Nem változott számottevően a rádiózók száma a második negyedévben
Áprilistól júniusig országosan naponta több mint hatmillióan hangoltak valamilyen rádióra, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legújabb országos és budapesti hallgatottsági adataiból. A fővárosban a 15 éves vagy idősebb lakosság több mint 74%-a naponta, míg 91%-a heti rendszerességgel hallgat valamilyen rádiót.
Az áprilistól júniusig tartó időszak mérési eredményei szerint a rádiókat naponta több mint 6,2 millióan, hetente több mint 7,5 millióan hallgatták, ami azt jelenti, hogy a 15 éves vagy idősebb lakosság 74,3%-a naponta, míg 89,6%-a hetente rádiózik.
Egy átlagos napot alapul véve országosan jelenleg a Petőfi Rádió a legnagyobb eléréssel rendelkező adó 1,7 millió fővel, amelyet a Rádió 1 (1,3 millió), majd a Kossuth Rádió követ 1,3 millió hallgatóval. A Music FM átlag napi közönsége 658 ezer fő, a Sláger FM hallgatósága pedig 499 ezres, a Dankó Rádióé pedig 324 ezer. Százezernél több rajongója van a Rock FM 95.8-nak (142 ezer) és a Bartók Rádiónak (142 ezer). Ötvenezernél több hallgatót tudhat magáénak az Inforádió (86 ezer) és a Jazzy Rádió (70 ezer). A Mária Rádió 41 ezer, a Klasszik Rádió 36 ezer, a Tilos Rádió 14 ezer embert ér el naponta. A többi rádió közönsége nem éri el országosan a 10 ezer fős napi átlagot.
A fővárosban az átlagos napi hallgatószám alapján az első a Rádió 1 adása 280 ezer fővel, megelőzve ezzel az előző negyedévben vezető Sláger FM-et (242 ezer). A harmadik helyen a Music FM áll (197 ezer). A Petőfi Rádiót 161 ezren követik, a Kossuth Rádiót 148 ezren. A Rock FM 95.8 napi elérése 71 ezer, a Jazzy Rádióé 55 ezer, az InfoRádióé 54 ezer fő. A fővárosban napi 32 ezer hallgatóhoz szól a Bartók Rádió, míg a Klasszik Rádió 22 ezer, a Dankó Rádió 13 ezer emberhez. A napi hallgatótábora a Tilos Rádiónak és a Mária Rádiónak is 8-8 ezer.
A második negyedév további részletei – mind az országos és fővárosi, mind a megyei jogú városi rádiókra nézve – a hatóság honlapjának Kutatások menüpontjában elérhetők. Ugyanitt lehet tájékozódni a felmérés korábbi, első negyedéves eredményeiről is (melyek itt és itt érhetők el). Ahogy arról az NMHH a korábbi kapcsolódó közleményében írt, a rádiók és ügynökségek korlátlanul férhetnek hozzá a rádiópiaci szakemberek által javasolt módszertan alapján előállított adatokhoz, a nyilvánosság azonban szűkített információkat kap a piaci szereplők gazdasági érdekeinek védelmében.
Kapcsolódó cikkek
- Internet Hotline: 2011 óta több mint négyezer online bejelentés nyomán intézkedtek
- Új körzeti kereskedelmi rádió indulhat Pécsett
- Rádiós döntések a Médiatanács e heti ülésén
- A Médiatanács idén is támogatja a Magyar Speciális Független Filmszemlét
- NMHH Médiatanács: 30 millió forint közösségi rádiók és televíziók működési költségeire
- Cross FM néven indulhat új rádió Budapesten
- Egyre bátrabban mobilinterneteznek a magyarok uniós országokba utazva
- NMHH Médiatanács: 110 millió forint közösségi tévék, rádiók műszaki fejlesztésére
- NMHH: Retro Rádió néven indulhat majd az új országos kereskedelmi rádió
- A Magyar Telekom reagálása az NMHH határozatára
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Áprilisban érkezik a korszerűsített közlekedési mobilalkalmazás
Áprilistól elérhetővé válik a nagyközönség számára a MÁV+ névre keresztelt alkalmazás, melyet 1500 tesztelő már elkezdett próbálni. Az új app az év során fokozatosan éri majd el a teljes funkcionalitást. A tesztelés és az áprilisi premiert követően az app először a legnépszerűbb funkciókat kínálja, mindezt gyorsabban, egyszerűbben és modernebb felhasználói környezetben.
A vásárlói elégedettség szerepe a versenyképességben
A legnagyobb kihívást a magyar vállalatok számára az adathiány jelenti, amikor személyre szabott ajánlatokat szeretnének kínálni ügyfeleiknek – derül ki az EY által készített tanulmányból, amely 50 hazai marketing- és értékesítési vezetőt kérdezett meg. Az ügyfelek elégedettségére különös figyelmet kell fordítaniuk a vezetőknek, mivel ez közvetlen hatással van az üzleti teljesítményre is.
Gyors, biztonságos és hatékony: A légi szállítás szerepe a kereskedelemben
Gyógyszerek, romlandó termékek és gyártáshoz szükséges alapanyagok – ezek a leggyakoribb áruk, amelyek repülővel érkeznek a hazai cégekhez, vagy indulnak tőlük külföldre. Sok esetben a rendkívül drága termékek szállítása is gyorsabb és biztonságosabb repülővel. A hazai vállalatok legnagyobb része Kínából importál árut, de az export is jelentős mértékben jelen van.
A jövő konyhái és fürdőszobái: Innovációk a Las Vegas-i KBIS kiállításon
Nemrégiben került megrendezésre a világ egyik legjelentősebb konyha- és fürdőszoba kiállítása, a Las Vegas-i Kitchen and Bath Industry Show (KBIS). A lenyűgöző esemény izgalmas betekintést nyújtott a jövő konyháinak és fürdőszobáinak világába. Az innovatív bemutatók között szerepeltek távolról vezérelhető mosógépek, szervizasszisztensek, valamint olyan sütők, amelyek az elérhető alapanyagok alapján ajánlanak recepteket. Az LG is részt vett a kiállításon, ahol legújabb fejlesztéseit mutatta be.
A jövő technológiái 2025-ben: Az MI térnyerésétől az energiaipar átalakulásáig
A mesterséges intelligencia térnyerése radikálisan átalakította a világot, és 2024-ben kiemelkedő szerepet kapott. A technológia folyamatos fejlődése és növekvő népszerűsége várhatóan idén sem fog lassulni, sőt, számos más technológiai területet is jelentős mértékben befolyásolni fog, így például a robotikát, az ellátási láncokat és az energiaipari átalakulást is 2025-ben – derül ki a Capgemini TechnoVision kiadványából.