A digitalizáció a siker kulcsa
Miközben a netezők többsége a magyarokat elsősorban pesszimistának, passzívnak és halogatónak tartja, 89 százalékuk szerint magyarként is lehet sikeresnek lenni. Ehhez kínál új lehetőséget a digitális világ: a netezők harmada ismer a környezetében olyan valakit, aki digitális eszközök segítségével látványos változást tudott elérni az életében – derül ki az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” októberi kutatásából.
Bár pesszimistának látjuk magunkat, büszkék vagyunk a magyar sikerekre
A magyarok pesszimisták – legalábbis így vélekedik a felnőtt hazai internetezők nagy többsége – az eNET 2018. októberi kutatása szerint. Hajlamosak vagyunk a dolgok rossz oldalát nézni, nem teszünk meg mindent annak érdekében, hogy elérjük céljainkat, nem hiszünk eléggé önmagunkban – véli a netezők 61-71 százaléka. Többségük szerint ezek a sztereotípiák még mindig jellemzőek a magyarokra, ugyanakkor a netezők gondolkodásában erősen megjelenik a változtatás igénye is, igény egy új, korszerűbb szemléletmód kialakítására.
Miközben a magunkról általánosságban alkotott kép elég lehangoló, tízből nyolc netezőt mindig, vagy általában büszkeség tölti el, ha magyarok kimagasló teljesítményéről hall. Szinte mindenki egyetért abban, hogy vannak ma is olyan magyar emberek, akik bebizonyították, hogy magyarként is lehet sikeresnek lenni. Erre példaként elsősorban sportolókat hoztak fel, de az említések között szerepelt informatikai startup és orvos-biológus is.
A siker útja: a digitális világban való részvétel
A digitalizáció által egyre inkább átszőtt világunkban a siker egyik kulcsa éppen ennek a digitális világnak a használata: a netezők harmada (34 százalékuk) látott már olyan példát maga körül, amikor valaki digitális eszközök, megoldások segítségével látványos változást tudott elérni az életvitelében, életminőségében. És hogy milyen típusú változásokat hozott a digitális eszközök, megoldások használata? Elsősorban új, jobb munkalehetőséget teremtett (58% említett ilyet), illetve általában egy kényelmesebb életet biztosított (51 százalék szerint). A digitális világban való részvétel további életminőség-javító eredménye a kapcsolati háló bővülése, illetve a meglévő társas és munkakapcsolatok ápolása (42 százalék).
A kulcs: a digitális készségek iránti nyitottság
Magyarországon jelenleg az internetezők aránya az európai átlagnak megfelelő, ugyanakkor a digitális készségeket tekintve lemaradás mutatkozik – derül ki az eNET és a Telekom októberi kutatásából. Van azonban igény a változtatásra: tízből hét internetező fontosnak tartja, hogy a magyarok élen járjanak a digitális világ nyújtotta lehetőségek kihasználásában, kétharmaduk pedig fontosnak látja, hogy mindenki a digitális világ részesévé váljon. S hogy mi kell ahhoz, hogy valaki a digitális eszközök használatán keresztül látványos változást tudjon elérni az életvitelében, életminőségében? A netezők szerint ehhez a digitális készségek elsajátítása iránti nyitottság a legfontosabb. Ezt a pozitív hozzáállást a kutatásban részt vevők előrébb helyezték, mint az olyan, egyébként szintén nagyra értékelt személyiségjegyeket, mint a magabiztosság, bátorság vagy intuíció.
eNET – Telekom
Kapcsolódó cikkek
- A netezők háromnegyede tudatosan fejleszti digitális jártasságát egyéni boldogulása érdekében
- eTrends Monitor: a készpénzmentes fizetés már népszerűbb a netezők körében
- Kutatás: az ingatlan.com az ingatlanhirdetési piac vezetője
- Az idősek sem maradhatnak ki a digitális világból!
- A hazai e-sport piac helyzete
- A digitális jelenlétről szóló párbeszédre hív a Telekom
- A Nagy Digitális Transzformációs kutatás
- eNET kutatás a videojátékokról
- eTrends Monitor: Hatalmas potenciált rejt a hazai online fizetési piac
- A webáruházak körében az online marketing az abszolút győztes
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kezdődik az év végi roham a mérlegképes könyvelők számára
A Kulcs-Soft által működtetett Kulcs-Akadémia három éve biztosítja a kreditpontos képzés lehetőségét, a digitalizáció jegyében online és személyes formában is.
A világ öt legjobb márkája között a Samsung
A Samsungot az ötödik egymást követő évben választotta a világ legjobb öt márkája közé az Interbrand. A nemzetközileg is elismert márkatanácsadó vállalat évente közzéteszi a legjobb nemzetközi márkákat tartalmazó Best Global Brands listáját. Az idei listából kiderült, a vállalat márkaértéke elérte a 100,8 milliárd dollárt, amely 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV
Az e-buszok és e-haszongépjárművek száma évek óta dinamikusan nő, a személyautó-állomány mellett a fuvarozásban, illetve az áruszállításban is egyre inkább teret nyer az elektrifikáció. A busz- és logisztikai flották üzemeltetői ezért egyre inkább keresik megfelelő töltési megoldásokat.
A Jane Goodall Intézet nyerte a Telekom pályázatát
Körforgásban, kölcsönhatásban, közösségben – címmel hirdetett pályázatot kifejezetten magyarországi nonprofit szervezetek számára a Magyar Telekom és a Hello Nonprofit. A felhívásban olyan szervezetek jelentkezését várták, melyek az e-hulladék és a digitális környezetszennyezés csökkentésére; a városi éghajlati alkalmazkodásra; vagy a hazai ökoszisztémák ellenállóképességének támogatására fókuszálnak. A zsűri 21 pályázatból választotta ki a győztes Jane Goodall Intézet „Passzold vissza, Tesó!” programját, amely 16 millió forint támogatásban részesül.