Kézikönyv a mesterséges intelligenciához

forrás: Prím Online, 2018. március 26. 13:09

Az Accenture mesterséges intelligencia területével foglalkozó szakértőinek új könyve választ ad a kérdésre, hogyan fogja meghatározni az emberek és gépek közötti „kollaboratív intelligencia” az üzleti tevékenységek jövőjét.

Az Accenture két szakértőjének új könyve szerint a mesterséges intelligencia (AI) valódi erőssége abban rejlik, hogy lehetővé teszi a vezetők számára, hogy felismerjék és újragondolják szervezetüket az ember-gép együttműködés révén, amely teljes iparágakat és üzleti folyamatokat fog átformálni. A könyv részletesen bemutatja, hogy a vezetők miként használhatják a mesterséges intelligencia új szabályait, hogy fejlődést érjenek el a magas szintű innováció és profitabilitás terén.

 

Ember + gép: a munka újragondolása a mesterséges intelligencia korában

 

A két szerző – Paul Daugherty, az Accenture technológiai és innovációs igazgatója, valamint Jim Wilson, az Accenture Research informatikai és üzleti kutatási igazgatója – tapasztalatai és 1500 szervezet bevonásával végzett kvantitatív és kvalitatív kutatás alapján a tanulmány cáfolja azt a széles körben elterjedt tévhitet, hogy a mesterséges intelligencián alapuló rendszerek előbb utóbb minden iparágban helyettesíteni fogják az embereket. A szerzők szerint ez igaz lesz ugyan néhány munkakör esetében, ahol az AI révén automatizálják a feladatokat, de a mesterséges intelligencia nagyrészben kiegészít, nem pedig helyettesíti majd az emberi képességeket. 

 

Paul Daugherty, az Accenture technológiai és innovációs igazgatója

 

„A kutatásunk azt mutatja, hogy a mesterséges intelligencia erősségeinek teljes kiaknázásához az üzleti vezetőknek ’kollaboratív intelligenciára’ (collaborative intelligence) kell változtatniuk a munkatársak és gépek közötti kapcsolatot” – nyilatkozta Daugherty. „Más szóval a mesterséges intelligencia nem arról szól, hogy ’mesterséges’ szuperembereket hozzunk létre, hanem azt, hogy a technológiát állítsuk az emberek szolgálatába, akik így képesek lesznek gyorsabban tanulni és ezáltal többet elérni. Tehát az embereket ruházzuk fel ’szuperképességekkel’!”

 

Az emberek és gépek együttműködése megnyitja az utat a szerzők által az üzleti átalakulás „harmadik hullámának” nevezett trend előtt (az első, a Henry Ford által bevezetett hullám a folyamatok szabványosításáról szólt, a második a 90-es évek végén tetőzött üzleti folyamatok újratervezésének mozgalmával). A harmadik hullám létrehozza azt, amit a szerzők „hiányzó középnek” (missing middle) neveznek: egy dinamikus és változatos teret, amelyben az emberek és a gépek úgy működnek együtt az üzleti teljesítmény növelésének érdekében, hogy az emberek maximálisan kihasználják az AI előnyeit, a gépek pedig a fejlettebb képességeket biztosítanak az emberek számára.

 

„Az AI üzleti életre gyakorolt hatása óriási és egyre nagyobb kihívást jelent” – nyilatkozta Wilson. „Annak érdekében, hogy segítsünk a vezetőknek újragondolni az üzleti folyamatokat és rámutatni arra, hogy miként lehet a legtöbb hasznot kihozni a mesterséges intelligencia erősségéből, kidolgoztunk egy ‘MELDS’ nevű keretrendszert. Ez öt alapvető folyamatot foglal magában: Mindset (Szemlélet), Enterprise (Vállalkozás), Leadership (Vezetés), Data (Adatok) és Skills (Képességek).”

 

Paul Daugherty, az Accenture technológiai és innovációs igazgatójaJim Wilson, az Accenture kutatási részlegének igazgatója

 

A könyv három teljesen új munkakörtípust is azonosít a „hiányzó közép” esetében, amely a mesterséges intelligencia sikeres és megfelelő bevezetéséhez szükséges: 

  • Oktatók, akik megtanítják a mesterséges intelligencián alapuló rendszerek működését, segítenek a természetes beszédet feldolgozó és a nyelvi fordítást végző programoknak, hogy kevesebb hibát ejtsenek, és megtanítják a AI algoritmusoknak, hogyan utánozzák az emberi viselkedést.
  • Értelmezők, akik a műszakiak és üzleti vezetők között helyezkednek el, segítenek megértetni és elmagyarázni a nem műszaki szakembereknek az összetett algoritmusok belső működését.
  • Fenntartók, akik mesterséges intelligencián alapuló rendszerek megfelelő működéséért felelősek, kiszolgálják az embereket, könnyítik a munkájukat és mindennapi életüket.

 

A “Human + Machine: Reimagining Work in the Age of AI” című könyv már elérhető az amazon.com online áruházban.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

AI Tour Budapest: így alakítja át az üzletet a mesterséges intelligencia

A Microsoft ingyenesen elérhetővé tette a Copilot Chat-et, hogy ezzel is hozzájáruljon a mesterséges intelligenciára épülő megoldások elterjedéséhez. Azok az üzletemberek és informatikai szakértők, akik február 5-én részt vettek a Microsoft AI Tour budapesti eseményén, első kézből tájékozódhattak róla, hogyan formálja át az AI a munkahelyeket, a mindennapokat és a kiberbiztonság területét. Mint elhangzott, Magyarország ez utóbbi tekintetben kimondottan veszélyeztettnek minősül, mivel nálunk a kibertámadások okozta kárérték kétszer olyan ütemben növekszik, mint a világátlag.

2025. február 7. 17:37

Pályaválasztás a modern technológiák tükrében

A Gazdálkodási és Tudományos Társaságok Szövetségének (GTTSZ) Drón tagozata immár második alkalommal rendezte meg a Jövőnk a jövőben pályaorientációs konferenciáját, amelynek idén a Gábor Dénes Egyetem adott otthont. A kétnapos eseményen szakképző intézmények tanulói találkozhattak a legújabb innovatív technológiai megoldásokkal – mesterséges intelligencia, dróntechnológia, kibervédelem és robotika – különböző szakmai előadásokon és a gyakorlati bemutatókon keresztül. 

2025. február 7. 15:03

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

2025. február 1. 13:44

Veszélyes hirdetések rejtőzhetnek a keresési eredményekben: hogyan ismerjük fel ezeket?

2025. január 30. 14:34