Gyárlátogatás Oxfordban a BMW Mini üzemben
Látogassunk el az oxfordi BMW Mini összeszerelő üzemébe, ahol ABB robotok végzik a gyártás különböző munkafázisait, például a hegesztést, festést, illetve összeszerelést.
A gyárlátogatáshoz nem kell repülőre ülnünk, a cikk végén található linkre kattintva is mindent látunk. Mielőtt azonban megtekintenénk a filmet, néhány adat a BMW Miniről, és erről az üzemről:
Az oxfordi üzemben, ahová 27 országból érkeznek az autóalkatrészek, eddig több mint 3 millió Mini készült el. A karosszériákhoz szükséges panelek gyártásához évente 110 ezer tonna acélt használnak fel. Minden egyes karosszéria összehegesztésén hozzávetőlegesen 1000 robot dolgozik. Egy Mini lefestéséhez 4 liter festék szükséges. Festés után a karosszéria továbbhalad a több mint 1600 méter hosszúságú összeszerelő gyártósorra.
Az autók motorjait napi 24 órában gyártó hams hall-i gyáregységben minden percben elkészül egy motor.
Minden összeszerelt Minit szigorú tesztfolyamatnak vetnek alá, amelynek része az intenzív eső szimulációs teszt, valamint a plusz 90 és mínusz 40 Celsius fok közötti hőmérséklet teszt.
Az oxfordi összeszerelő gyártósoron 500 alkalmazott dolgozik.
És most látogassunk el a gyárba, és nézzük meg működés közben a robotokat ITT!
Kapcsolódó cikkek
- MiR200 növeli a biztonságot, a minőséget és a versenyképességet a Metro Plastics-nél
- Amikor a 900 kilós ipari robot táncra perdül
- A tömeggyártástól a tömeges személyre szabásig
- Az ABB és a Kawasaki megalkották a világon az első, kollaboratív robotokhoz kifejlesztett közös interfészt
- A kiterjesztett valóság és a kobotok lesznek az automatizálás új hullámának főszereplői
- A MiR új mércét állít fel az ipari belső szállításban
- Mobil robotok a jövő gyárának központjában
- Az ABB és a The Economist Automatizálási Felkészültségi Indexet vezet be
- Ember és robot együtt dolgozik a Fujitsu és a KUKA közös projektjében
- A Universal Robots bemutatja mobil plug-and-produce megoldásait
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?
A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.
Egyre magasabb szintekre tör az IT
Backoffice-ból stratégiai területté vált az IT a cégek életében, hiszen ma már nemcsak a rendszerek működését, de egy cég fejlődését, stratégiai irányvonalait is erőteljesen meghatározhatja – véli a K&H IT vezetője. Ehhez igazodva az IT kiadások is egyre tetemesebb részét teszik ki a működési költségeknek – elérve akár a 70 százalékot is. Különösen igaz ez a bankokra, ahol az innovatív informatikai megoldások már a pénzügyi tranzakciók részét képezik.
A PwC megvette a GKID-t
A GKID megállapodást kötött a PwC-vel, melynek értelmében a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. 100%-os tulajdonrészt szerzett a GKID Research & Consulting Kft-ben. Ezzel a PwC tanácsadási üzletága digitális kereskedelmi, csomaglogisztikai, médiapiaci valamint adatszolgáltatási és piackutatási kompetenciával is bővül.