A multik kerülhetnek először célkeresztbe a GDPR miatt

forrás: Prím Online, 2018. július 3. 09:57

Várhatóan a multinacionális vállalatok hazai érdekeltségei kerülnek először a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) célkeresztjébe a GDPR betartására vonatkozó vizsgálatoknál, legalábbis erre lehet következtetni a kormány által benyújtott törvénymódosítási javaslatból.

Május 25-én lépett hatályba az új európai uniós általános adatvédelmi rendelet (GDPR), ami a várakozások szerint jelentős változásokat hoz majd az Európai Unióban a személyes adatok kezelésében. Az előírással kapcsolatban az egyes tagállamoknak jogharmonizációs feladatai vannak, és a magyar kormány 2018. 06. 19-én előterjesztést nyújtott be az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény az Európai Unió adatvédelmi reformjával összefüggő átfogó módosításával kapcsolatban. 

 

A törvényjavaslathoz fűzött általános indokolásban a kormány egyértelműen kifejtette álláspontját, miszerint a GDPR közvetlenül alkalmazandó szabályait – így a bírságra vonatkozó akár 20 millió eurós maximumot – „elsősorban a tagállami jogrendszerek közötti különbséget kihasználó multinacionális gazdasági társaságok ellen fellépve szükséges alkalmazni”. 

 

„Az általános indokolásban foglaltak arra engednek következtetni, hogy a NAIH elsősorban a multinacionális vállalatokat fogja ellenőrizni. A többi gazdasági szereplő, így a kis- és középvállalkozások (KKV) tekintetében a kormány megengedőbb álláspontot fogalmazott meg a törvényjavaslat indoklásában, esetükben az arányosság elvét figyelembe véve a figyelmeztetés jogkövetkezményét indokolt alkalmazni. Ugyanakkor a KKV-k sem dőlhetnek hátra, mert a NAIH egyik közelmúltban közzétett döntését figyelembe véve ezek a társaságok sem mentesülnek a bírságolás alól” – mutatott rá dr. Majoros Gábor T. a Deloitte Legal Ügyvédi Iroda adatvédelmi szolgáltatásokért felelős ügyvédje.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megkopott a Black Friday fénye, de a költések tovább nőnek

Az utóbbi években a Black Friday már nem csupán egyetlen napot jelent novemberben, hanem több napig, sőt akár hetekig tartó akciósorozattá vált. A kereskedők folyamatosan kedvezményekkel bombázzák a vásárlókat, miközben a fogyasztók egyre kevésbé készülnek tudatosan erre az időszakra. A PwC Magyarország 2025-ös karácsonyi kutatása szerint a magyarok mindössze 17%-a tervez előre a Black Friday akciókra, míg 41% inkább a kínálat és a leárazások alapján dönt.

2025. november 13. 16:37

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az Ericsson Budapesten építi a jövő hálózatait

2025. november 12. 16:37

Újra a csúcson: MagyarBrands díjat kapott a Magyar Logisztikai Egyesület

2025. november 10. 09:59

Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny?

2025. november 4. 13:35

Még van idő! Újra nyitva a nevezés Az Év Honlapja díjra!

2025. november 1. 12:01