A Fujitsu szerint a többfelhős működés összehangolása kulcsfontosságú a gyors digitális átalakuláshoz
A nagyvállalatok körében tovább erősödik a többfelhős működés iránti igény, ugyanakkor egyre többen felismerik, hogy a felhőműködés összehangolása kulcsfontosságú a valóban sikeres digitális átalakuláshoz. Ez a Fujitsu megbízásából 500 főnél nagyobb létszámú vállalatok IT-döntéshozói körében végzett vizsgálat legfontosabb megállapítása.
A Fujitsu „State of Orchestration 2018/19” című IT-döntéshozói felméréséből* kiderült, hogy a vállalatok jelenleg átlagosan kilenc különböző felhőszállítóval vannak kapcsolatban, egyharmaduknál pedig 10 és 20 közé esik a partnerek száma. Egyre inkább normává válik a „cloud only” és a „cloud first” stratégiák követése – jelenleg a szervezetek egyötöde (21%) határozza meg így felhőstratégiáját, szemben az egy évvel ezelőtti 12%-kal**. A „cloud-only” szervezeteknél jellemzően több felhő működik, a szállítók átlagos száma pedig 13.
A résztvevők a felhőszállítók további diverzifikálódására számítanak. Közel kétharmaduk (64%) szerint a többfelhős működés egyre meghatározóbb szerepet játszik majd felhőarchitektúráján belül a következő két évben.
A többfelhős működés terjedésével a válaszadók egyre inkább szeretnének úrrá lenni a komplexitáson. Háromnegyedük (76%) egyetért azzal az állítással, hogy a felhőalapú működés összehangolására feltétlenül szükség van a digitális átalakuláshoz – az előző évben 71% volt ez az arány**. A megkérdezett IT-döntéshozók túlnyomó része azonban úgy nyilatkozik, hogy a valóság messze elmarad ettől az igénytől: 82%-uk gondolja úgy, hogy javítani kellene szervezeténél az összehangolás hatékonyságát. Ezzel kapcsolatban a költségeket (55%) és a legmegfelelőbb partner kiválasztásának nehézségét (51%) említették a két legfőbb akadályként. A minta szinte egésze (91%) szeretné könnyebben mozgatni a feladatokat a felhők között.
A többfelhős működés terjedésével a láthatóság és az ellenőrzés válik a két fő prioritássá
A többfelhős működés összehangolásával kapcsolatos elvárások közül a láthatóságot és az ellenőrzést említették a legtöbben (62%). A második helyen a költségtakarékosság (49%), majd pedig az egységes felhasználói élmény nyújtásának igénye (46%) áll. A költségmegtakarítás megelőzte az irányítást (governance) az elvárt előnyök listáján – tavaly ezt még a harmadik helyen említették².
A vizsgálat hangsúlyozza, hogy napjaink vállalatai valóban stratégiai területnek tekintik a felhőműködést. A megkérdezettek 67%-a elmondása szerint nagymértékben függ a felhőtől az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások terén. Aggodalomra ad okot, hogy a válaszadók több mint fele (53%) nem rendelkezik házon belül megfelelő készségekkel a felhőkörnyezet eredményes felügyeletéhez.
Duncan Tait, a Fujitsu EMEIA-régióbeli vezetője így nyilatkozott: „Ha valaki azt gondolta volna, hogy a felhő sokszínűsége gyengülni fog, új felmérésünk eredményei alapján felülvizsgálhatja nézeteit. A Fujitsu State of Orchestration 2018/19 vizsgálatának fő üzenete, hogy a jövőben is velünk marad a többfelhős működés, sőt a felhőkörnyezetek komplexitása tovább erősödik. Ezt figyelembe véve nem meglepő, hogy a sokszínű felhőkörnyezetek működésének összehangolása bekerült az IT-döntéshozók prioritásai közé. Felismerték, hogy ez a sikeres digitális átalakulás megvalósításának egyetlen módja, amelyhez elsősorban a költségek kézben tartására és arra van szükség, hogy megfelelő technológiai partnert válasszanak a felhő bevezetéséhez, felügyeletéhez és üzemeltetéséhez.”
