Munkába állt VANDA, az első virtuális üzleti asszisztens Magyarországon

forrás: Prím Online, 2018. december 11. 18:55

A Magyar Telekom tavasszal mutatta be VANDA nevű virtuális üzleti asszisztensét az ügyfelei számára. Nyár óta pedig már minden, az ügyfélszolgálatot telefonos csatornán megkereső ügyfél hívását a mesterséges intelligencia alapú, magyarul beszélő VANDA  fogadja, kiváltva ezzel a hagyományos nyomógombos menürendszert, az IVR-t (Interactive Voice Response). 

VANDA képes az elmondottak alapján megérteni az ügyfél szándékát, és a lehető legyorsabban ahhoz a szakértőhöz irányítani a hívást, aki kompetensen segíteni tud a megoldásban. Emellett   jól automatizálható és gyakran előforduló, rutinszerű feladatokat is rábízhatunk, amit teljes körűen elvégez szakértők bevonása nélkül is. Ilyen automatizált feladat például a kiegészítő mobildíjcsomag értékesítése, mobilegyenlegről információadás, vezetékes szolgáltatásra vonatkozó hibabejelentés kezelése, valamint a folyamatban lévő megrendelésekről státuszinformáció adása. VANDA képességeit és az általa elvégezhető tevékenységek körét folyamatosan bővíti a Telekom. 

 

 

“Felgyorsult világunkban az ügyfelek igényei is megváltoztak, gyors, szinte azonnali ügyintézést, és nagyon rövid válaszadási időt várnak el a szolgáltatóktól. A klasszikus, bevált ügyfélszolgálati csatornák mellett ezért új, innovatív megoldásokat hozunk be a működésünkbe annak érdekében, hogy a felmerülő igényeket a leggyorsabban tudjuk megoldani kiváló ügyfélelégedettség mellett. VANDÁ-nak köszönhetően jelentősen, töredékére csökkent az idő, amely alatt a minket megkereső ügyfelünk hívását szakértő kollégánkhoz juttatjuk. Emellett a VANDA által teljeskörűen megoldott ügyfélkérések száma is folyamatosan növekszik. Mindez az ügyfél számára gyorsabb ügyintézést jelent, az ügyfélszolgálatos kollégáknak pedig így több idejük marad a személyre szabott tanácsadásra, a komplexebb feladatok magas szintű megoldására“ – ismertette a legfőbb előnyöket Méry Katalin, a Magyar Telekom ügyfélszolgálati igazgatója.  

 

 

Az ügyfelek érdeklődéssel fogadták VANDÁ-t. A  pozitív visszajelzések a gyorsabb ügyintézést és az újszerű megoldást emelik ki. A Develor Tanácsadó Zrt. „Legjobb Ügyfélélmény Projekt Díj” pályázatát is VANDA nyerte meg idén, a cég senior szakértői a Telekom virtuális asszisztensét értékelték a leginnovatívabb ügyfélélményt biztosító szolgáltatásnak a megoldás újszerűsége, valamint az ügyfélélményre gyakorolt kiemelkedően pozitív, mérhető hatása miatt.

 

VANDA a mesterséges intelligencia segítségével és gépi tanulás képessége révén minden egyes beszélgetéssel fejlődik. A Telekom a T-Systems Magyarországgal közös fejlesztésben vizsgálja Vanda chatbotként való alkalmazásának lehetőségét a Telekom online ügyfélszolgálati csatornáin.  A jövőben a mesterséges intelligencia alapú rendszer továbbfejlesztéseként a Telekom több innovatív megoldásban gondolkodik. Kiemelkedő ezek közül az az innováció, ahol VANDÁ-t már érzelmi intelligenciával ruháznák fel, és képes lesz a rendszer kommunikációban idomulni ahhoz az érzelmi szinthez, amelyet az ügyfél hangjából megállapít. 

 

„VANDA szolgáltatása jól illeszkedik a T-Systems Magyarország digitális fejlesztéseibe: mesterséges intelligencia platformként VANDA egy eszközt ad a kezünkbe ahhoz, hogy ügyfeleinkkel közösen hozzunk létre mesterséges intelligenciával támogatott, testreszabott üzleti megoldást kommunikációra épülő folyamatok automatizálása céljából. Virtuális üzleti asszisztensként VANDA egyedülálló a régióban, nemcsak azért, mert a hang és chat funkció azonos platformról működik, de azért is, mert egyedüliként tud támogatást adni a kelet-európai nyelvek legtöbbjén“ – mondta el Tápai Tamás, a T-Systems Magyarország infokommunikációs megoldásokért felelős vezérigazgató-helyettese.

