Az okos konyhai megoldások jelentősen növelik egy ház értékét
Az európaiak közel fele (42 százaléka) akár 50 000 euróval is hajnaldó lenne többet fizetni egy házért, ha az okos konyhával van felszerelve - derült ki a Samsung és a YouGo közös kutatásából.
Közülük is az olaszok és a spanyolok a leglelkesebbek: ezen országokban a megkérdezett lakosok 67 és 66 százaléka hajlandó többet fizetni egy okos konyhai megoldásokkal rendelkező otthonért, ezzel szemben a németek csupán 33 százaléka és a britek 28 százaléka nyúlna mélyebben a zsebébe egy modern megoldásokkal felszerelt konyháért. A felmérés arra is rávilágított, hogy az okos technológia kiemelt jelentőséggel bír az otthonok tervezésekor, a megkérdezettek kétharmada, 61 százaléka gondolta úgy, hogy a technológia megkönnyíti és sokkal élvezetesebbé teszi a mindennapokat.
A mobiltelefonokkal összekapcsolható eszközök fontos szerepet játszanak abban, hogyan takarítsunk meg némi időt az egyre hektikusabb életünkben. Tízből közel négy válaszadó (39 százalék) szerint egy olyan fűtésrendszerrel, amelyet bekapcsolhatunk, mielőtt hazaérnénk, időt spórolhatunk meg, míg a válaszadók majdnem harmada (19 százalék) szeretne olyan hűtőt, amely üzenetben jelzi, ha például fogytán a tej.
A főzéssel kapcsolatban háromból egy válaszadó (31 százalék) vágya egy olyan sütő volt, amelyben egyszerre két teljesen különböző fogást tud elkészíteni. Így könnyebben és időt megtakarítva főzhet egyszerre több emberre, legyen szó egy családról, amelyben mindenkinek más-más étel a kedvence vagy egy baráti társaságról, amely tagjai különböző étrendeket követnek.
Miközben egyre többen osztunk meg képeket az ételeinkről az olyan közösségi csatornákon, mint az Instagram, ezzel párhuzamosan egyre jobb szakácsokká is válunk, ráadásul a közösségi médiát használók 62 százaléka merít ihletet ezekből a fotókból ételkészítéskor. Az is kiderült ugyanakkor, hogy a saját magunk által készített fogásokról kevésbé szívesen osztunk meg tartalmakat. Európában ötből négyen, tehát a felhasználók 82 százaléka nem posztol az általa elkészített ételekről.
Főzés közben a finnek bizonyultak a legaktívabbnak a közösségi felületeken: a megkérdezettek 67 százaléka használja a Facebookot, az Instagramot vagy a Pinterestet ételkészítéskor. A németek csaknem feléről, 49 százalékáról mondható el ugyanez.
A kutatás arra is rámutat, hogy napjainkban már nem csak főzésre használjuk konyhánkat. Európában ötből legalább egy fő végez tornagyakorlatokat heti rendszerességgel ebben a helyiségben, a legtöbben Lengyelországban (a megkérdezettek 42 százaléka) és Hollandiában (a megkérdezettek 37 százaléka), míg az Egyesült Királyságban csak a felnőttek 12 százaléka tornázik itt. Emellett a megkérdezettek 25 százaléka irodának is használja a konyháját, ami gyakran nappaliként is funkcionál: az emberek csaknem fele, 46 százaléka tölti szabadidejét olvasással, tévézéssel vagy játékkal a konyhában, míg 36 százalékuk innen intézi mindennapi ügyeit is. A Dél-Európában élő emberek közel háromnegyede (73 százalék) olvas vagy néz tévét a konyhájában, míg a németek csupán 45 százaléka teszi ezt havi rendszerességgel.
A kutatással kapcsolatban Dan Harvie, a Samsung háztartási berendezések üzletágának európai igazgatója elmondta: „A lakóterek méretének átalakulása, a rugalmas munkavégzés elterjedése, valamint a közösségi és a több generációs együttélés megváltoztatják a konyha használatának módját. Ez a helyiség már nem csupán az ételek elkészítésére alkalmas, hanem az otthonunk középpontja is, ahol beszélgetni, dolgozni és még edzeni is lehet. Ennek köszönhetően egyre növekszik az igény az olyan okos konyhai technológiák iránt, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy a felhasználók több olyan dolgot tehessenek és oszthassanak meg, amelyek örömet okoznak nekik."
