Generációs különbségek vannak a mobilozásban a Honor felmérése szerint

forrás: Prím Online, 2018. november 23. 09:50

A fotózás az egyik legfontosabb mobilos funkció a fiatalok számára, de mást fotóz az Y és a fiatalabb Z generáció – derül ki a Honor hat európai országban elvégzett kutatásából. A magyar fiatalok főként a gyorstöltési technológia, az ár-érték arány és a fotófunkciók alapján választanak telefont.

A Honor a Kantar Millward Brown-nal közösen hat európai országban – köztük Magyarországon – vizsgálta a márka számára elsődleges célcsoportot jelentő Y és Z generáció okostelefonokkal kapcsolatos szokásait és preferenciáit. A felmérést 2018 második felében 1800 15 és 38 év közötti okostelefon-használó körében végezték el Magyarországon, Csehországban, Lengyelországban, Szerbiában, Görögországban és Finnországban.

 

Legnépszerűbb funkciók: Z vs Y generáció

A kutatás szerint a fiatalok körében a telefonhívás a leggyakrabban használt mobilos funkció, de nem csak a telefonálás népszerű, a megkérdezettek 87%-a használja fotózásra, 83%-a email-ezésre és 78%-a közösségi oldalak látogatására a mobilját. A magyarok az átlaghoz képest lényegesebben kevesebbet SMS-eznek, MMS-eznek és használnak fitneszalkalmazásokat, de többet videóznak és használnak üzenetküldő alkalmazásokat, mint európai társaik.

 

A fényképezés mind a hat vizsgált országban a legfontosabb mobilfunkciók között van. Összességében a fiatal nők többet fotóznak, mint a fiatal férfiak, és aktívabbak a közösségi médiában is. A Z generáció (15 és 24 év között) szívesebben használja játékra, szórakozásra a mobilját, míg az Y nemzedék (25 és 38 év között) értelemszerűen jobban kihasználja a munka világában hasznos funkciókat (email, hanghívások, SMS és MMS). Érdekesség továbbá, hogy míg az Y-osok 76%-a látogatja a közösségi oldalakat a mobilján, addig a fiatalabb generáció 82%-a teszi ezt.

 

 

Már nem menő a #mutimiteszel?

A kutatásból kiderült, hogy az ételfotó nem a legnépszerűbb műfaj a fiatal korosztályokban (a válaszadóknak csak 5%-a készít ilyeneket), a magyarokra pedig ez fokozottan érvényes, csak 2%-uk fotózza le azt, amit eszik. Viszont majdnem minden harmadik magyar fiatal készít tájképeket és természetfotókat, míg a többi vizsgált országban ez csak átlagosan minden negyedik kortársukra igaz.

 

A felmérésben megkérdezett Z generáció 31%-a készít képet barátairól, rokonairól, míg ez az Y generáció esetében csak 23%. Viszont közülük minden negyedik készít gyermekről képet, sokkal gyakrabban, mint fiatalabb társaik (3%), de ez leginkább annak tudható be, hogy az Y korosztályban több a családos.

 

Nemcsak a generációk, hanem a nemek között is van különbség. A fiatal nők kétszer akkora gyakorisággal fotóznak gyerekeket (24% vs 12%), mint a férfiak, míg a férfiak jóval több fényképet lőnek tájakról (29% vs 20%), utcai életképekről és épületekről (12% vs 5%). 

 

Szelfik százalékokban

A fiatal okostelefon-felhasználók negyede heti több alkalommal is készít szelfit, a nők és a Z generációsok lelkesebben. Mi, magyarok az átlagosnál kevesebbet szelfizünk (26% vs 21%), feleannyit, mint a szerbek, de többet, mint a csehek (15%). Hasonló a helyzet a csoportos szelfikkel, azaz a „groufie-kkal” is, ilyeneket a magyar fiatalok tizede készít heti többször. Viszont az elkészült fotókat gyakrabban töltjük fel a közösségi oldalakra, mint az átlag (19% vs 13%). A fiatalabb Z nemzedékre pedig sokkal inkább jellemző, hogy szerkeszti is a képeket feltöltés előtt.

 

 

Gyorstöltés funkció és jó kamera kell a fiataloknak megfizethető áron

A Z és az Y generáció hasonló preferenciákkal rendelkezik az okostelefonok legfontosabb tulajdonságait illetően, de az egyes országok között már vannak eltérések. A finnek mellett például a magyaroknak a legfontosabb a hosszú üzemidő, erre költenék a rendelkezésre álló pénz csaknem ötödét, ha ők dönthetnének a termékfejlesztésről.

