Egyre több on-demand tartalmat fogyasztanak a hazai felhasználók
Az okostévék az elmúlt években hatalmas fejlődésen mentek keresztül, és a magyar fogyasztók is egyre szélesebb körben használják ki a készülékek által nyújtott lehetőségeket.
Rohamosan nő az előfizetéses on-demand videoszolgáltatások népszerűsége, és zenehallgatásra is egyre többen használják a smart tévéjüket. Mindezek mellett továbbra is az ingyenes videomegosztók a legnépszerűbbek – derül ki az LG Magyarország legfrissebb felméréséből, melyet a televíziózás világnapja alkalmából osztott meg a gyártó.
Egyre népszerűbbek Magyarországon a smart TV-k, a Nielsen 2017-es, őszi felmérése szerint a magyar háztartásokban található készülékek 22 százaléka okostévé. A tendenciát az LG adatai is alátámasztják: tavaly augusztus óta több mint 68 százalékkal nőtt az LG okostévé-felhasználók száma, így ma már többszázezer háztartásban használják a vállalat intelligens készülékeit hazánkban. A cég itthoni képviselete a televíziók havi magyarországi felhasználási adatait mérte fel 2017 és 2018 augusztusa között, melyekből kiderült, milyen szolgáltatásokat részesítenek előnyben a magyarok az okos készülékeken.
Egyre aktívabban használjuk az okostévét
Okostévé alatt azokat a tévékészülékeket értjük, amelyek vezetékkel vagy vezeték nélkül csatlakoztathatók internetre, és különböző alkalmazások használatával úgy böngészhetünk, vagy nézhetünk filmeket és videókat rajtuk, akárcsak okostelefonjainkon.
A YouGov 2012-es, nemzetközi felmérése szerint az akkori okostévé-tulajdonosok kevesebb, mint fele használta készüléke tartalomközvetítő szolgáltatásait. „Bár Magyarországon hosszú ideje magas az aktivált smart tévék száma, korábban jellemző volt, hogy csak limitált számú alkalmazást használtak a fogyasztók ezeken a készülékeken” - mondta el Takács György, az LG szórakoztató elektronikai üzletágának termékspecialistája. „Az LG adatai jól mutatják, hogy ez a trend megfordulni látszik, a magyar felhasználók is egyre szélesebb körben használják ki a készülékek nyújtotta lehetőségeket, és a lineáris televíziózás mellett rohamosan nő az on-demand tartalomfogyasztás. Az elérhető applikációk száma pedig ma már döntésbefolyásoló tényező a vásárláskor.” – tette hozzá.
Ingyenes videomegosztás mindenek felett?
A felmérés eredményei szerint messze az ingyenes videomegosztók a legnépszerűbb és legtöbbet használt alkalmazások, amelyeken csak idén augusztusban a felhasználók 69 százaléka több mint 800 000 órányi tartalmat nézett meg. Az okostévék azonban az elmúlt néhány évben jócskán kinőtték magukat, és már nem csak internetböngészőről vagy YouTube alkalmazásról beszélhetünk velük kapcsolatban. Az on-demand szolgáltatásoknak köszönhetően egy adott havidíjért cserébe több ezer órányi filmes tartalomhoz kapunk hozzáférést, amit a lehető legjobb – Ultra HD 4K, sőt akár HDR – képminőségben élvezhetünk.
Egyre népszerűbb az on-demand
Nem meglepő tehát, hogy már Magyarországon is rohamosan nő az on-demand videotartalmak népszerűsége. A legnépszerűbb előfizetéses alapon működő on-demand videó streaming szolgáltatásokat összesen közel 150 ezer órát nézték a magyarok 2018 augusztusában az LG smart tévéken, ami csaknem duplája a tavaly azonos időszakban mértnek (közel 80 ezer óra). Idén augusztusban az LG okostévé-tulajdonosok 21 százaléka, azaz majdnem minden ötödik felhasználó használta ezen alkalmazások valamelyikét, míg egy évvel korábban ez az arány csak 13 százalék volt.
Mikor, mennyit és mit néznek a magyarok?
A legtöbb előfizetéses on-demand tartalmat – 150 ezer órát – meglepő módon augusztusban fogyasztották a hazai felhasználók. Ezen kívül kiemelkedő volt a december-március közötti időszak is, januárban 114 ezer órányi megtekintett tartalommal. Az ingyenes videomegosztóknál is hasonló a tendencia, itt decemberben volt a legmagasabb az alkalmazások használatával eltöltött órák száma, közel 840 ezer órával.
