Mesterséges intelligenciával irányít önvezető autót a Huawei
A Huawei a világon elsőként használta fel önvezető autó irányítására az okostelefonjába épített mesterséges intelligenciát (AI). A vállalat „RoadReader” elnevezésű projektjének keretében egy önvezető Porsche Panamerát kapcsoltak össze a Mate 10 Pro AI-chipset-ével, amelynek segítségével a jármű valós helyzetben is képes volt megérteni a környezetét, és felismerni a tárgyakat – így például elkerülni egy kutyával való ütközést. A Huawei a barcelona-i Mobile World Congress-en mutatja be mindezt a nagyközönségnek.
A jelenleg fejlesztés alatt álló önvezető autók többsége a kifejezetten erre a célra tervezett chipkészletek képességeire támaszkodik, amelyeket külön beszállítók készítenek az autógyártóknak. A Huawei most a RoadReader elnevezésű projektjének keretében azt tesztelte, hogy a cég okostelefonjaiba épített, mesterséges intelligencia által hajtott chipset-je képes lenne-e egy önvezető autót is kiszolgálni. A teszt során kiderült, hogy a Huawei által átalakított Porsche Panamera, amely a Mate 10 Proban már jelenlévő AI-képességeket használja fel, ellentétben más vezető nélküli autókkal, nem csupán észleli az akadályokat, hanem meg is érti környezetét. A jármű a telefon segítségével képes különbséget tenni több mint ezer élő és élettelen dolog - kutya, macska, labda vagy bicikli - között, és megtanulja, hogy mit kell tennie az egyes esetekben. A folyamatban a Huawei által fejlesztett alkalmazáson és az okostelefonon kívül nincs szükség más technológiára, csak az autóba épített, szenzoros automata robotrendszerre, amely vezeték nélküli kapcsolaton keresztül a fékezést, sebességet és a kormányzást vezérli.
„Okostelefonunk kiváló teljesítményt nyújt a tárgyak felismerésének területén. Kíváncsiak voltunk, lehetséges-e, hogy rövid idő alatt felhasználjuk az AI képességeit különböző tárgyak felismerésére és elkerülésére”, mondta Andrew Garrihy, a Huawei nyugat-európai marketing vezetője (Chief Marketing Officer, Huawei Western Europe). „Ha technológiánk képes ennek elérésére mindössze öt hét alatt, akkor még mennyi minden lehetséges?” – tette fel a kérdést.
Az önvezető autók közlekedéséhez elengedhetetlen a szupergyors, késleltetés nélküli mobilhálózat (az úgynevezett 5G), a központosított, megfelelően gyors és nagyteljesítményű számítási szerverkapacitás, a kiváló, járművekbe épített érzékelőkkel ellátott fedélzeti rendszer és az ismétlődő helyzetekből tanuló mesterséges intelligencia. A Huawei évek óta több járműgyártóval áll kapcsolatban önvezető járművek fejlesztésében akár az AI-jal ellátott szerverinfrastruktúra, akár a gyors mobilhálózati technológiát illetően. A német Audival, Volkswagennel zajlanak már közös autós tesztek, az elektromos járműveket gyártó BYD-val pedig a cég idén januárban kezdte meg a mozdonyvezető nélküli vasúti próbautakat Kínában. A Barcelonában most bejelentett RoadReader önvezető autó alkalmazás pedig immár nemcsak a vállalati és üzleti, hanem a végfelhasználókat is célozza.
A Huawei RoadReader projektjét a háromnapos barcelona-i Mobile World Congress-en mutatja be a nagyközönségnek. A résztvevők kipróbálhatják az autó „vezetését” okostelefonjaikkal, megtaníthatják neki különböző tárgyak felismerését és a körülöttük való manőverezést is.
Kapcsolódó cikkek
- Új táblagépet és notebookot mutatott be a Huawei
- Megújult Alcatel portfólió az MWC-n
- Sony okostelefonok mutatkoztak be az MWC-n
- A Nokia öt új készüléket mutatott be
- A Huawei 5G-chipkészletével már a végfelhasználók is kapcsolódhatnak szupergyors hálózatra
- Kompakt szerszámosláda okostelefonba építve
- Az LG mobiltelefonos AI-technológiát mutat be az idei MWC-n
- Huawei és Samsung okostelefonok a Telenor ajánlatában
- Accenture Technology Vision 2018: az intelligens vállalkozásoké a jövő
- Minden ötödik magyar pikáns üzenetekkel udvarol a kiszemeltjének
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mesterséges intelligencia Magyarországon: Lehetőség vagy veszély?
Bár a mesterséges intelligencia (MI) még gyerekcipőben jár, már most világosan látszik, hogy a következő évek meghatározó technológiája lehet, és akár egy új ipari forradalom előfutárává válhat. Vajon az MI lesz életünk legnagyobb lehetősége, vagy épp ellenkezőleg, a legnagyobb kihívása? Elveszi a munkánkat, vagy éppen megment minket?
Tudatos technológia: így hoznak valódi üzleti értéket a digitális beruházások
Bár a vállalatok továbbra is szorosan nyomon követik versenytársaik lépéseit, a digitális beruházási döntéseket ma már nem elsősorban a verseny diktálja. Az elmúlt két évben a cégek 89%-a sikeresen használta a technológiát nyeresége növelésére, ám a legsikeresebb vezetők már azt is felismerik, hogy a digitális fejlesztések értéke jóval túlmutat a pénzügyi eredményeken.
Új szabályozás a digitális termékek és szolgáltatások akadálymentesítéséről
2025. június 28-ától lép hatályba az a jogszabály, amely meghatározza a termékekre és szolgáltatásokra vonatkozó akadálymentességi követelmények teljesítésének szabályait – hívta fel a figyelmet dr. Szabó Gergely Gábor ügyvéd, a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners Ügyvédi Iroda képviseletében.
ABB munkaállomásokkal korszerűsítik az Orlen Unipetrol vezérlőtermét
Az Orlen Unipetrol teljes körűen modernizálja a Litvínov-Záluží üzemében található „Polipropilén 2” vezérlőtermet. A korszerűsítés középpontjában három darab ABB EOW (Extended Operator Workplace) típusú modern munkaállomás-konzol áll, amelyek a korábbi kezelői rendszert váltják fel.