Jobban kellene vigyázni a telefonon tárolt adatokra!
A tinédzserek jó része a telefonján tárolt adatokat személyes információnak tekinti, ezért jobban ügyelnek azok védelmére, mint a felnőtt korosztály tagjai. A Samsung Electronics megbízásából készített kutatásból* kiderül az is: a kamaszok más típusú adatokat féltenek, mint a felnőttek.
Ha húsz éve eltűnt egy mobil, akkor leginkább azért kellett igyekezni, hogy mihamarabb letiltsuk a SIM-kártyát a szolgáltatónál, és a tolvajok ne hozzanak össze hatalmas telefonszámlát. Manapság sokkal inkább aggódunk azon, hogy telefonunkon tárolt személyes adataink illetéktelen kezekbe kerülhetnek. És még az se kell hozzá, hogy ellopják a készülékünket: számos közösségi oldal, kémprogramok és egy féltékeny házastárs vagy aggódó szülő is belenézhet a dolgainkba anélkül, hogy akár értesülnénk róla.
Goda Krisztina új vígjátékát, a BÚÉK-ot a Samsung Electronics azért tartotta fontosnak támogatni, mert alapötlete arra a kíváncsiságra épít, amely a partnerünk telefonján lévő titkokra és adatokra vonatkozik, és ezáltal rávilágít a mobil adatok védelmének fontosságára is. A vígjáték kapcsán a vállalat kíváncsi volt a hazai lakosság véleményére is, és legfrissebb kutatásában a magyarok mobilhasználati szokásait vizsgálta.
A telefon az új titkos napló
Mióta adatokat tárolunk a telefonunkon, a készülék sokak számára bizalmas információk, titkok tárhelye is. A kutatásból az derül ki, hogy a felnőttek 40, a kamaszok 43 százaléka gondolja úgy, hogy a telefonban tárolt információk nem tartoznak senki másra. Ha fordítva tesszük fel a kérdést, akkor a felnőttek csak ötöde állítja azt, hogy bárki belenézhet a telefonjukba, míg a kamaszok közül csupán 11 százalék gondolja így. Okostelefonjuk adatai közül legtöbben a telefon feloldókódját osztják meg másokkal: a felnőttek 52, a tinédzserek 70 százaléka legalább egyvalakivel közli ezt az információt. A teljes lakosságra jellemző, hogy bankkártyaadataikat féltjük leginkább.
A kamaszoknak több a titkuk és jobban is vigyáznak rájuk
Bár a kamaszok valamivel jobban féltik személyes adataikat, mint a felnőttek, mégis kevésbé gondolják azt, hogy azok veszélyben lennének: csupán tizedük gondolja azt, hogy az adataikat komoly eséllyel akár meg is szerezhetik mások, míg ezt kétszer annyi felnőtt (22%) tartja reális veszélynek. A felnőttek közül csupán 40 százalék érzi nagyobb biztonságban adatait, míg a kamaszok között ez az arány 57 százalék. A tinédzserek talán azért érzik adataikat nagyobb biztonságban, mert jóval gyakrabban használnak titkosítási funkciókat és biztonsági megoldásokat, mint a felnőttek. Utóbbiaknak csak 66 százaléka foglalkozik aktívan adatai védelmével és használ biztonsági megoldásokat, míg a kamaszoknak több mint háromnegyede él ezekkel (84%).
Ki mit rejteget?
Bankkártya- vagy Facebook-jelszó? A felnőttek legtöbbje ügyintézési jelszavait (56%) és bankkártyaadatait (39%) félti leginkább, míg a tinédzserek ezek miatt nem aggódnak annyira. Körükben a legfontosabb a közösségi oldalak jelszavainak (55%) és telefonon tárolt képeknek (39%) a biztonsága.
