Az okos konyhai megoldások jelentősen növelik egy ház értékét

forrás: Prím Online, 2018. április 24. 15:52

Az európaiak közel fele (42 százaléka) akár 50 000 euróval is hajnaldó lenne többet fizetni egy házért, ha az okos konyhával van felszerelve - derült ki a Samsung és a YouGo közös kutatásából.

Közülük is az olaszok és a spanyolok a leglelkesebbek: ezen országokban a megkérdezett lakosok 67 és 66 százaléka hajlandó többet fizetni egy okos konyhai megoldásokkal rendelkező otthonért, ezzel szemben a németek csupán 33 százaléka és a britek 28 százaléka nyúlna mélyebben a zsebébe egy modern megoldásokkal felszerelt konyháért. A felmérés arra is rávilágított, hogy az okos technológia kiemelt jelentőséggel bír az otthonok tervezésekor, a megkérdezettek kétharmada, 61 százaléka gondolta úgy, hogy a technológia megkönnyíti és sokkal élvezetesebbé teszi a mindennapokat.

 

A mobiltelefonokkal összekapcsolható eszközök fontos szerepet játszanak abban, hogyan takarítsunk meg némi időt az egyre hektikusabb életünkben. Tízből közel négy válaszadó (39 százalék) szerint egy olyan fűtésrendszerrel, amelyet bekapcsolhatunk, mielőtt hazaérnénk, időt spórolhatunk meg, míg a válaszadók majdnem harmada (19 százalék) szeretne olyan hűtőt, amely üzenetben jelzi, ha például fogytán a tej.

 

A főzéssel kapcsolatban háromból egy válaszadó (31 százalék) vágya egy olyan sütő volt, amelyben egyszerre két teljesen különböző fogást tud elkészíteni. Így könnyebben és időt megtakarítva főzhet egyszerre több emberre, legyen szó egy családról, amelyben mindenkinek más-más étel a kedvence vagy egy baráti társaságról, amely tagjai különböző étrendeket követnek.

 

 

Miközben egyre többen osztunk meg képeket az ételeinkről az olyan közösségi csatornákon, mint az Instagram, ezzel párhuzamosan egyre jobb szakácsokká is válunk, ráadásul a közösségi médiát használók 62 százaléka merít ihletet ezekből a fotókból ételkészítéskor. Az is kiderült ugyanakkor, hogy a saját magunk által készített fogásokról kevésbé szívesen osztunk meg tartalmakat. Európában ötből négyen, tehát a felhasználók 82 százaléka nem posztol az általa elkészített ételekről.

 

Főzés közben a finnek bizonyultak a legaktívabbnak a közösségi felületeken: a megkérdezettek 67 százaléka használja a Facebookot, az Instagramot vagy a Pinterestet ételkészítéskor. A németek csaknem feléről, 49 százalékáról mondható el ugyanez. 

 

A kutatás arra is rámutat, hogy napjainkban már nem csak főzésre használjuk konyhánkat. Európában ötből legalább egy fő végez tornagyakorlatokat heti rendszerességgel ebben a helyiségben, a legtöbben Lengyelországban (a megkérdezettek 42 százaléka) és Hollandiában (a megkérdezettek 37 százaléka), míg az Egyesült Királyságban csak a felnőttek 12 százaléka tornázik itt. Emellett a megkérdezettek 25 százaléka irodának is használja a konyháját, ami gyakran nappaliként is funkcionál: az emberek csaknem fele, 46 százaléka tölti szabadidejét olvasással, tévézéssel vagy játékkal a konyhában, míg 36 százalékuk innen intézi mindennapi ügyeit is. A Dél-Európában élő emberek közel háromnegyede (73 százalék) olvas vagy néz tévét a konyhájában, míg a németek csupán 45 százaléka teszi ezt havi rendszerességgel.

