Hálózatot fejleszt a Vodafone
Tavaly nyáron indult el a Balaton keleti medencéjében a Vodafone Magyarország 4G+ szolgáltatása, mely új szintre emelte a mobilinternetezés élményét. A turisztikai szempontból is kiemelkedően fontos térségben a szolgáltató februárban jelentős hálózatfejlesztési projektet indít, így idén nyáron már az egész tó körül elérhetővé válik a szupergyors 4G+ hálózat.
A 26 országban jelen lévő Vodafone Csoport nagy hangsúlyt fektet a hálózatfejlesztésre, aminek eredményeként a 4G+ szolgáltatás már 21 országban érhető el, a 4G felhasználók száma pedig nemrég haladta meg a 100 milliót. Európában a Vodafone hálózatain a mobil adatforgalom 68%-a 4G hálózaton zajlik, köszönhetően az összességében 93%-os kültéri 4G lefedettségnek. Jelenleg a szolgáltatónak világszerte összesen közel 530 millió mobil előfizetője van, akik egyre több adatot használnak: 2017 folyamán világszerte átlagosan 65%-kal nőtt a mobil adatforgalom a Vodafone hálózatán, egy európai felhasználó pedig átlagosan 2,1GB adatot fogyaszt egy hónapban. Emellett a telekommunikációs vállalat a gépek közötti kommunikáció globális piacvezető szolgáltatójaként 62 millió IoT SIM-kártyával van jelen. A globális hálózat kiválósága viszont a lokális erőfeszítéseknek köszönhető, melyek a helyi igényekhez és viszonyokhoz igazodva alakítják ki a legmagasabb minőségű szolgáltatást. Ezért került most fókuszba a globális viszonylatban ugyan kicsi, de helyi kiemelt jelentőséggel bíró balatoni régió.
A Vodafone Magyarország tavaly nyáron indította el 4G+ szolgáltatását a Balaton keleti medencéjében, ezzel egy időben pedig a munkatársakat hívta segítségül a térség hálózatának tökéletesítése érdekében: a TérerőKÉM elnevezésű játékban arra kérte a kollégákat, ha a Balatonnál bárhol problémát tapasztalnak a hálózat működésében, jelezzék azt a hálózatfejlesztési csapatnak. A visszajelzések alapján elkészült fejlesztési terv kivitelezése idén februárban megkezdődött, így a Vodafone ügyfelei ennek köszönhetően a következő balatoni szezonban az eddigieknél is magasabb szintű szolgáltatást élvezhetnek a térségben.
A hálózatfejlesztési projekt keretében folytatódik a 4G+ szolgáltatás további kiterjesztése, így a tavalyi 23 település mellett idén további 30 településen lesz elérhető a Vodafone eddigi leggyorsabb hálózata. Az 1800MHz-es frekvenciasáv LTE technológiára történő átcsoportosításával így már a Balaton körül minden településen elérhető lesz a tavalyinál is magasabb, akár 187,5Mbps-os elméleti maximális letöltési sebesség, ami Siófokon a 2600MHz-es sávnak köszönhetően akár a 337,5Mbps-ot is elérheti. A szolgáltató emellett a visszajelzések alapján az UMTS900 bevezetésével a beltéri lefedettséget is fejleszti 53 településen, ami az eddiginél gyorsabb hívásfelépülést és jobb hangminőséget jelent, illetve a korábbinál magasabb beltéri lefedettséget is eredményez.
„Folyamatos hálózatfejlesztéseink mérföldkőhöz érkeztek. Mivel a Balaton turisztikai szempontból is jelentős terület, ahol méréseink szerint nyaranta több mint megháromszorozódik a mobilhálózat adatforgalma, ezért a Vodafone kiemelt hangsúlyt fektet a térség hálózatának folyamatos fejlesztésére. Nyáron már az egész Balaton körül elérhető lesz a Carrier Aggregation technológián alapuló 4G+ szolgáltatás, mely jelentős állomása az 5G felé vezető hálózati evolúciónak.” – mondta el Amrita Gangotra, a Vodafone Magyarország Műszaki vezérigazgató-helyettese.
