Világi (arc)hívságok
Ha valamiért hirtelen egy évekkel ezelőtti beszélgetésben vagy levélben megemlített információt kell előkeresni, a legtöbben azt sem tudják, hova kapjanak. Kivéve azokat, akik megfelelő módon, modern eszközökkel archiválják a különféle csatornákon zajló kommunikációt. A Micro Focus szakértői szerint is érdemes különös figyelmet fordítani a területre, hiszen számos okból szükség lehet korábbi adatokra, az auditoktól kezdve a biztonsági problémákon át a hatékonyság növeléséig.
A nagyobb és közepes méretű vállalatok jelentős részénél alkalmaznak valamilyen archiválási megoldást, elsősorban védelmi és megelőzési céllal. Például azért, hogy megőrizzék az adatokat arra az esetre, ha jogi okokból szükség lenne rájuk, illetve, hogy eleget tegyenek bizonyos szabályozási előírásoknak. Más archiválási módszerek pedig az informatikai szakemberek munkáját segítik, így többek között növelik a tárolás hatékonyságát az e-mail szerveren és egyéb kiszolgálókon, illetve lehetővé teszik a cég alkalmazottai számára, hogy önkiszolgáló módon tudjanak keresni régi tartalmaikban anélkül, hogy az IT-részleg segítségét kellene kérniük.
Az archiválás azonban több előnyt kínálhat az informatikusok munkájának egyszerűsítésénél és egyfajta biztonsági hálónál baj esetére. Az elektronikus kommunikáció központi archívuma többek között az írásos „beszélgetésekről” is képet ad, ami akár a jobb üzleti döntések meghozatalában is segítheti a vállalatokat.
Érdemes ezért időről időre átgondolni az archiválási módszereket, hiszen elképzelhető, hogy a modernebb megoldások jobb funkciókat kínálnak. Azt is célszerű továbbá megvizsgálni, hogy be kell-e vonni új elemeket az archiválandó tartalmak közé, így például a mobil készülékekkel vagy a közösségi médiában generált adatokat, és erre milyen lehetőségek léteznek.
Mit, miért?
Egy iparági kutatás szerint a leggyakrabban archivált tartalmak között magasan vezetnek a céges e-mailek, majd ezt követik a vállalati felhasználók fájljai. Egyre több szervezetnél terjesztik ki azonban az archiválást többek között a SharePointban és egyéb csoportmunka-eszközökben tárolt információkra, az általuk használt fájlszinkronizáló és -megosztó platformokra és chatrendszerekre, a céges telefonokon található adatokra, illetve a szervezet közösségimédia-profiljain megosztott posztokra.
Ezek mind olyan fontos információkat tartalmazhatnak, amelyek segítséget nyújthatnak többek között a vállalat hatékonyságának növeléséhez és kommunikációjának fejlesztéséhez, az esetleges adatszivárgások azonosításához vagy akár az alkalmazottak motivációjának megértéséhez.
Profi segítség
Akár fejleszteni kívánják meglévő archiválási módszereiket, akár most először szeretnének bevezetni egy új megoldást a fontos adataik hosszú távú megőrzésére, a vállalatoknak mindenképpen érdemes megvizsgálniuk, milyen lehetőségeket kínálnak a legfejlettebb eszközök.
A Micro Focus archiválási megoldása, a Retain például lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy egységes módon őrizzék meg az üzleti kommunikáció minden elemét az e-mailektől kezdve a közösségimédia-posztokon át egészen a mobilos tartalmakig, legyen szó privát vagy vállalati tulajdonú, Android, BlackBerry vagy iOS készülékekről. Az eszköz helyben, valamint a felhőben egyaránt használható, és együttműködik Exchange, Office 365, Gmail, GroupWise, Bloomberg, és IBM Notes rendszerekkel egyaránt. Segítségével egyetlen központi helyen tárolható és kereshető minden archivált elem, beleértve az e-maileket, csatolmányokat, feladatokat, mappákat, jegyzeteket, naptárelemeket és -bejegyzéseket, megosztott naptárakat, valamint korábban törölt tételeket. Szükség esetén így rendkívül gyorsan és könnyen elérhető, illetve kereshető az eltárolt kommunikáció.
Kapcsolódó cikkek
- A gépi tanulás lesz a legfontosabb technológia az internet indulása óta
- Okos Város idegrendszert épít a Huawei
- A Kärcher a DXC felhő szolgáltatásával váltott valós idejű, intelligens IT-környezetre
- A Fujitsu IoT-infrastruktúra megoldása az ingatlankezelőknek is jól jön
- Bosch-megoldások a kényelmes és energiatakarékos otthonokért
- Felhős, mégis nyílt kilátások
- A Magyar Suzuki az Oracle felhőjére szavazott
- A Check Point teljeskörű Gen V cyber-védelmi megoldása a felhők számára: CloudGuard
- Vegyes környezet, egységes védelem
- A Microsoft elsőszámú felhőguruja tanította a jövő fejlesztőit
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mesterséges intelligencia az iparágak szolgálatában
Exkluzív interjút adott a Schneider Electric „AI at Scale” podcastjának Julia Peyre, a vállalat új „AI Strategy and Innovation” vezetője. A szakember több mint egy évtizedes tapasztalattal rendelkezik az adattudomány és a számítógépes képalkotás terén, és PhD-fokozatot szerzett ezen a szakterületen, így átfogó rálátással rendelkezik arra, hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia a különböző iparágakat.
Digitális technológiák az energiahatékonyság javításában
A digitális technológiák alkalmazása jelentős mértékben növelheti az ivóvíz- és szennyvízkezelés hatékonyságát, ami különösen fontos, mivel ezen ágazatok az egyik legnagyobb energiafogyasztó szektorok közé tartoznak. Ezt jól példázza a wrocławi Janówek szennyvíztisztító telep, ahol az ABB Ability OPTIMAX energia-menedzsment rendszer (EMS) bevezetése javítja a működési hatékonyságot, csökkenti az üzemeltetési költségeket és a károsanyag-kibocsátásokat.