160 ezer előfizető - visszafogott marketinggel

Vodafone

Galvács László, 2000. december 4. 20:13
Tavaly november 30-án, amikor a Vodafone elindította magyarországi szolgáltatását, nyilvánvaló volt, hogy megjelenése jót tesz a piacnak, elsősorban az előfizetőknek. Az viszont csak néhány hónapos működés után derült ki, hogy a harmadik GSM-szereplő színre lépése nemcsak hogy nem árt a versenytársak üzletmenetének, hanem éppenséggel többletbevételt generál.
A saját hálózat kiépítését épp csak megkezdő Vodafone ugyanis csupán a szakmában új fogalomként megjelenő belföldi roaming révén (vagyis a Westel és a Pannon közreműködésével) volt képes országos lefedettséget ígérni új ügyfeleinek.

Vitai Attila, aki év közben lett az 1800 MHz-es cég vezérigazgatója, szomorúan konstatálhatta, hogy a bevételek nem csekély hányadát kénytelen a roamingszerződés alapján a két, országos lefedettséggel rendelkező szolgáltatónak átutalni, ráadásul minél jobb eredményt produkál, annál többet. Bár az itthon VRAM néven bejegyzett társaság legnagyobb tulajdonosa a Vodafone AirTouch, a világ legnagyobb mobilszolgáltatója, nemzetközi praxisában eddig még nem volt példa belföldi roamingra, így nem tudta előre megbecsülni, hogy mivel jár a "bérhálózat". Sőt nemcsak az arányok, de a szokások különbözősége is megtévesztő volt, hiszen például a londoni mobilosok ritkábban járnak vidékre, mint a budapestiek, s így a magyar gyakorlatban sokkal gyakrabban van szükség a hálózatok közötti barangolásra.

De ez már hamarosan a múlté.

Egy év után a Vodafone - 150 millió dolláros beruházással - immár saját hálózatán nyújt teljes lefedettséget Budapest egész területén, tíz nagyvárosban (Debrecenben, Győrben, Kecskeméten, Miskolcon, Nyíregyházán, Pécsett, Szegeden, Székesfehérváron, Szolnokon és Szombathelyen), a Balaton környékén, valamint az összes autópálya mentén. Menet közben, az előbb említett okok miatt szándékosan visszafogott marketing ellenére, 160 ezer előfizetőre tettek szert, s év végig szeretnék elérni a 200 ezret.

"Jövőre agresszívabb versenytársak leszünk" - ígérte Vitai Attila, hozzátéve, hogy a következő évben legalább 200 ezer új előfizető szerepel üzleti terveikben.

Sokan fenntartással fogadták a Vodafone reklámkampányának stílusát is. Ebben is változások várhatók, no nem azért, mintha a cég elégedetlen lenne önmagával, hanem azért, mert saját lehetőségek növekedésével bővül a célcsoport is. Míg eddig elsősorban a fiatalokra fókuszáltak, ezután tágul a kör, és egyre nagyobb figyelmet fordítanak az üzleti felhasználókra is. Ez utóbbi területen már nagy multik, például az IBM meghódításáról számoltak be.

Úgy látszik, ezután az ingázó üzletember is "jó ügyfél". Saját hálózatuk bővülésével eljutottak oda, hogy november végén, vagyis napra pontosan az egyéves működés után felmondják a Westellel kötött belföldi roamingmegállapodást, így a jövőben hálózatuk fehér foltjain a Pannon GSM rendszerét használják. A két korábbi GSM-cég közötti választást kizárólag műszaki okokkal indokolta a Vodafone vezérigazgatója, nevezetesen azzal, hogy a Pannon is a Nokia eszközeit használja, s így könynyebb a két rendszert összehangolni.

A Westelen megspórolt pénzt a fehér foltok eltüntetésére használhatják. A vezérigazgató elmondta, hogy terveik szerint már 2001 közepéig elérik a 80 százalékos lefedettséget, amit a koncessziós szerződés szerint csak 2004-ben kellett volna teljesíteni. A teljes hálózat kiépítése összesen 250 millió dolláros befektetést igényel.

Az 550 munkatársat foglalkoztató mobilcég fejlődését tükrözi, hogy októberben egy átlagos napon már 160 ezer hívást kezdeményeztek a Vodafone hálózatán (más megközelítésben: minden ügyfelük napi egyet), közel 200 ezer percet beszéltek, s több mint 60 ezer SMS-t küldtek a cég hálózatából.

Az év vége az akciók időszaka a Vodafone-nál is. A VitaMax Fiesta kártyás díjcsomagot még mindig elsősorban a nagy társasági életet élő fiataloknak ajánlják, akik leginkább délután, este és hétvégén telefonálnak, s sok SMS-t küldenek. A csomag állítólag a legkedvezőbb 17 óra utáni díjszabást kínálja, s különleges "bulitarifát" ajánl a hétvégi estékre. Egy másik, a maga nemében egyedülálló kedvezmény, hogy akik most kétéves szerződést kötnek a Vodafone-nal, egy év múlva visszakapják az akcióban megvásárolható készülék árát.

Kulcsszavak: +céginfo Vodafone-hu

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

2024. szeptember 24. 15:10