Az adattudós az új szuperhős, aki megmentheti a földet
Képes-e az adat és a mesterséges intelligencia (AI) megváltoztatni társadalmunkat? Hogyan tehetjük fenntarthatóbbá és energiatakarékosabbá a háztartásokat a segítségükkel, hogyan menthetik meg a technológiai újdonságok a Földet a globális felmelegedéstől, és hogyan valósul meg mindez a gyakorlatban?
Ezeket a kérdéseket érintette Dr. Juan Bernabé-Moreno, az E.ON AI szakértője, az Advanced Analytics és Data Lab egység vezetője Budapesten az idei Brain Bar-on, Európa legnagyobb jövőfesztiválján.
Az energiaszakma hatalmas változásokon megy keresztül. Az E.ON számára kiemelten fontos, hogy ne csupán lépést tartson ezzel a változással, de az új, modern energiavilágban élenjáróként kidolgozza a lehető legjobb, jövőbemutató megoldásokat. Az energetikai vállalat célja, hogy az élhetőbb holnap szolgálatában napról napra jobbá tegye az emberek életét.
Az E.ON AI szakértője, Dr. Juan Bernabé-Moreno, Európa legrangosabb jövőfesztiválján, a budapesti Brain Bar-on tartott előadásában arról beszélt, hogy a vállalat a technológiai fejlődést, az AI-t és az adatokat arra használja, hogy közelebb kerülhessünk a szénmentes energiaiparhoz. Úgy fogalmazott, hogy a big datára hosszú évek óta az életünket forradalmasító nagy durranásként tekintünk: a vállalatok hatalmas összegeket fordítanak adatgyűjtésre és új technológiák fejlesztésére, amelyekkel a kinyert információkat elemezni tudják. A elmúlt néhány évben pedig a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia is meghatározó fogalmakká váltak az energetika területén is. A vállalatoknak fontos attitűdváltozásra van szüksége ahhoz, hogy megmutassák, az adat és a technológia nem ellenség, sőt, tudatosan felhasználva képes a felkészíteni a szolgáltatókat és az ügyfeleket a jövő kihívásaira.
„A gyakorlatban az adat és a mesterséges intelligencia nemcsak arra ad választ, hogy mi lehet egy szélpark optimális elhelyezkedése, de azt is megmondja, mikor szükséges karbantartani a turbinákat, mikorra kell időzíteni a panelek cseréjét, mik a szerkezet ideális beállításai, azonosítani tudja a fejlesztendő pontokat, sőt, előrejelzéseket is ad, azonban a tiszta energia jövőjével kapcsolatban egyelőre számos nyitott kérdés foglalkoztatja a szakembereket” – mondta a Németországban élő szakértő.
„Ahhoz, hogy önmagunknak és gyermekeinknek élhetőbb jövőt biztosíthassunk, még számos kérdésre megoldást kell találnunk. Az E.ON-nál hiszünk abban, hogy ezekre a kihívásokra az adat és a mesterséges intelligencia segíthet választ adni. Hisszük, hogy a ma szuperhősei az adattudósok, akik átformálhatják társadalmunkat, és segíthetnek elérni a 100%-ban szénmentes energiaipart” – foglalta össze előadását Dr. Juan Bernabé-Moreno.
Kapcsolódó cikkek
- A Fujitsu a nemrég elindított AI4People Forum alapító tagja
- Elektromos robogómegosztó szolgáltatás Budapesten
- Huawei: 23 ezer milliárd dollárra nőhet 2025-re a digitális gazdaság értéke az MI-nek köszönhetően
- Accenture kutatás: az ipari gyártók és a mesterséges intelligencia
- A digitális jelenlétről szóló párbeszédre hív a Telekom
- A Fujitsu mesterséges intelligencia az EU új bankbiztonsági projektjében
- A stratégiai figyelem hiánya fogja vissza a mesterséges intelligencia terjedését Európában
- Nincs többé várakoztató zene az ügyfélszolgálatoknál?
- A mesterséges intelligencia már a hétköznapokban van
- A Fujitsu mesterséges intelligenciával segíti a terhességi cukorbetegség kezelését
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Huawei: Az intelligens technológiák 2030-ra 16 billió dollárral növelhetik a globális GDP-t
A Huawei több mint tíz intelligens hálózati terméket és megoldást mutatott be az idei, müncheni Huawei Network Summiton. Az új Xinghe hálózati megoldások lehetővé teszik a rendkívül gyors adatátvitelt és a nagy teljesítményű hálózati környezetek kiszolgálását, ezzel elősegítve Európa digitális és intelligens fejlődését. Az eseményen több mint ezeregyszáz iparági szakértő, technológiai vezető és partner vett részt több mint 30 országból, köztük Németországból, Franciaországból, Olaszországból, Svájcból, Spanyolországból, Törökországból és Magyarországról is.
Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem fele. A fiatalabb fogyasztók többre vágynak: nem maradnak hűségesek egy termékhez vagy márkához azért, mert addig tetszett nekik, megszokták és azt vásárolták. Sokukat vonzzák az olyan újdonságok, amelyek menő tartalmakat vagy képeket használnak, vagy egyszerűen “jó a vibe-juk”, és ezért lecserélik régi kedvenceiket. A vásárlók kegyeiért könyörtelen harc folyik, és az ügyfélhűség elérésében, megtartásában a fő segítség ma már a mesterséges intelligencia lehet az SAP Emarsys kutatása szerint.
Új képzési lehetőségekkel segíti partnereit a Schneider Electric
Új képzésekkel egészítette ki „EcoXpert Partner Program” kezdeményezését a Schneider Electric. Az újonnan megszerezhető tudás hatékonyan támogatja a vállalat adatközponti és kritikus infrastruktúra területeken tevékenykedő értékesítési partnereit ügyfeleik még jobb kiszolgálásában.