Újabb szintlépésre készül a Magyar Marketing Szövetség

forrás: Prím Online, 2018. június 5. 15:10

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május végi közgyűlésén a szokásos beszámolók megtartása mellett, melyet a tagság egyöntetűen elfogadott, elsősorban a stratégiai és szakmai minősítésekkel kapcsolatos tervek ismertetésére került sor.

„Nagyon örülök, hogy a második elnöki ciklusom is a fejlődésről és a növekedésről szól, mindez a bővülő tagságunk teljes támogatásával” – jelentette ki Hinora Ferenc, a szövetség   elnöke. 

 

Ahogy fogalmazott, az MMSZ stratégiai célja, hogy a   marketingszakma első számú eligazodási pontjaként   működjön, és ennek szellemében vezeti be 2018. júniusában   a Marketing.hu komplex minősítő rendszert, mely újabb     szintlépés lesz a szakma és a szövetség életében is. 

 

Örvendetes módon, az elmúlt évtizedekben egyre bővült a marketing szakmai közössége, megerősödtek a képzőhelyek, a társadalom, a gazdaság egyre több terepén alkalmaznak marketingeseket, specialistákat, végeznek marketingmunkát. 

 

A szakma egyre jelentősebb szerepe nemcsak nagyobb felelősséggel jár, de növekvő veszélyeket, etikátlanságra csábító helyzeteket, felkészületlenségből, kóklerségből eredő hibás megoldásokat is magával hozhat, melyek egyébként elkerülhető piaci károkat, kudarcokat okozhatnak a vállalkozásoknak, szervezeteknek. Ezek a szakmaiatlanságok ronthatják a marketing egészének megítélését. 

 

A Magyar Marketing Szövetség szakmai minősítő rendszere részben ezen anomáliák megszüntetésére, minimalizálására is irányul. A Marketing.hu oldal olyan platform lesz, ahol ellenőrzött, minősített szakmai információbázis kialakítására lesz lehetőség, mely orientálja, segíti a marketingpiac szereplőinek döntéseit, tudatosítja a versenyelőnyöket, s csökkenti a döntési kockázatot a megbízók és megbízottak, a munkaadók és munkavállalók oldalán egyaránt.

 

A transzparensen működő minősítő rendszer 2018. június második felétől lesz elérhető a szakmai szereplők számára.

 

„Fontosnak tartom, hogy a Magyar Marketing Szövetség teret biztosítson és háttértámogatást nyújtson egy aktív, együtt gondolkodó, növekvő marketingközösségnek” – hangsúlyozta Hinora Ferenc. „Mindez még nagyobb felelősséget ró ránk” - tette hozzá.

 

Az MMSZ másik fontos stratégiai törekvése, az egyik legaktívabb szakmai szervezetként, hogy olyan projekteket valósítson meg, amelyek a szakma edukációját szolgálják. Mindezen célok elérését a szövetség projektalapú működési modellje biztosítja.  Az MMSZ 2017-ben is 12 nagyszabású szakmai projektet valósított meg.

 

A szövetség életében fontos szerepet töltenek be az szakmai díjak, elismerések. Ilyen az Életműdíj is, amely már negyedik alkalommal került átadásra. Az idei évben a díjjal nem mást, mint a szövetség alapító elnökét, dr. Kandikó Józsefet tüntették ki , aki összesen három 4 éves mandátumon keresztül irányította a szervezetet. Az MMSZ az Életműdíjjal egy kiteljesedett, a marketingszakma egésze érdekében végzett, eredményes szakmai életutat ismer el. Dr. Kandikó József elévülhetetlen érdemeket szerzett a szakma hazai elismertetéséért, presztízsének növeléséért, a marketingoktatás színvonaláért, neve elválaszthatatlan a marketingszakmától. Csak néhány fontos mérföldkövet kiemelve szakmai munkásságából: 1992-ben megalapította a Modern Üzleti Tudományok Főiskoláját Tatabányán, majd később annak budapesti, székelyudvarhelyi és szlovákiai tagozatát is. 2005-ben Magyar Köztársasági Érdemrend tisztikeresztjével tüntették ki a marketing színvonalas oktatásáért végzett kimagasló munkásságáért. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az SAP a Joule felturbózásával magasabb sebességre kapcsolja a vállalati AI-forradalmat

Az SAP rendszerei immár a globális kereskedelem 87%-áért felelnek, így a TechEd 2024 konferencián bemutatott innovációk, különösen a generatív AI-t használó Joule asszisztens újításai valódi áttörést hozhatnak az üzleti élet mindennapi gyakorlatában. 

2024. október 10. 16:40

Sürgető helyzet: Gazdasági hátrányt okozhat a digitális készségek hiánya

Az uniós átlag alatt teljesít Magyarország az Európai Unió legutóbbi jelentése szerint a digitális készségek terén: a honi lakosság mindössze fele rendelkezik legalább alapszintű digitális készségekkel, ami valamivel elmarad az uniós átlagtól és messzi célnak tűnik az évtized végére kitűzött 80 százalék. A megoldás azonban sürgető, hisz gazdasági hátrányt okozhat a lemaradás.

2024. október 10. 13:16

A NIS2 megfelelés és a MI-megoldások is megnehezítik a magyar cégek digitális átállását

Az informatika minden eddiginél gyorsabban fejlődik, így nem csoda, hogy ezt sokszor a cégek sem győzik követni. A felhőtechnológia néhány éve még modern kuriózumnak számított, ma már azonban elvárás, hogy bárhol is vagyunk, minden adat azonnal elérhető legyen. Ez a technológiai ugrás azonban nemcsak a rugalmas együttműködést és a munkavégzés szabadságát hozta el a cégek életébe. Ha nem szakszerű módon történik meg egy új IT rendszerre való átállás, az komoly kiberbiztonsági kockázatnak teszi ki a vállalatot. Egy rendszergazdának nemcsak az a feladata, hogy fejlessze a vállalat informatikai hátterét, a cég dolgozóit is oktatnia kell az új rendszerek használatára.

2024. október 10. 10:02

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

2024. szeptember 24. 15:10