A kutatás módszertana
A Samsung European Kitchen Trends felmérése 11 ország 13 185 felnőtt válaszadójának bevonásával készült, a konyhák változó szerepének és a technológia konyhánkkal kapcsolatos véleményformáló hatását vizsgálja. Minden adat, kivéve, ha az másképp van feltüntetve, a YouGov Plc. 2018 márciusában lezajlott terepmunkájából származik. A felmérést online végezték. A számok súlyozása úgy történt, hogy azok egész Európa teljes felnőtt (18 év feletti) lakosságát tekintve reprezentatívak legyenek.
A megkérdezett országok közé tartozik: Dánia, Finnország, Franciaország, Németország, Olaszország, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Spanyolország, Svédország és az Egyesült Királyság.
Kapcsolódó cikkek
- Innováció a konyhában
- A magyarok több mint fele nem használja párjával közösen az internetre csatlakoztatott eszközöket
- Az LG intelligens konyhai eszközei a háziasszonyok kedvence lehet
- Digitális oktatás Samsung eszközökkel a Mobil Digitális Iskola országjárásán
- Family Hub 2.0 és intelligens beépített háztartási eszközök a CES-en
- A CES 2017 kiállításon mutatkozik be a Samsung POWERbot VR7000 robotporszívója
- 20 Samsung hűtő kapott ENERGY STAR Emerging Technology Award díjat 2017-ben
- Utazó alkalmazással bővül a Samsung Gear S3 kínálata
- Önálló munkavégzés? - A te porszívód mire képes?
- Hódítanak a viselhető okoseszközök a digitális bennszülöttek körében
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
3600 automatával készül a FOXPOST a Black Friday rohamra
A FOXPOST teljes mértékben felkészült a Black Friday-jel induló csomagküldési szezonra. Bővített csomagautomata-hálózattal, fejlesztett logisztikai kapacitásokkal és megerősített operációval várja az év legforgalmasabb időszakát. A szezon végéig minden erőforrását a zavartalan ügyfélkiszolgálásra fordítja, miközben tovább folytatja az új automaták telepítését.
TECHXPO 2025: Az AI gyorsabban terjed, mint ahogy a szervezetek alkalmazkodni tudnak
Az AI ma gyorsabban változtatja meg a munkát, a döntéshozatalt és az egyes iparágakat, mint ahogy arra a vállalatok többsége reagálni tudna – ez volt a TECHXPO 2025 nyitónapjának egyik legfontosabb üzenete. A Budapesten megrendezett, négynapos technológiai és innovációs csúcstalálkozón olyan globálisan vezető nagyvállalatok hazai és nemzetközi szakértői osztották meg a gondolataikat a legfrissebb technológiai trendek kapcsán, mint a BlackRock, a Huawei, a Magyar Telekom, a Siemens vagy a Schneider Electric.
Magyar fotó is bekerült a HUAWEI XMAGE TOP 100-ba
A technológiai vállalat kihirdette a 2025-ös HUAWEI XMAGE fotóverseny nyerteseit, és megnyílt a „A világ, te és én” című éves kiállítás is Párizsban, a Grand Palais falai között. A tárlat a világ egyik legfontosabb fotóművészeti eseményével, a Paris Photo-val együttműködésben valósult meg.
Hiánypótló fintech képzés indul a GDE-n
A Gábor Dénes Egyetem (GDE) a 2025/26-os tanévben elsőként indított fintech specializációt a hazai gazdaságinformatikus alapképzésben. A program különlegessége, hogy a gyakorlati tudásra helyezi a hangsúlyt: a tananyagot olyan szakemberek és vállalkozók állították össze, akik nap mint nap a legmodernebb pénzügyi technológiák fejlesztésén dolgoznak. A hallgatók számára a félév második felében, a napokban kezdődtek meg azok az órák és gyakorlatok, amelyeket az üzleti szféra elismert oktatói tartanak.
Új szövetség a vállalati kiberbiztonságért: az IVSZ csatlakozik a KiberPajzshoz
A digitális tudatosság kulcsfontosságú a kis- és középvállalkozások számára. A technológiai fejlődés üteme mellett a kiberfenyegetések is egyre összetettebbé váltak, ezért elengedhetetlen, hogy a vállalkozások folyamatosan kövessék a biztonsági trendeket és felkészülten reagáljanak a potenciális veszélyekre. Az IVSZ a KiberPajzs programhoz való csatlakozásával azt a célt tűzte ki, hogy a hazai vállalkozások hatékonyabban védekezhessenek a digitális csalások, vagyis a business fraud ellen.

