Megvannak Magyarország legjobb IT szakemberei
Több mint 2300 szakember 19 kategóriában 10 fordulón át versenyzett az először megrendezésre kerülő Országos IT Megmérettetésen. Az abszolút győztes 5 kategóriában került dobogóra, így ő utazhat a CEBIT-re Hannoverbe, Európa legnagyobb üzleti, innovációs és digitális fesztiváljára. A kategóriák legjobbjai 300 ezer forint értékű továbbképzést kaptak ajándékba a csütörtöki díjátadón, ahol a szakemberek előtt az NNG is bemutatta innovációs projektötletét.
Az online verseny célja volt, hogy megmutassa a magyar informatikusok kimagasló tudását és kreativitását, valamint lehetőséget adjon a szakma sokszínűségének bemutatására. Ebben a szakmai hitelesítők mellett partnerek voltak a jelentkezők is akiknek nagy többsége több kategóriában is bizonyította tudását. Az abszolút győztes Zentai Ármin 4 kategóriában bizonyult a legjobbnak (JavaScript programozás, Linux üzemeltetés, Weblap készítés és Security Coding) a C++ programozásban pedig második helyezést ért el.
„Az Országos IT Megmérettetésen induló versenyzők bebizonyították, hogy szeretik játékosan megmérni tudásukat és az informatika akár több területén is képesek átlag feletti gyorsasággal megoldani azokat. Külön öröm volt számunkra, hogy az ország egész területéről jelentkeztek versenyzők, és a végzős egyetemistáktól kezdve a tapasztaltabb szakemberekig mindenki talált kihívást a megmérettetésben„ – nyilatkozta Pulay Gellért, a versenyt rendező IThon.info portál vezetője. „Az online versenysorozatot idén is fogjuk folytatni, és a tapasztalatok és visszajelzések alapján további finomhangolásokat végezünk a feladatokban és lebonyolításban egyaránt. Kifejezett célunk bevonni a legeredményesebb játékosokat a továbbfejlesztésbe.”
A megmérettetés szervezője az IThon.info portál, szakmai hitelesítők az Attrecto, a DXC Technology, a Hacktivity csapata, az Intalion, a Qualysoft, a ShiwaForce.com, és a Training360.
Érdekességek a versenyről:
- A legnépszerűbb kategória a Hálózati ismeretek volt, ahol 869-en mérték össze tudásukat
- Minden 18. versenyző volt hölgy, ráadásul az Android programozás kategóriájában közülük egy dobogóra is került
- A legproaktívabb játékos az „akinek mindig igaza van” különdíjat vihette haza
Kapcsolódó cikkek
- Nekem 8(bit) – új helyszínen a legendás retrógépek tárlata
- Bővülő duális képzés az Óbudai Egyetemen
- Első ízben rendeznek országos blokklánc versenyt
- Melyik programozóiskola való neked?
- Új informatikai eszközökkel kezdik az iskolák az újévet
- Ilyen volt az IT munkaerőpiac 2017-ben
- A cégvezetők többsége optimista, mégis stagnálhatnak az IT fejlesztések
- Kódolást hozott a Mikulás a Mozgásjavító Iskolába
- Komplex informatikai szaktudásra lesz szüksége a jövő mezőgépészének
- Nem zsenikre, csak „informatikus-kőművesekre” lenne szükség
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A CFO-k felvették a technológia diktálta tempót
A hazai pénzügyi vezetők (CFO-k) egyre komfortosabbak az új technológiai megoldásokkal, de komplexebb szabályozói megfelelésekkel és folyamatos költségcsökkentési nyomással kell szembenézniük. Arra számítanak, hogy az automatizáció és a digitalizáció térnyerése alapvetően alakítja át a szerepüket – derül ki a PwC 6. alkalommal elkészített Pénzügyi Vezetői Felméréséből.
Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem fele. A fiatalabb fogyasztók többre vágynak: nem maradnak hűségesek egy termékhez vagy márkához azért, mert addig tetszett nekik, megszokták és azt vásárolták. Sokukat vonzzák az olyan újdonságok, amelyek menő tartalmakat vagy képeket használnak, vagy egyszerűen “jó a vibe-juk”, és ezért lecserélik régi kedvenceiket. A vásárlók kegyeiért könyörtelen harc folyik, és az ügyfélhűség elérésében, megtartásában a fő segítség ma már a mesterséges intelligencia lehet az SAP Emarsys kutatása szerint.
Új képzési lehetőségekkel segíti partnereit a Schneider Electric
Új képzésekkel egészítette ki „EcoXpert Partner Program” kezdeményezését a Schneider Electric. Az újonnan megszerezhető tudás hatékonyan támogatja a vállalat adatközponti és kritikus infrastruktúra területeken tevékenykedő értékesítési partnereit ügyfeleik még jobb kiszolgálásában.
A dentsu bemutatta a 2025-ös év 10 fő médiatrendjét
A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózat idén 15. alkalommal tette közzé immár hagyományosnak számító elemzését a következő évre várható médiatrendekről. A „The Year of Impact” címet viselő kiadvány, amelynek összeállításában a dentsu médiaügynökségeinek, a Carat, a dentsuX, illetve az iProspect cégek szakemberei vettek részt a világ minden tájáról, tíz fő médiaipari tendenciát azonosít be, amelyek négy átfogó témakör köré csoportosíthatók: (1) a generatív mesterséges intelligencia (AI) valós hatóerővé vált, (2) a történetek egyre kiterjedtebb stratégiai szerepet kapnak, (3) felértékelődik a minőség, illetve (4) a technológia és az alkalmazási szokások eltérően oszlanak meg a különböző régiókban.
Zsákutcába kerülhet az AI a Corvinus kutatása szerint
A nagy nyelvi modellek, mint például a ChatGPT elterjedése valójában egyre csökkenti a nyilvános tudásmegosztást az online kérdezz-felelek platformokon, s ezzel megnehezítheti a jövőbeli modellek képzését – erre jutott a Budapesti Corvinus Egyetem frissen publikált tanulmánya.