A digitális eszközök használatát ösztönzi a kormány új programja
A kormány 1,7 milliárd forinttal támogatja szakmai, társadalmi szervezetek olyan programjainak megvalósítását, amelyekkel megszólíthatók a digitális eszközöket a mindennapok során még nem használó magyar emberek. A tervezett rendezvények a legkisebb falvakban is testközelbe hozzák a digitalizáció ügyét.
„A pályázat elsősorban a vidéki kistelepüléseken élőket segíti, közülük is azokat, akik kevés digitális ismerettel rendelkeznek. Őket a szükséges készségek elsajátításában azok a szakmai és társadalmi szervezetek tudják a leghatékonyabban támogatni, amelyeket a helyi közösségek elfogadnak, és amelyek tenni akarnak a digitalizáció népszerűsítéséért” – mondta el Kara Ákos infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár.
A kormány összesen közel 100 ilyen szervezet tevékenységéhez járul hozzá a rendelkezésre álló 1,7 milliárd forintból. A beérkezett 115 pályázatból 13 nyertes esetében már megszületett a döntés, ők az összesen 180 millió forint támogatásból azonnal megkezdhetik a munkát.
Deutsch Tamás, a Digitális Jólét Programért (DJP) felelős miniszterelnöki biztos elmondta: „A magyar polgárok, a magyar vállalkozások és a magyar nemzetgazdaság versenyképességének alapvető feltétele, hogy a polgárok megfelelő, a munkaerőpiac által elvárt digitális kompetenciákkal (digitális írás- és olvasástudás) rendelkezzenek. A DJP egyik fontos törekvése az internet igénybevételét korlátozó nemcsak anyagi, hanem kognitív természetű akadályok összehangolt lebontása is. Aki elzárkózik az internettől, annak kommunikációs eszközökkel, motivációval és a helyi civil szervezetek bevonásával igyekszünk felhívni a figyelmét a digitális tudásfejlesztés fontosságára. Míg azoknak, akiket a digitális kompetenciák hiánya tart távol a digitális világtól, különböző képzési programok érhetők el a Digitális Jólét Koordinációs Központ koordinálásával.”
Az „Online kormányzati, közigazgatási és e-egészségügyi szolgáltatások terjedésének és a digitális jólét megteremtésének elősegítése országos, illetve helyi civil és szakmai szervezetek támogatásával” elnevezésű konstrukció célja, hogy a felnőtt lakosság - azon belül is elsősorban a kistelepüléseken élők és a hátrányos helyzetű csoportok - körében népszerűsítse a digitális eszközöket és szolgáltatásokat, azok használatára ösztönözzön. A pályázat beadása tavaly novemberben zárult, a beérkezett támogatási kérelmek kiértékelése folyamatosan zajlik.
Kapcsolódó cikkek
- Közeleg a 26. Magyar Innovációs Nagydíj Pályázat beadási határideje
- Biztonságos Internet Nap 2018
- Magyarország először önálló országstanddal vesz részt a londoni BETT Show-n
- A kormány kiemelt beruházássá minősítette a magyarországi mobilhálózat-fejlesztéseket
- Az okos közlekedés legnagyobb innovációs fórumát rendezik meg Budapesten
- Deutsch: Magyarországon a legalacsonyabb az internetezés adója
- Digitális adócsökkentés
- Fogyasztóvédelmi díjat kapott a UPC
- Elbírálták az Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny pályázatait
- Applikációkra és optimalizálásra költenek a kkv-k 2018-ban
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Huawei: Az intelligens technológiák 2030-ra 16 billió dollárral növelhetik a globális GDP-t
A Huawei több mint tíz intelligens hálózati terméket és megoldást mutatott be az idei, müncheni Huawei Network Summiton. Az új Xinghe hálózati megoldások lehetővé teszik a rendkívül gyors adatátvitelt és a nagy teljesítményű hálózati környezetek kiszolgálását, ezzel elősegítve Európa digitális és intelligens fejlődését. Az eseményen több mint ezeregyszáz iparági szakértő, technológiai vezető és partner vett részt több mint 30 országból, köztük Németországból, Franciaországból, Olaszországból, Svájcból, Spanyolországból, Törökországból és Magyarországról is.
A CFO-k felvették a technológia diktálta tempót
A hazai pénzügyi vezetők (CFO-k) egyre komfortosabbak az új technológiai megoldásokkal, de komplexebb szabályozói megfelelésekkel és folyamatos költségcsökkentési nyomással kell szembenézniük. Arra számítanak, hogy az automatizáció és a digitalizáció térnyerése alapvetően alakítja át a szerepüket – derül ki a PwC 6. alkalommal elkészített Pénzügyi Vezetői Felméréséből.
Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem fele. A fiatalabb fogyasztók többre vágynak: nem maradnak hűségesek egy termékhez vagy márkához azért, mert addig tetszett nekik, megszokták és azt vásárolták. Sokukat vonzzák az olyan újdonságok, amelyek menő tartalmakat vagy képeket használnak, vagy egyszerűen “jó a vibe-juk”, és ezért lecserélik régi kedvenceiket. A vásárlók kegyeiért könyörtelen harc folyik, és az ügyfélhűség elérésében, megtartásában a fő segítség ma már a mesterséges intelligencia lehet az SAP Emarsys kutatása szerint.
Új képzési lehetőségekkel segíti partnereit a Schneider Electric
Új képzésekkel egészítette ki „EcoXpert Partner Program” kezdeményezését a Schneider Electric. Az újonnan megszerezhető tudás hatékonyan támogatja a vállalat adatközponti és kritikus infrastruktúra területeken tevékenykedő értékesítési partnereit ügyfeleik még jobb kiszolgálásában.