 

A magyar fiatalok okostelefont főként a gyorstöltési technológia, az ár-érték arány és a fotófunkciók, kamera alapján választanak. Nem csoda, hogy a kamera fontos szempont, hiszen a megkérdezett fiatalok 85%-a gyakrabban használ okostelefont fotózásra, mint kamerát, és 88%-uk gondolja úgy, hogy sokkal kényelmesebb mobillal fotózni, mint kamerával.

 

A Honor folyamatosan törekszik arra, hogy a fiatalok számára elérhetővé tegye a preferenciáiknak megfelelő okostelefonokat a legújabb technológiákkal, mint például a Honor 10 AI kamerával fotózáshoz, a Honor Play GPU Turbo-val játékhoz és a Honor 8X, amely egy okos választás a középkategóriában.

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mostantól Apple, Huawei és Xiaomi mobilodat is beszámítják a Samsung márkaboltokban

Korábban a hivatalos Samsung márkaboltokban kizárólag a gyártó saját készülékeit lehetett beszámíttatni új telefon vásárlásakor. A Rejoy.hu-val létrejött új együttműködésnek köszönhetően azonban mostantól az Apple, Xiaomi és Huawei márkájú, használt okostelefonokat is elfogadják, így ezek beszámítási értékével is csökkenthető az új Samsung mobil vételára.

2025. július 9. 18:14

Több száz terminál, nulla készpénz – Így vásárolhatunk a Magyar Nagydíjon

A magyar tulajdonú Festipay gondoskodik a készpénzmentes fizetésről a Hungaroringen megrendezett 40. Formula–1-es Magyar Nagydíj ideje alatt. A cég a pálya teljes vendéglátó-területén több száz érintésmentes terminált üzemeltet, ahol a látogatók bankkártyával, mobiltelefonnal vagy Festipay kártyával fizethetnek. Azok számára, akik készpénzzel érkeznek, feltöltőkártya áll rendelkezésre, amelynek fel nem használt egyenlege a rendezvény végén díjmentesen visszaváltható.

2025. július 9. 16:36

A jövő mérnökei az Audi-gyár fenntarthatósági táborában

Tizenhét ország hallgatóit vonzotta idén a győri Széchenyi István Egyetem és az Audi Hungaria közös nyári programja, az Audi Development Camp. Az immár ötödik alkalommal megszervezett tábor idén a fenntarthatóság és az innováció metszéspontján kínál valós ipari kihívásokat a fiatal tehetségek számára. A fókuszban ezúttal az Audi győri gyárának vízgazdálkodási rendszere áll, ESG-szempontú elemzésen keresztül.

2025. július 9. 14:55

Az LG új OLED TV-je nemcsak okos, hanem teljesen vezeték nélküli is

Az LG Electronics bejelentette, hogy világszerte elérhetővé válik legújabb vezeték nélküli OLED televíziócsaládja, az LG OLED evo M5. Ez a modell a vállalat forradalmi True Wireless technológiáját ötvözi a G5 széria kiemelkedő képminőségével és elegáns, falra simuló kialakításával, teljesen új szintre emelve az otthoni szórakozást – kábelek nélkül.

2025. július 9. 13:14

Megállíthatatlan a Continental: 2025-ben is tesztgyőztes lett

A Continental AllSeasonContact 2 abroncs nyerte el az ADAC (Németország), a TCS (Svájc) és az ÖAMTC (Ausztria) által végzett 2025-ös négyévszakos gumiabroncs-teszt első helyét. A vizsgálat során 16 különféle gyártó – európai, ázsiai és amerikai márkák – 225/45 R17 méretű abroncsait hasonlították össze. A hét különböző teszten a Continental terméke holtversenyben végzett az élen, „különösen ajánlott” minősítéssel és 2,3-as átlagos értékeléssel.

2025. július 9. 11:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Nyár a képernyők előtt: hogyan védhetjük meg a gyerekeket a kibertérben?

2025. július 9. 10:29

A jövő már itt van: mesterséges intelligencia a K&H befektetési döntései mögött

2025. július 8. 14:52

2030-ra minden harmadik otthoni netkapcsolat vezeték nélküli lehet

2025. július 2. 13:07

Gyors net a bevásárlás mellé – Az Allee az 5G új korszakát hozza el

2025. június 24. 20:27