Bevallási közreműködő: együtt kell fejlődnünk a közúti áruszállítási ágazattal
Magyarországon idén ünnepli ötödik születésnapját a megtett úttal arányos útdíjfizetési rendszer, eközben a közúti áruszállítási ágazat eredményei folyamatosan növekszenek. Egy magyar tulajdonú, a rendszer debütálása óta auditált bevallási közreműködőként tevékenykedő telematikai vállalat továbbképzéssel és folyamatosan fejlődő támogatói háttérrel tájékoztatja és oktatja a közúti áruszállítási ágazatban dolgozó szakembereket. A támogatói háttér továbbfejlesztése 2018 márciusában újabb fejezetéhez érkezett.
A Közlekedéstudományi Intézet (KTI) legfrissebb Trendek kiadványában lévő előrejelzés szerint a hazai közúti áruszállítási ágazat 2050-re csaknem megduplázhatja az ezredfordulón mért teljesítményét. 2000-ben 17 milliárd tonnakilométer volt évente, ami mára meghaladja az évi 23 milliárd tonnakilométert. A szakemberek pedig 25-30 éven belül évi 33-34 milliárd tonnakilométer körül várják az ágazati teljesítményt. Az eredmények és az optimista előrejelzések hátterében természetesen felfedezhetőek az ágazatot érintő technológiai fejlesztések is, amelyek közül a haszonjármű-ipari innovációk mellett kiemelkedő sikertényezőkként jelennek meg a flottakövető, azaz telematikai rendszerek is.
Az i-Cell Kft. idén húsz éve foglalkozik telematikával, míg az elektronikus útdíjszedési rendszer 2013-as indulása óta szavatolja az útdíjfizetés szabályos és kényelmes módját, s a kezdetektől fogva, folyamatosan fejleszti a járműflották támogatásához szükséges technológiai és ügyfélszolgálati hátterét. Az általa menedzselt rendszerben 2018 elejéig már több mint 35 ezer, az i-Cell Kft. által forgalmazott OBU S550 fedélzeti eszközt regisztráltak és használnak napi szinten útdíj-bevallásra.
A vállalat telematikai statisztikái szerint a sofőrök az elmúlt öt évben csaknem 831 millió regisztrált kilométert tettek meg, s csaknem 638 millió alkalommal vettek igénybe útdíjköteles útszakaszokat, ami hatalmas szám a hazánkban díjköteles útszakaszok* kategóriájába tartozó mintegy 6500 kilométernyi autópályához, autóúthoz és főúthoz viszonyítva. Ezért, különös tekintettel a hazai fuvarozók rendkívüli munkabírására és teljesítményére, az i-Cell Kft. az e-útdíj rendszer indulása óta rengeteg időt és energiát fektetett nemcsak az M2M-adatelemzésre alkalmas OBU-eszköz stabil és megbízható működésének biztosításába, hanem az útdíjbírságok megelőzésével és a körültekintő eszközhasználattal kapcsolatos edukációba is.
„Oktatóvideókat készítettünk az OBU S550 körültekintő használatáról, továbbá az összes felületünkön az átláthatóságra és a felhasználói élmény optimalizálására törekszünk. Úgy látjuk, hogy a felhasználók és a fuvarozók tudatossága és tájékozottsága folyamatosan növekszik, ezzel párhuzamosan pedig az OBU S550 készülék és a mindennapos használata iránt tanúsított bizalom is egyre nagyobb. Ezért úgy döntöttünk, hogy 2018 márciusától nem 1, hanem immár 2 év jótállást vállalunk az általunk és a viszonteladóink által értékesített OBU-készülékek rendeltetésszerű használatából fakadó meghibásodásokra. Ez minden jelenlegi és leendő partnerünknek nagy könnyebbséget jelenthet, kivált azoknak, akik már nemcsak útdíj-fizetésre, hanem komplex flottakövetési funkciókra is használják az erre teljes mértékben alkalmas OBU-okoseszközt” – hangsúlyozta Farkas Károly, az i-Cell Kft. operatív igazgatója.
Az i-Cell a meghosszabbított jótállási időn és az említett oktatóvideókon kívül folyamatosan bővíti ügyfélszolgálatának, valamint call centerének online és telefonos kapacitását, az OBU S550-es készülékek gyártási és szervizhátterét. Az eszköz működési állapota a szolgáltatáscsomag részeként továbbá a http://obu.ifleet.hu komplex ellenőrző felületen 0-24-ben ellenőrizhető, míg országszerte a vállalat összesen 23 helyszínen jelen lévő szervizhálózata áll az ügyfelek és partnerek rendelkezésére.
______________
* Az útdíjköteles útszakaszok hossza 100 méter és 5 kilométer között változik.
Kapcsolódó cikkek
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben
- Új funkciók bevezetése, rendszerfejlesztési leállás
- Vasárnap karbantartás miatt üzemszünet
- Évről évre emelkedik a mobilfizetési tranzakciók száma
- Az LG és a HERE együtt fejleszti a legmodernebb telematikai megoldásokat
- Sikeresen zárult az útdíj-visszajelző készülék új funkciójának tesztelése
- Testreszabott feladatkiosztás az emeléstechnikai szektorban
- Úthasználati jogosultságok értékesítésének szüneteltetése
- Hároméves a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá az SAP Hungary és a Gábor Dénes Egyetem
Hosszú távra szóló stratégiai együttműködési megállapodást kötött a hazai üzleti informatikai szektor vezető szereplője, az SAP Hungary, és a sokrétű IT és gazdasági képzési portfólióval rendelkező, innovációban élen járó Gábor Dénes Egyetem. Az együttműködési szerződést az egyetem tanévnyitó ünnepségén írta alá Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója és Dr. Dietz Ferenc, a Gábor Dénes Egyetem elnöke.