 

A Magyar Telekom ügyfélszolgálatán végzett sikeres működés - és az azzal kapcsolatos közös tapasztalatok - lehetővé teszik, hogy további felhasználás során az eddigi eredményeket a T-Systems beépítse, így akár azonnal tud hang és chat alapon is működő üzleti, ügyfélszolgálati asszisztenst ajánlani ügyfelei számára. A felhasználási területek közül Tápai Tamás kiemelte, hogy elsőként bankok, biztosítók ügyfélszolgálati funkcióira, vagy például az IT infrastruktúra üzemeltetésére ajánlott ServiceNOW program támogatására ajánlják digitális asszisztensként VANDÁ-t. Ez utóbbinak köszönhetően a vállalat alkalmazottai VANDÁ-val beszélgetve tudják egyeztetni IT problémáikat.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hírközlési kerekasztal: jövőálló megoldásokkal kell előkészíteni a 3G utáni világot

A 3G mobilhálózatok fölött eljárt az idő, az újabb generációs hálózatok felülmúlják ezt a technológiát a felhasználói élmény, a spektrum- és energiahatékonyság szempontjából is, mégsem lehet attól egyik napról a másikra búcsút venni. Erről szólt az az online kerekasztal-beszélgetés, amelyen a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a távközlési szolgáltatók képviselői közösen vettek részt a távközlés világnapján megrendezett online szimpóziumon. Az eseményen a hírközlés előre látható trendjeit is elemezte egy előadásban az NMHH szakértője.

2021. május 17. 19:55

Biztonságos okoszebrává válik az ország két legveszélyesebb gyalogátkelője

Hétvégén lezárult a Generali a Biztonságért Alapítvány és a Pearl Enterprises Kft. közösségimédia-oldalon meghirdetett versenye, melynek során az ország legveszélyesebb zebráját keresték. A szavazásra bárki jelölhetett gyalogátkelőhelyet, a legtöbb voksot kapó nyertes zebrát pedig okoszebrává alakítják. A versenyben összesen 200.758 szavazatot adtak le, a 102 zebrát tartalmazó összesített listáról a legtöbb voksot egy ózdi és egy váci átkelőhely kapta, melyek a verseny során végig fej-fej mellett haladtak. Az Alapítvány és a Pearl Enterprises Kft. jóvoltából végül mindkét város legveszélyesebb zebrája okossá válik majd.

2021. május 17. 18:11

Nagyobb teljesítménnyel és automatizálással erősítik a Dell EMC PowerStore-t

A Dell Technologies új szoftverrel és automatizálási képességekkel növelte Dell EMC PowerStore nagyvállalati tárolórendszereinek teljesítményét. A cég továbbá bemutatta a kedvezőbb árú PowerStore 500 modelljét is, amely a vállalkozások és felhasználók szélesebb körének kínál nagyvállalati szintű teljesítményt és funkciókat.

2021. május 17. 14:58

Az egyedülállók negyede még igazán hisz a nagy Ő-ben!

Napjainkra nem csak a párkeresési szokásaink változtak meg, de a leendő partnerrel szembeni elvárásaink is jelentősen átalakultak. Az egyedülállók néha reményvesztett próbálkozásnak élhetik meg, ha a lehetőségek tárházában nem találják meg a saját elvárásaik teljesülését. Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy vajon a társkeresők mennyire vannak tisztában a vágyaik realitásával? A Randivonal társkereső oldal Rövid Irén szociológussal végzett kutatást, 1200 résztvevő segítségével, hogy kiderüljön: vajon milyen az ideális társ, létezik-e az igazi, avagy a bizonyos nagy Ő? 

2021. május 17. 13:27

Felhívás iskoláknak: így váltható nyereményre az elektronikus hulladék!

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), valamint a Telenor Magyarország támogatásával indult el a „GYŰJTSVELEM” használt mobiltelefon, e-kütyü és elemgyűjtő bajnokság, amelynek célja, hogy felhívja a figyelmet az újrahasznosítás fontosságára. A Fenntarthatósági Témahét keretében indult országos versenyre általános iskolák és diákok jelentkezését várják. A május végéig tartó megmérettetés legaktívabb diákjai értékes nyereményeket zsebelhetnek be.

2021. május 17. 12:13

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hétszeres Business Superbrands díjas az ABB

2021. május 17. 16:40

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15