítani a beszélgetést.
„A „Libri Ajándékkereső” chatbot egy olyan ajándékválasztást segítő megoldás, ami néhány egyszerű kérdés megválaszolása után ajánl könyvet felhasználói számára. A csevegőrobot alapját a hosszú évek alatt felmerülő általános vásárlói kérdésekre építve programoztuk, azzal a céllal, hogy a fogyasztók a lehető legkönnyebben találjanak rá a számukra releváns könyvajánlatokhoz.” – mondta el Sándor Gabriella, a Libri marketingigazgatója.
A projekt igazolja azt a trendet, miszerint a digitális technikák már nem csak az online kereskedelemben hódítanak, hanem a hagyományos bolttérben is egyre jobban működtethetőek, a csatornák kombinálásával pedig még jobb ügyfélélmény érhető el.
A chatbot már elérhető az alábbi Libri Könyvesboltokban:
Debrecen, Kecskemét Malom, Szeged Árkád, Győr Plaza, Szeged Plaza, Miskolc Plaza, Budapest Mammut, Budapest Árkád, Budapest Aréna, Budapest Campona, Budapest Allee, Budapest Köki, Budapest Budaörs, Budapest Pólus, Budapest Duna Plaza, Budapest Corvin Plaza.
Kapcsolódó cikkek
- Az iLex és az IBM Cloud magyarul beszélő, jogi területen bevethető chatbotot mutatott be
- Az Oracle OpenWorld 2017 konferencián újabb megoldásokat mutattak be
- Foglalja le jegyét üzenetben egy chatbotnál, a KLM Messengeren keresztül!
- Még izgalmasabb meccsnapok elé nézhetnek a szurkolók az FC Barcelona Viber chatbotján keresztül
- Messengeren is elérjük az Air France beszállókártyákat
- Chatbotom van, és nem félek használni!
- Mesterséges intelligenciával toboroz tehetséges fiatalokat a MOL
- Oracle: az ügyintézés is egyre inkább a virtuális valóságban történik
- Leáldozott a mobilappok kora?
- Virtuális valóság, chatbotok és mesterséges intelligencia
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A jövő megoldásai ma születnek – kreatív fiatalok a mentális jóllétért
Áprilisban a stressztudatosság hónapjába léptünk – ez remek alkalmat kínál arra, hogy jobban odafigyeljünk mentális egészségünkre. A stressz hatásai és annak kezelési lehetőségei idén központi szerepet kaptak a Samsung és az EdisonKids által szervezett Megoldások a holnapért kihívás keretében.
Ismét az FT 1000 ranglistán a magyar ServerElite
A ServerElite immár második alkalommal került fel a Financial Times és a Statista által évente összeállított FT 1000 listára, amely Európa leggyorsabban növekvő vállalkozásait rangsorolja. A budapesti székhelyű cég új és használt szerverek forgalmazására, valamint testreszabott IT-megoldásokra szakosodott – és a lista elismeri azokat a vállalatokat, amelyek organikus növekedéssel, külső tőkeinjekció nélkül értek el kiemelkedő árbevétel-bővülést több éven keresztül.
Digitális böjt: Hogyan találhatunk csendet a képernyők világában?
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és az önvizsgálat időszaka. Az étkezési korlátozások mellett egyre többen érzik úgy, hogy a mentális tisztulásra is szükségük van – például digitális értelemben is.
21 év hűség, 1300 autó, egy közös jövő – Az UFleet sztorija
A rendszerváltás után alapított hazai cégek most élik aranykorukat – sok vállalkozás életében aktuálissá vált a generációváltás kérdése. Az alapítók lassan átadják a stafétabotot, és keresik azokat az utódokat, akik képesek továbbvinni azt az értékrendet és tudást, amit évtizedek alatt felépítettek. Ez a váltás azonban jóval többről szól, mint egyszerű vezetőcsere: tudatos, hosszú távú folyamat, amelyben kulcsszerepet játszik a bizalom, a mentorálás és a türelem.
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.