 

A kutatással kapcsolatban Dan Harvie, a Samsung háztartási berendezések üzletágának európai igazgatója elmondta: „A lakóterek méretének átalakulása, a rugalmas munkavégzés elterjedése, valamint a közösségi és a több generációs együttélés megváltoztatják a konyha használatának módját. Ez a helyiség már nem csupán az ételek elkészítésére alkalmas, hanem az otthonunk középpontja is, ahol beszélgetni, dolgozni és még edzeni is lehet. Ennek köszönhetően egyre növekszik az igény az olyan okos konyhai technológiák iránt, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy a felhasználók több olyan dolgot tehessenek és oszthassanak meg, amelyek örömet okoznak nekik."

 

 

A kutatás módszertana 

A Samsung European Kitchen Trends felmérése 11 ország 13 185 felnőtt válaszadójának bevonásával készült, a konyhák változó szerepének és a technológia konyhánkkal kapcsolatos véleményformáló hatását vizsgálja. Minden adat, kivéve, ha az másképp van feltüntetve, a YouGov Plc. 2018 márciusában lezajlott terepmunkájából származik. A felmérést online végezték. A számok súlyozása úgy történt, hogy azok egész Európa teljes felnőtt (18 év feletti) lakosságát tekintve reprezentatívak legyenek.

 

A megkérdezett országok közé tartozik: Dánia, Finnország, Franciaország, Németország, Olaszország, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Spanyolország, Svédország és az Egyesült Királyság.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?

Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását az egyelőre leginkább a Meta által használt „consent or pay” (hozzájárulás vagy fizetés) üzleti modell adatvédelmi vonatkozásaival kapcsolatban. Várhatóan mi lesz a hatása a véleménynek a közösségi médiumok és platformok működésére, mit jelenthet mindez a piaci szereplők és a felhasználók számára? A fenti kérdéseket Bartal Ivánnal, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi jogi praxisának vezetőjével jártuk körbe.

2024. április 24. 21:07

Innováció a légi szállítmányozásban

A DSV egy hazánkban innovációnak számító, korábban még sosem alkalmazott átvilágítási szolgáltatás elindításával új export légiszállítási lehetőségeknek nyit kaput. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében található raktárukban már 2-8 Celsius-fokos környezetben is átvilágítási szolgáltatás nyújtására lesznek a továbbiakban képesek, ezzel pedig fellendítik a BUD Airport gyógyszerexport tevékenységét. A fejlesztés egy gyógyszeripari üzleti esemény keretein belül debütált 2024. április 23-án, Vecsésen.

2024. április 24. 19:50

Bridgestone abroncsokon gurul a Maserati első teljesen elektromos SUV-ja

A prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások terén világszinten vezető Bridgestone-t választotta a Maserati, hogy egyedi 20"-os gumiabroncsokat fejlesszen első teljesen elektromos SUV-ja, a Maserati Grecale Folgore számára.

2024. április 24. 18:12

SFFA 2024 – bejelentették az International Filmmakers 30 shortlistesét

A Creo örömmel jelenti be a Sony Future Filmmaker Awards 2024 shortlisteseit. A hat kategóriában 30 filmkészítőből álló shortlisten szereplő alkotók egyedülálló élményben részesülnek, és egy héten át különleges eseményeken vehetnek részt a Sony Pictures Studios Los Angeles-i telephelyén, beleértve egy workshopot, amely páratlan hozzáférést biztosít az iparág kulisszái mögé. A 2024. május 30-i díjátadó ünnepségen pedig kihirdetik a hat kategória győztesét, akiket szakértő zsűritagok választanak ki.

2024. április 24. 16:39

Tovább terjeszkedik a belga-magyar logisztikai raktárfejlesztő-vállalat

A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Weerts Logistics Park (WLP) HUR One Kft. közel 55 000 m2 alapterületű logisztikai csarnokot épít Debrecen szomszédságában, Ebesen. A WLP az első külföldi érdekeltséggel is rendelkező beruházó, amelyik előre, megrendelésállománnyal még nem rendelkező, spekulatív módon fejleszt a Hajdú-Bihar-Vármegyei székhely térségében. A kitűnő lokációjú beruházásra a debreceni repülőtér és az épülő BMW gyár közelében kerül sor. 

2024. április 24. 14:46

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50