Innovatív parkolási megoldás a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-től
Decemberben sikeresen elindította a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. azt a Nemzeti Smart City Technológiai Platformhoz kapcsolódó intelligens mobilparkolást támogató kísérleti jellegű pilotot, amely a budapesti Józsefváros és Ferencváros egyes körzeteiben parkoló autósokat segíti.
A Társaság, a zónakódok megismerését - a Tisztviselőtelepen és a József Attila lakótelepen - összesen 254 ponton járda - illetve útburkolati jelek felfestésével, 110 darab parkolási zónakódot tartalmazó tábla kihelyezésével, valamint intelligens Bluetooth alapú beacon integrációval támogatja.
Második intelligens parkolási megoldását indította el decemberben a 100 százalékban állami tulajdonú Nemzeti Mobilfizetési Zrt., amelynek célja az autósok parkolási zónakódokkal kapcsolatos tájékoztatásának erősítése.
A Nemzeti Smart City Technológiai Platformhoz kapcsolódó pilot projektek a mobilfizetéssel parkoló autósokat abban segítik, hogy nem kell megkeresniük a parkolóautomatára helyezett zónakódot, hanem az útburkolati jelek vagy a kihelyezett táblák, illetve az okostelefonok képernyőjén megjelenő Bluetooth információk alapján könnyen megismerhetővé válik számukra a parkolásidíj megfizetéséhez szükséges szolgáltatói kód.
A pilot projekt partnerségben a két érintett önkormányzattal valósul meg.
„Másfél éve, 2016. április 4-én Kecskemét Megyei Jogú Város Kálvin tér közterületi parkolóinál telepítettük az első intelligens parkolási megoldásunkat, amely 57 darab parkolóhely szenzoros érzékelő kihelyezését jelentette. A kecskeméti szenzoros megoldás működése alatt Társaságunk 10 százalékos parkolási kapacitáskihasználtság növekedést mért az érintett területen, ezért megvizsgáltuk, hogy a Nemzeti Smart City Technológiai Platform által milyen olyan megoldás nem épült még ki Magyarországon, amely a mobilparkolást támogatja. Kollégáimmal arra a megállapításra jutottunk, hogy a parkolásról szóló önkormányzati rendelet módosításával, az egymástól 150 méterre telepített parkolóautomatákon található parkolási zónakódok az esetek többségében az autósok látótávolságán vagy látószögén kívül esik. A távolra helyezett zónakódok megismerése érdekében, a modern, innovatív megoldást ötvöztük a hagyományossal és Budapest Főváros két önkormányzatával egyetértésben teszt jelleggel a József Attila lakótelepen, illetve a Tisztviselőtelepen elindítottuk a zónakódok tájékoztatását célzó megoldásunkat. A pilot projektek keretében a József Attila lakótelep Üllői út mellett Bluetooth (beacon) jeladókat telepítettünk, továbbá mindkét kerületben járda- és útburkolati jelzésekkel, valamint tájékoztató táblák és matricák elhelyezésével segítjük az autósokat a közterületi parkoló környezetében. Reményeink szerint a Ferencvárosban és Józsefvárosban elindított intelligens megoldásokkal tovább növelhetjük a lakosság kényelmét és a mobilparkolási penetrációt. A pilot során szerzett adatokat és tapasztalatokat más parkolási projektünknél is fel kívánjuk használni” - nyilatkozta Veres Mihály a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint 100 milliós befektetéssel nemzetközi piacokra lépett a SOL-ONE
- eNET - Telekom kutatás az okostelefon- és mobilinternethasználati szokásokról
- Januárban érkezik a Galaxy A8(2018) okostelefon
- Egyre többen használják fizetésre a mobiljukat
- IDC: a mesterséges intelligencia lesz a következő technológiai forradalom középpontjában
- A Huawei okosmérlege méri a testzsír százalékot és a csontok ásványi anyag tartalmát is
- Az LG egyetlen rendszerbe integrálja otthoni IoT platformját és okos háztartási gépeit
- A Telekom nem áll meg a kedvezményekkel
- Egyre nagyobb veszélyben vannak az androidos telefonok
- Öt tulajdonság, amit eddig biztosan nem tudtál az iPhone X-ről
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?
A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.
Egyre magasabb szintekre tör az IT
Backoffice-ból stratégiai területté vált az IT a cégek életében, hiszen ma már nemcsak a rendszerek működését, de egy cég fejlődését, stratégiai irányvonalait is erőteljesen meghatározhatja – véli a K&H IT vezetője. Ehhez igazodva az IT kiadások is egyre tetemesebb részét teszik ki a működési költségeknek – elérve akár a 70 százalékot is. Különösen igaz ez a bankokra, ahol az innovatív informatikai megoldások már a pénzügyi tranzakciók részét képezik.
A PwC megvette a GKID-t
A GKID megállapodást kötött a PwC-vel, melynek értelmében a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. 100%-os tulajdonrészt szerzett a GKID Research & Consulting Kft-ben. Ezzel a PwC tanácsadási üzletága digitális kereskedelmi, csomaglogisztikai, médiapiaci valamint adatszolgáltatási és piackutatási kompetenciával is bővül.