A mesterséges intelligencia garantálja a bevételnövekedést
Az IMF prognózisát is meghaladó árbevétel-emelkedésre számítanak a középvállalatok vezetői – derül ki az EY felméréséből (EY Growth Barometer), aminek keretében 21 országból 2766 felsővezetőt kérdeztek meg. A válaszadók az intelligens automatizálást és a gépi tanulást tartják a fellendülés hajtóerejének.
A középvállalatok több mint fele 6–10 százalékos bevételnövekedést vár idén, miközben tavaly mindössze a megkérdezettetek harmada volt ennyire optimista. A döntéshozók által becsült eredmények meghaladják az IMF 2018-as előrejelzését is, amely 3,9 százalékos GDP-bővüléssel számol. A felmérés szerint idén egyetlen egy válaszadó sem számít visszaesésre, leépítést is mindössze 1 százalékuk tervez.
A növekedés garanciájának az intelligens automatizálást és a gépi tanulást tekintik a cégek. Az új technológiákkal kapcsolatos attitűd tavaly óta ugyanis gyökeresen megváltozott. Idén 73 százalék válaszolta, hogy már használja, vagy két éven belül használni fogja a mesterséges intelligenciát. Tavaly ugyanerre a kérdésre hasonló arányban még azt mondták, hogy sosem alkalmaznak majd robotizált folyamat-automatizálást (RPA).
A digitalizáció terén tett előrelépés azonban nem jár az IT-tudatosság hasonló arányú emelkedésével. A döntéshozók lényegesen alábecsülik a kiberbűnözés kockázatait. Mindössze 6 százalékuk gondolja úgy, hogy a hekkertámadások veszélyeztethetik a cég növekedését, és csak 7 százalékuk tervezi, hogy költ idén a fenyegetések elleni védelemre. A cégvezetők harmada szerint a fejlődésnek ugyanis nem a hekkerek, hanem leginkább a digitalizáció hatására változó társadalom és az iparágak összemosódása szabhat gátat.
„Azok a szervezetek lesznek sikeresek a jövőben, amelyek képesek üzleti modelljeiket és szolgáltatásaikat folyamatosan fejleszteni, az ügyfelek változó igényeihez alakítani. A dinamikus növekedés kulcsa az agilitás, és, hogy a cégvezető hajlandó legyen a technológiai fejlődés érdekében akár feltörekvő cégek akvizíciójára is” – emelte ki Demeter Ákos, az EY Üzleti Tanácsadással foglalkozó részlegének partnere.
A fenntartható növekedésbe vetett bizalmat tükrözi, hogy a kutatás szerint a válaszadók 39 százaléka tervezi új alkalmazottak felvételét a következő 12 hónapban. Ez az arány 2017-ben még csak 13 százalék volt.
A teljes jelentés elérhető a www.ey.com/growthbarometer címen.
Kapcsolódó cikkek
- A gépi tanulás lesz a legfontosabb technológia az internet indulása óta
- Intelligens kulcsot ad a vállalatok kezébe az SAP
- Önvezető autók: a felhasználók guruló hálószobát és irodát szeretnének
- Az LG vezetői a ThinQ márkastratégiáról beszélnek az IFA nyitóbeszédében
- A MiR új mércét állít fel az ipari belső szállításban
- A Vatera és az eNET felmérése a magyar otthonokban fellelhető értékekről
- A Honor 10 amatőr és a profi fotósok számára egyaránt hasznos lehet
- PayPal felmérés a videójátékokhoz kapcsolódó magyar szokásokról
- Világszinten elismert, mesterséges intelligenciával foglalkozó tudósokat igazolt a Samsung Research
- Az adattudós az új szuperhős, aki megmentheti a földet
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
20 millió eurós kötvénykibocsátás támogatja az AutoWallis Csoport nemzetközi terjeszkedését
Kedvező feltételekkel bocsátott ki zárt körben 20 millió euró összegű kötvényt az AutoWallis Csoport, mely hozzájárul ahhoz, hogy a vállalat tovább erősítse meghatározó régiós autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatói pozícióját. A forrásbevonás célja a 16 országban jelen lévő AutoWallis további nemzetközi terjeszkedésének, akvizícióinak finanszírozása.
Megnyílnak az XR végtelen lehetőségei a Galaxy AI-jal!
A Samsung és a Google együttműködése új korszakot nyit a kibővített valóság (XR) világában. A „Project Moohan” kódnevű Android XR-headset* természetes, multimodális interakciókat és személyre szabott AI-asszisztens élményt kínál. A fejlesztés célja, hogy átlépje a fizikai határokat, és páratlan lehetőségeket biztosítson a felhasználóknak, hogy újszerűen ismerjék meg a világot és annak történéseit.
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az ünnepekre, átlagosan 84 036 forintot költenek és 6 személyt ajándékoznak meg. A PwC karácsonyi vásárlás kutatásából az is kiderül, hogy a TEMU és más külföldi online platformok előretörése ellenére a vásárlók többsége még mindig a hazai kereskedőknél költi el a karácsonyi ajándékra szánt összeg túlnyomó részét.