Az ABB és a Kawasaki megalkották a világon az első, kollaboratív robotokhoz kifejlesztett közös interfészt

forrás: Prím Online, 2018. július 30. 10:50

Az ABB és a Kawasaki Heavy Industries, két vezető vállalat az ipari automatizálás és a robotika területén bemutatták a világon az első, kollaboratív robotokhoz kifejlesztett közös interfészét a müncheni „Automatica 2018” szakkiállításon.

A közös interfész a több iparágat érintő szakemberhiány orvoslásában is segítséget jelenthet majd. Japánban, például minden 5. dolgozó egy évtizeden belül nyugdíjba vonul. 

 

Annak köszönhetően, hogy a könnyebben kezelhető robotok új felhasználók számára is elérhetővé teszik a robotika kínálta előnyöket, a kollaboratív robotok iránti kereslet túlszárnyalta az ipari robotok gyorsan bővülő piacának növekedését. Nagy segítséget jelent a kis- és közepes vállalatok számára, hogy a kollaboratív robotok programozását és üzemeltetését speciális szaktudással nem rendelkező dolgozók is végre tudják hajtani, amellyel lerövidíthető az ipari robotoknál szokásos hosszabb betanítási folyamat. 

 

A Tokióban megrendezett 2017. évi IREX szakvásáron együtt mutatták be az ABB YuMI® és a Kawasaki duAro kétkarú kollaboratív robotjait 

 

A kollaboratív robotok (röviden kobotok), amelyeket szinte bármely felhasználó képes üzemeltetni, segítséget nyújthatnak a munkaerőhiány pótlása terén is. Az a tény, hogy a kobotok rugalmasan, biztonsági rácsok nélkül üzemeltethetők a gyár majdnem minden részén ideálissá teszik őket arra, hogy a vállalatok kezelni tudják a hirtelen és váratlan keresleti csúcsokat. 

 

„A legkorszerűbb színvonalat képviselő, iparági szabvány szerinti üzemeltetési interfész tovább fokozza majd a kollaboratív robotok piacán már jelenleg is tapasztalható gyors növekedési ütemet,” – nyilatkozta Per Vegard Nerseth, az ABB Robotika ügyvezető igazgatója. „Az interfész alkalmazása számos új gyártó számára rugalmasságot és skálázhatóságot biztosít, a világ ipari dolgozói számára pedig érdekesebb, motiválóbb munkát kínál.”  

 

Az új interfészt a két cég 2017 novemberében bejelentett együttműködésének keretében fejlesztették ki. Az együttműködés célja az ismeretek megosztása, valamint a kollaboratív automatizálás előnyeinek népszerűsítése, különös tekintettel a kétkarú kollaboratív robotok alkalmazására. Az új fejlesztés egy egyszerűsített ember-robot interfész, intuitív, okostelefonokéhoz hasonló navigációval és ikonokkal. 

 

Yasuhiko Hashimoto, a Precision Machinery and Robot Company, Kawasaki Heavy Industries, Ltd. elnök-vezérigazgatója így nyilatkozott: „Büszkék vagyunk rá, hogy együttműködésünk keretében az ABB-vel megtettük az első jelentős közös lépést, és bízunk benne, hogy együttműködésünk új fejezet nyit a kollaboratív automatizálás fejlesztésében. A kollaboratív robotok jelentősen hozzájárulnak majd a társadalom jólétéhez, mivel rugalmasabbá és hatékonyabbá teszik a gyártást, és a munkaerőhiány ellensúlyozásával biztosítják a gyárak működését.” 

 

Az Automatica szakkiállításon a két cég közösen mutatta be a kollaboratív termékeit. Az érdeklődő szakemberek megtekinthették, ahogy a Kawasaki egyedülálló, innovatív kétkarú SCARA robotja, a „duAro” hogyan dolgozik együtt az ABB kétkarú YuMI robotjával.

 

Az üzemeltetési interfész további fejlesztésén túl, az együttműködés keretében más témákkal is foglalkoznak, így például a biztonsági szabványokkal. A hagyományos ipari biztonságtechnikai szabványok sokéves gyakorlaton és nagyon speciális paramétereken alapulnak. A kollaboratív automatizálás területén az a cél, hogy olyan biztonságtechnikai szabványokat dolgozzanak ki, amelyek garantálják a dolgozók biztonságát, de indokolatlanul nem korlátozzák azt a lehetőséget, hogy az emberek együtt dolgozhassanak a kobotokkal, és kihasználhassák az ilyen robotok alkalmazásában rejlő számos előnyt.    

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kezdődik az év végi roham a mérlegképes könyvelők számára

A Kulcs-Soft által működtetett Kulcs-Akadémia három éve biztosítja a kreditpontos képzés lehetőségét, a digitalizáció jegyében online és személyes formában is. 

2024. október 11. 17:19

Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV

Az e-buszok és e-haszongépjárművek száma évek óta dinamikusan nő, a személyautó-állomány mellett a fuvarozásban, illetve az áruszállításban is egyre inkább teret nyer az elektrifikáció. A busz- és logisztikai flották üzemeltetői ezért egyre inkább keresik megfelelő töltési megoldásokat. 

2024. október 11. 13:24

Küzdelem a csalások ellen: ma már nem elég, ha automatikusan ellenőrizzük az összes tranzakciót

A hagyományos tranzakciómonitorozáson túl egyre nagyobb szerepet kap a hatékonyabb, kockázatelemzés a pénzügyi bűncselekmények elleni harcban. Már nem elég automatikusan ellenőrizni a tranzakciókat és kiszűrni a gyanúsakat; szükség van az ügyfél várható és tényleges tevékenységének vizsgálatára, amelyhez a siker érdekében különböző kockázati mutatók kombinációját kell alkalmazni.

2024. október 11. 11:48

A Jane Goodall Intézet nyerte a Telekom pályázatát

Körforgásban, kölcsönhatásban, közösségben – címmel hirdetett pályázatot kifejezetten magyarországi nonprofit szervezetek számára a Magyar Telekom és a Hello Nonprofit. A felhívásban olyan szervezetek jelentkezését várták, melyek az e-hulladék és a digitális környezetszennyezés csökkentésére; a városi éghajlati alkalmazkodásra; vagy a hazai ökoszisztémák ellenállóképességének támogatására fókuszálnak. A zsűri 21 pályázatból választotta ki a győztes Jane Goodall Intézet „Passzold vissza, Tesó!” programját, amely 16 millió forint támogatásban részesül.

2024. október 11. 10:03

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

2024. szeptember 24. 15:10