A megelőzés a legjobb védekezés
Mobilunk megkönnyíti az életünket, mert számos bizalmas és személyes dolgot egy helyen, mindig a kezünk ügyében tárolhatunk, legyen szó társkeresésről, bankolásról, online vásárlásról. „Életünk szervezését, a kapcsolattartást és ügyeink kezelését is hatalmas mértékben könnyíti meg az okostelefon – vélekedik a kutatás eredményeivel kapcsolatban Samu Zsófia, a Samsung Electronics Magyar Zrt. kommunikációs vezetője. - Adataink védelme miatt azonban egyre inkább javasolt az elővigyázatosság. Minél jobban támaszkodunk az okostelefon által nyújtott előnyökre, annál inkább tisztában kell lenni mobilunk védelmének fontosságával is. A kutatás számai azt mutatják, hogy ebben a kamaszok igen tudatosak, ami örvendetes fejlemény, de fontos, hogy mindenki, a felnőttek is, minél nagyobb arányban ismerjék az esetleges kockázatokat, és használják a készülékekbe épített biztonsági funkciókat."
________________
* Samsung Electronics: A magyarok mobilhasználati szokásai c. felmérés, 2018
Kapcsolódó cikkek
- Tudom, hogy láttad – indul a visszaszámlálás!
- Vizsgálták a fiatalok mesterséges intelligenciához való hozzáállását
- Az új kapcsolatokban segít, de a meglévőkben akár zavart is okozhat a mobiltechnológia
- Mobiltelefonoké a főszerep a Samsung vígjátékában
- Samsung Galaxy A9: Élj a pillanatnak!
- Aurélie Fontan okostelefonon megálmodott ruhakollekciója 3D nyomtatással készült
- Többet fényképezünk, kevesebbet telefonálunk a mobilunkkal
- Látványos megjelenésű Samsung Galaxy okostelefonok kedvező áron
- Magyarországon a fiatalok többsége fotózásra használja a telefonját
- A munkavállalók közel fele már a szabadidejében is dolgozik
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így segíti a BNPL az irodai működést
A vállalkozások folyamatosan keresik az olyan fizetési lehetőségeket, amelyek mellett tőkeerősek tudnak maradni. Az egyik legújabb fizetési modell a BNPL, amely már olyan termékcsoportokban is megoldást nyújt, mint az irodai nyomtatók. Akár már 50 ezer forint tőkével új eszközhöz juthatnak a legkisebb cégek is. A TechOffice konstrukciója abban is újdonságot jelent, hogy a részletfizetési lehetőséget a társaság önerőből biztosítja.
ViewSonic: Tökéletes vetítés bárhol könnyedén
A ViewSonic Corp. bejelentette a legújabb M1X és M1S hordozható projektorok megjelenését. A ViewSonic M1 sorozat jellegzetes dizájnjára építve az új M1X és M1S projektorok szabadalmaztatott 3 az 1-ben intelligens állvánnyal érkeznek, 360 fokos függőleges vetítést megvalósítva. Ezek a projektorok átfogó vízszintes és függőleges trapézkorrekcióval is rendelkeznek, ami lehetővé teszi az oldalas kivetítést és a nagyobb beállítási rugalmasságot. A Harman Kardon hangszórókkal és a beépített akkumulátorral ezek a modellek folyamatos szórakozási élményt biztosítanak beltéri és kültéri környezetben egyaránt.
Csillagos ötös a biztonságra – így készült a magyarországi bemutatkozásra az OMODA 5
Ötcsillagos biztonsági minősítést kapott augusztusban az ASEAN NCAP szervezettől a Chery Group hamarosan Magyarországon is bemutatkozó autója, az OMODA 5.
Jürgen Klopp a MediaMarkt csapatához igazolt
Kiderült milyen szerepben láthatjuk a közeljövőben Jürgen Kloppot. A Liverpool FC volt világhírű edzője a MediaMarktSaturn csapatát választotta: a jövőben a márka első nemzetközi brand nagykövete lesz mind a 11 országban, ahol a cég jelen van, köztük természetesen Magyarországon is.