___________________
* A Direction Group 2018 júliusában 253 IT-döntéshoző bevonásával végezte el a „State of Orchestration 2018/192 vizsgálatot. A megkérdezett döntéshozók a felhővel és az IT-infrastruktúrával kapcsolatos döntésekért voltak felelősek a megcélzott iparágak 500 fősnél nagyobb létszámú vállalatainál (Ausztrália: 40, Finnország: 41, Németország: 42, Spanyolország: 40, Egyesült Királyság: 45, Egyesült Államok: 45)
** A Forrester Consulting tanulmánya: „Szolgáltatások összehangolása – hogyan fokozzuk a hibrid IT hatékonyságát?”, 2017. július: http://www.fujitsu.com/fts/about/resources/news/press-releases/2017/emeai-20171005-clear-service-orchestration-strategy-key-to.html
Kapcsolódó cikkek
- A Fujitsu frissítette RunMyProcess platformját
- A munkavállalók szívesen javítanák munka-magánélet egyensúlyukat az MI segítségével
- Felhőben újjászületett informatika
- A Fujitsu PRIMEFLEX for Microsoft Azure Stack megoldása megkönnyíti a felhő bevezetését
- Budapestre érkezik az AWSome Day!
- A Fujitsu megszünteti a jelszóhasználat kihívásait
- A Fujitsu 60 millió eurós szerződést írt alá a Lowellel
- A Fujitsu új felmérése szerint az IoT-projektek három éven belül megtérülnek
- A vállalati IT szervezetek nincsenek felkészülve a digitális átalakulásra
- (Privát) felhőben az igazság
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vásárlói elégedettség szerepe a versenyképességben
A legnagyobb kihívást a magyar vállalatok számára az adathiány jelenti, amikor személyre szabott ajánlatokat szeretnének kínálni ügyfeleiknek – derül ki az EY által készített tanulmányból, amely 50 hazai marketing- és értékesítési vezetőt kérdezett meg. Az ügyfelek elégedettségére különös figyelmet kell fordítaniuk a vezetőknek, mivel ez közvetlen hatással van az üzleti teljesítményre is.
Gyors, biztonságos és hatékony: A légi szállítás szerepe a kereskedelemben
Gyógyszerek, romlandó termékek és gyártáshoz szükséges alapanyagok – ezek a leggyakoribb áruk, amelyek repülővel érkeznek a hazai cégekhez, vagy indulnak tőlük külföldre. Sok esetben a rendkívül drága termékek szállítása is gyorsabb és biztonságosabb repülővel. A hazai vállalatok legnagyobb része Kínából importál árut, de az export is jelentős mértékben jelen van.
Mesterséges intelligencia által generált könyvek árasztják el az Amazont
Az AI által generált könyvek megjelenése az Amazonon új kihívások elé állítja a könyvkiadást és a szerzői jogi szabályozást. Miközben a technológia lehetőséget ad új tartalmak létrehozására, fontos biztosítani a minőséget és a szerzők jogainak védelmét.
A jövő technológiái 2025-ben: Az MI térnyerésétől az energiaipar átalakulásáig
A mesterséges intelligencia térnyerése radikálisan átalakította a világot, és 2024-ben kiemelkedő szerepet kapott. A technológia folyamatos fejlődése és növekvő népszerűsége várhatóan idén sem fog lassulni, sőt, számos más technológiai területet is jelentős mértékben befolyásolni fog, így például a robotikát, az ellátási láncokat és az energiaipari átalakulást is 2025-ben – derül ki a Capgemini TechnoVision kiadványából.
Mobiltelefonok második élete: A Magyar Telekom újrahasznosítási megoldásai
A Magyar Telekom kutatása szerint a magyar háztartásokban átlagosan 1,7 darab, összesen mintegy 2,7 millió használaton kívüli mobiltelefon található, amelyek leginkább a fiókok mélyén rejtőznek. Az aktívan használt mobilkészülékek átlagos kora 2,8 év, és ezek 11%-a már korábban használt vagy felújított állapotban került jelenlegi tulajdonosaikhoz. A Recommerce, egy mobiltelefonok körforgását támogató európai cég adatai szerint a magyarok 41%-a nyitott arra, hogy megbízható forrásból származó felújított készüléket vásároljon. A Telekom a körforgásos gazdaság elveit követve lehetőséget biztosít arra, hogy a régi, használhatatlan készülékeket újrahasznosítás céljából leadják, a működőképeseket értékesítsék, illetve felújított készülékeket vásároljanak.