Mesterséges intelligenciával a hatékonyabb kiválasztásért

forrás: Prím Online, 2018. november 29. 13:55

Az Indivizo innovatív eszköze az IBM Watson mesterséges intelligencia szoftverének segítségével automatikusan kielemzi a jelöltek személyiségét azok videóinterjúi alapján, így biztosítva részletesebb és pontosabb alapot a humán döntések meghozatalához. Ráadásul mindehhez sem a jelöltek, sem az interjúztatók részéről nincs szükség külön energia- vagy időbefektetésre, hiszen a rendszer a személyiségprofilokat a videóinterjúkat követően azonnal elérhetővé teszi.

“Az eszköz első validálási fázisa bebizonyította, hogy a személyiségprofilok eredményei megbízhatóak, sőt, a stresszhelyzet sem torzítja azokat” - számol be róla Holics András, az Indivizo társalapítója és ügyvezető igazgatója. “Az elkészült videóinterjúkat a mesterséges intelligencia segítségével számos szempontot figyelembe véve elemezzük - ilyen például a szóhasználat, vagy a szünetek és mondatok hossza - az eredményeket pedig szintén többféle különböző skálán vizsgáljuk, a széles körben elterjedt Big Five személyiségmodell alapján. Megtudhatjuk, mennyire zárkózott vagy nyitott egy jelölt, mennyire barátságos vagy éppen magának való, hogyan viszonyul a felelősséghez, és így tovább. Jó vagy rossz eredmények természetesen nincsenek, a HR-szakember vagy a felvételiztető az, aki a kapott adatok alapján képes megítélni, hogy egy jelölt milyen mértékben felel meg a megpályázott pozíció elvárásainak.”

 

 

A mesterséges intelligencia beépítésével egyetlen kiválasztási lépésben is sokkal több információhoz jutunk a jelöltjeinkről, így jelentős időt és költségeket takaríthatunk meg. További előnye, hogy használatával sokkal objektívebb döntéseket hozhatunk, kiküszöbölve az emberi előítéletekből származó hibákat és visszásságokat, amelyek eredményeként a munkahelyi sokszínűség is növekedhet. 

 

 

“Az emberi részvételt természetesen ez az eszköz sem helyettesíti, viszont hatékonyan támogatja és jelentősen megkönnyíti a döntési folyamatot” - állítja Illés Kata, aki szintén társalapító és ügyvezető igazgató az Indivizo-nál. “Célunk, hogy az interjúztatásban résztvevők a mesterséges intelligencia bevonásával a lehető leghatékonyabban használhassák fel értékes idejüket, objektív, adatalapú információkra építve humánpolitikai döntéseiket.”

 

A kompetenciák és személyiségjegyek vizsgálata nemcsak a kiválasztásban segít, de a jelöltek jövőbeli teljesítményét és helytállását is előrevetíti, hiszen pontosabb képet ad készségeikről, hozzáállásukról és motiváltságukról. 

 

Az adatokon, tényeken alapuló munkaerő-felvételi döntések így nem kizárólag a toborzási folyamat résztvevőinek érdekeit szolgálják, de ahhoz is hozzájárulnak, hogy a HR stratégiai jelentőségű partnerként vehessen részt a vállalatok életében.

  

Az Indivizo új Személyiségprofil eszköze először angolul, az IBM Watson programnyelvén érhető el, és már jelenleg is alkalmazható bármely kiválasztási folyamatban. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mesterséges intelligencia a marketing szolgálatában

A Microsoft adott otthont a Magyar Marketing Szövetség Marketing Döntéshozók Klubja legutóbbi rendezvényének, mely március 20-án zajlott, és a mesterséges intelligencia marketingben betöltött szerepét és lehetőségeit helyezte középpontba. A rendezvény üzenete az volt, hogy az AI nem csupán a jövő technológiája, hanem már most is olyan eszközként működik, amely jelentősen növeli a marketingmunka hatékonyságát. A Microsoft szakértői gyakorlati példákon keresztül mutatták be, hogyan integrálható az AI a marketing- és értékesítési folyamatokba, elősegítve azok optimalizálását és gyorsítva az üzleti döntéshozatalt.

2025. március 25. 16:13

2026-ra a világ legnagyobb fulfilment áruházává válik a soroksári IKEA

Egy évvel az átfogó felújítás bejelentése után a soroksári IKEA egyesíti azokat az új megoldásokat és fejlesztéseket, amelyeket a legnagyobb lakberendezési kiskereskedő már világszerte tesztelt, és 2026-ra a világ legnagyobb IKEA fulfilment áruházává válik. 

2025. március 25. 15:45

Ötgenerációs munkahelyek: Hogyan segíthetik az együttműködést a különböző korosztályok?

A generációs különbségek sokak szerint feszültségekhez, széthúzáshoz és akár konfliktusokhoz is vezethetnek, különösen a munkahelyeken. De vajon elkerülhetetlen, hogy így alakuljon? Hogyan hat az innovációs nyomás a generációk közötti együttműködésre? Problémaként vagy lehetőségként kellene tekinteni a különbözőségekre? Ilyen kérdésekre keresnek választ a Bosch Podcast legújabb epizódjában, ahol Steigervald Krisztián generációkutató és Somogyi András, a Bosch cég humánerőforrásért felelős alelnöke beszélgetnek.

2025. március 25. 14:41

Az E.ON új megoldásai a jövő energiaellátásához

Az E.ON Hungária Csoport jelentős fejlesztéseket hajtott végre a Flex.ON program keretében a Dunántúlon, Pest vármegyében és Budapesten, egy három éves kutatás-fejlesztési program részeként. A projekt célja, hogy a vállalatcsoport képes legyen kielégíteni az ügyfelek növekvő energiaigényét, és lehetővé tegye a napelemes rendszerek szélesebb körű csatlakozását az áramhálózatra. Az új megoldások a helyszínekhez igazodva gyorsabbá, költséghatékonyabbá és rugalmasabbá teszik az energiaellátást. A 2,1 milliárd forintos fejlesztés 39%-át állami támogatás fedezi, míg 61%-át az E.ON biztosította.

2025. március 25. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra sem tudjuk, hogy kik ölették meg Kennedyt

2025. március 21. 16:38

iPhone 17 Air: A legvékonyabb iPhone a láthatáron

2025. március 18. 13:29

„Az Ön eszköze veszélyben van, össze fog omlani” – 8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

2025. március 13. 09:55

Történelmi magyar siker a Holdon

2025. március 11. 16:01