A Vodafone vállalati ügyfeleként és a régiót jól ismerő szervezetként a Balatoni Hajózási Zrt. is üdvözölte a Vodafone fejlesztéseit:
„Az elmúlt két évben intenzív növekedés volt tapasztalható utasforgalmunkban, a Balaton egyre népszerűbb az üdülők körében. Ráadásul már nem csupán a főidényi nyári hónapokban, de a tavaszi és őszi időszakban is egyre többen keresik fel a régiót. Az utazóközönség igényeinek megismerése abba az irányba mutat, hogy érdemes fejleszteni a mobilhálózatot, hiszen ma már az utazás élményének is elengedhetetlen része az azonnali megosztás, akár egy komp, személyhajó vagy vitorlásút során is. Külön öröm, hogy a balatoni szezon egyik legkiemelkedőbb eseményén, a Nemzeti Regattán, melynek főtámogatói közt a Vodafone-t is üdvözölhetjük, már az új hálózatot élvezhetik vendégeink” – mondta el Kollár József, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- A Nokia és a Vodafone segítség katasztrófahelyzetben
- Egyre növekszik a mobilinternet népszerűsége
- Tovább bővíti 4G+ hálózatát a Vodafone
- 4G labort létesített a Vodafone az Óbudai Egyetemen
- Dobogós helyen Magyarország 4G mobilhálózata
- A Telekom 5G-s hálózatot épít Zalaegerszegen
- Elindította a 4G Hangot a Magyar Telekom
- A Telekom 4G+ mobilinternet már egész Budapesten elérhető!
- A Vodafone elindította a 4G+ szolgáltatást, és megduplázta 4G kapacitását a fővárosban
- Fókuszban a rugalmas és hibátlan mobilcsatlakozás
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A NIS2 megfelelés és a MI-megoldások is megnehezítik a magyar cégek digitális átállását
Az informatika minden eddiginél gyorsabban fejlődik, így nem csoda, hogy ezt sokszor a cégek sem győzik követni. A felhőtechnológia néhány éve még modern kuriózumnak számított, ma már azonban elvárás, hogy bárhol is vagyunk, minden adat azonnal elérhető legyen. Ez a technológiai ugrás azonban nemcsak a rugalmas együttműködést és a munkavégzés szabadságát hozta el a cégek életébe. Ha nem szakszerű módon történik meg egy új IT rendszerre való átállás, az komoly kiberbiztonsági kockázatnak teszi ki a vállalatot. Egy rendszergazdának nemcsak az a feladata, hogy fejlessze a vállalat informatikai hátterét, a cég dolgozóit is oktatnia kell az új rendszerek használatára.
Huawei: Az intelligens technológiák 2030-ra 16 billió dollárral növelhetik a globális GDP-t
A Huawei több mint tíz intelligens hálózati terméket és megoldást mutatott be az idei, müncheni Huawei Network Summiton. Az új Xinghe hálózati megoldások lehetővé teszik a rendkívül gyors adatátvitelt és a nagy teljesítményű hálózati környezetek kiszolgálását, ezzel elősegítve Európa digitális és intelligens fejlődését. Az eseményen több mint ezeregyszáz iparági szakértő, technológiai vezető és partner vett részt több mint 30 országból, köztük Németországból, Franciaországból, Olaszországból, Svájcból, Spanyolországból, Törökországból és Magyarországról is.
Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem fele. A fiatalabb fogyasztók többre vágynak: nem maradnak hűségesek egy termékhez vagy márkához azért, mert addig tetszett nekik, megszokták és azt vásárolták. Sokukat vonzzák az olyan újdonságok, amelyek menő tartalmakat vagy képeket használnak, vagy egyszerűen “jó a vibe-juk”, és ezért lecserélik régi kedvenceiket. A vásárlók kegyeiért könyörtelen harc folyik, és az ügyfélhűség elérésében, megtartásában a fő segítség ma már a mesterséges intelligencia lehet az SAP Emarsys kutatása szerint.