Ingyenes hozzáférés a Minecraft oktatási verziójához
Egy éven át biztosít ingyenes hozzáférést a Minecraft oktatási verziójához a Microsoft ahhoz a húszezer új Windows 10-es eszközhöz, amelyeket több mint 500 magyar iskolában osztott ki a Klebelsberg Központ.
A nyílt játékterű, tehát szabadon formálható világú Minecraft évek óta a földkerekség legkelendőbb számítógépes játéka. Ezt a népszerűséget lovagolja meg kifejezetten oktatási célokra „klónozott” változata, a Minecraft EDU: utóbbi játékosan, ugyanakkor szisztematikusan vezeti be az iskolapadokat koptató felhasználóit az informatika bugyraiba. Bonyolult kódsorok helyett a kicsik egy saját maguk által alakítható játékvilágban, a lehető legegyszerűbben sajátítják el a programozás alapjait.
A Minecraft EDU a továbblépésre is lehetőséget ad: komplex programozási oktatóplatformként az iskolai informatikatanítás szerves részévé tehető – ráadásul úgy, hogy a gyerekek élvezhessék és átélhessék kreativitásuk eredményeit. Az oktatási változatnak része például a Code Builder for Minecraft: a játékba épülő bővítménnyel egyszerű programok írhatók a játékhoz, illetve magában a játékban. Vöröskőalapú szerkezetek megépítésével a logikai algebrán alapuló digitális elektronikához hasonló áramköröket lehet létrehozni, az úgynevezett NPC-k (non personal character) segítségével pedig akadálypályákat vagy akár szabadulószobát. Az általuk megépített építménnyel a felhasználók szelfizhetnek, majd az elkészített képet meg is oszthatják.
Nem véletlenül kedvelik a magyar iskolák is a Minecraft EDU-t, amelyhez egyéves, ingyenes hozzáférési lehetőséget ad a Microsoft a közelmúltban beszerzett számítógépek mellé. Ez a felajánlás jár most annak a valamivel több mint félezer iskolának, amelyeket nemrégiben a Klebelsberg Központ látott el húszezer új, Windows 10-et futtató számítástechnikai eszközzel. A Minecraft mellett a Microsoft módszertannal is segíti a tanárok munkáját: a Digitális Módszertani Pedagógiai Központtal összefogásban felkészítő webináriumokat tart azzal a céllal, hogy a játék oktatási verziójában tantárgyakon átívelő, csoportmunkára és közös gondolkodásra épülő iskolai projekteket is képesek legyenek megvalósítani.
„Az újgenerációs tudásban kulcsszerep hárul a megfelelő szintű digitális készségekre” – fogalmazott a Microsoft Magyarország oktatási területének vezetője. Merényi Ádám hozzátette: „ehhez számos, kifejezetten oktatási célokra kifejlesztett eszközt ajánlunk a diákoknak és a tanároknak. A Minecraft for Education mellett a OneNote Classroom-ot, a Skype az osztályban-t, a Windows 10 Education-t, vagy éppenséggel a tanárokra és diákokra egyaránt érvényes Office365 oktatási csomagot.”
A Minecraft oktatási verziójának népszerűségét egyébként jól illusztrálja a Minecraftország mozgalom: a Microsoft Magyarország és a Budapest School közös, Nyíregyházán elindult kezdeményezésében országunk kulturális színtereit, érdekességeit és látnivalóit építhetik meg a tanulók, az iskolai szakkörök, a tanulókörök és az osztályok.
Kapcsolódó cikkek
- Londonban mutatkozik be az oktatás jövője
- Csaknem félmillióan vettek részt a Microsoft 48 órás Skype-maratonján
- Kódolást hozott a Mikulás a Mozgásjavító Iskolába
- Elindult a Minecraftország mozgalom
- Megint 48 órás Skype-maratont hirdet a Microsoft
- Bekúszott a mindennapokba a mesterséges intelligencia
- Elindult a digitális tanév a Microsoftnál
- A fiatalok a jövő munkahelyén szeretnének dolgozni
- Microsoft: Izgalmas bejelentések a holnap induló BETT konferencián
- IT szakemberek ingyenes képzése a digitális transzformáció kapcsán a Microsoftnál
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
7 vállalat, amely új szintre emelte a zöld gondolkodást
Adatközpontok környezetbarát működésének támogatása, az építészet újradefiniálása, valamint az energiafelhasználás látványos csökkentése – többek között ezekért az innovatív törekvésekért kaptak elismerést a Schneider Electric idei fenntarthatósági versenyének díjazottjai. A Sustainability Impact Award 2024-es kiírásában hét vállalat részesült a kitüntetésben, köztük két indiai cég is.
Mit mesélnek rólunk az emojik 2025-ben?
Egy szív, egy mosolygós arc vagy egy apró szikra – néha ennyi is elég, hogy átadjuk, amit érzünk. Vagy mégsem? A július 17-i Emoji Világnap alkalmából Guld Ádám médiakutatóval jártuk körbe, hogyan változott meg az emojik használata 2025-re, milyen félreértésekhez vezethetnek ezek a kis jelek, és mit tehetünk azért, hogy gördülékenyebb legyen a digitális kommunikációnk.
Hatékonyság, kényelem és fenntarthatóság egyben – Az új E4 monitorok
Az AOC Essential E4 monitorcsalád átfogó választékot kínál a különféle munkakörnyezetekhez – a helytakarékos irodai megoldásoktól a fejlett kreatív felhasználásig. A sorozat kiemelkedik a konfigurációs lehetőségek széles skálájával, így mindenki megtalálhatja a számára ideális eszközt.
Beszéljünk ikonokkal! – Az emojik szerepe a digitális kommunikációban
Július 17-én ünnepeljük az Emoji Világnapját. A kis méretű digitális ikonok ma már szinte minden online beszélgetésben jelen vannak, és szerves részévé váltak mindennapi kommunikációnknak. Ezt felismerve a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) is támogatást nyújt azoknak, akik most ismerkednek a digitális tér színes piktogramjaival.
Magyarország és az AI: Tudásban az élvonalban, bizalomban megosztottan
Ahogy a mesterséges intelligencia (AI) egyre nagyobb teret nyer a világban, a magyar lakosság többsége már most ismeri az alapfogalmakat, és bízik abban, hogy a vállalatok felelősen kezelik az adatokat – derül ki az Ipsos friss, AI Monitor 2025 nemzetközi kutatásából.