A 10 leggyakrabban használt alkalmazás között természetesen folyamatosan ott vannak a különböző multimédiás lejátszók. 2017 augusztusában még két nagy híroldal is felkerült a top10-es listára, ezek idén már nem kerültek a legtöbbet használt alkalmazások közé, ugyanakkor leváltották őket a zenei streaming szolgáltatók. A videojáték streaming egyedül decemberben ért el top nézettséget, és érdekesség, hogy a szeszélyes időjárás miatt idén áprilisban még egy időjárásjelentő szolgáltatás is felfért a toplistára.
Az okostévék különböző funkcióinak növekvő igénybevételéhez az is hozzájárult, hogy az első smart TV megjelenése óta az operációs rendszerek kezelőfelülete jelentősen egyszerűbbé és értelmezhetőbbé vált. Lehetőségünk van már például mozgás alapján irányítani az eszközeinket vagy akár magyar hang alapján is keresni, ezek pedig nagyban hozzájárulnak a felhasználói élményhez.
Kapcsolódó cikkek
- Tévénézési Guinness-világrekord az LG OLED TV-maratonon
- Az LG OLED tévéivel válik még teljesebbé az űr-élmény
- Magyarországra is megérkeztek az LG egészségügyi monitorai
- Idén is számos díjat ítéltek az LG-nek a CES bírái
- Egy belvárosi villában tart egyedi fesztivált az LG
- Az LG Magyarországon is bemutatta legújabb CineBeam 4K projektorát
- Többet fényképezünk, kevesebbet telefonálunk a mobilunkkal
- Az LG G7 One és a G7 Fit prémium okostelefonokra jellemző intelligens funkciókat kínál, kivételes áron
- Az LG vezetői először részletezték a vállalat AI-stratégiáját
- A változatos portfólió megmutat be az LG
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Skarlátvörös színben emelkedik ki a mezőnyből a Sony okostelefonja
A Sony örömmel jelenti be, hogy zászlóshajó okostelefonja mostantól már „skarlátvörös” színben, a vörös új, lenyűgöző árnyalatában is elérhető. Az új „skarlátvörös” Xperia 1 VI rendelkezik az összes olyan forradalmi technológiával, amelyek a teljes jelenlegi színpalettában páratlan felhasználói élményt nyújtanak, míg elegáns kialakítását még inkább kiemeli és tökéletesíti a szemet gyönyörködtető skarlátvörös színű, előkelő matt felület.
Bemutatták az első ultraalacsony bemeneti késleltetésű Bluetooth-technológiát
Az LG Electronics (LG) a Razerrel és a MediaTekkel együttműködve bemutatta a világ első Bluetooth-technológiával működő ultraalacsony bemeneti késleltetéssel rendelkező (Bluetooth Ultra-Low Latency, BT ULL) játékkontrollerét. A 2024-es LG webOS Summit keretében megtartott eseményen a forradalmi 1 milliszekundumos input lag technológiát egy LG webOS okostelevízió és egy Razer Bluetooth játékvezérlő segítségével prezentálták.
A Samsung a Musée d'Orsay-val együttműködve bemutatja a The Frame TV-ken elérhető exkluzív kollekcióját
A Samsung és a Musée d'Orsay egyedülálló együttműködésének köszönhetően a The Frame TV felhasználók a párizsi múzeum 25 remekművét jeleníthetik meg otthonukban.
Az ABB bemutatja legújabb okosotthon-termékét
Az ABB bejelentette a OneTouch érintőképernyős kezelőpanel piacra dobását, amely zökkenőmentesen integrálja egyetlen eszközbe az okosotthon- és a kaputelefon felügyeleti rendszereket.
Megújul az ÁHK-mutató – könnyebb lesz a mobiltarifák összehasonlítása
Az NMHH 2015. január óta publikálja minden hónap elején a legjelentősebb hazai szolgáltatók kínálatában aktuálisan elérhető lakossági mobil- és vezetékestelefon-díjcsomagok átlagos havi költségeit, azaz az ÁHK-értékeket. Az nmhh.hu/ahk címen elérhető oldal segít eligazodni a sokféle – a különböző tarifák mellett egyre változatosabb szolgáltatásokat nyújtó – telefondíjcsomag között, és azzal, hogy megkönnyíti a választást, növeli a fogyasztói tudatosságot is a telefonszolgáltatások piacán.