Melyik technológia lesz a befutó 2019-ben?
2018 bizonyos értelemben olyan volt az új technológiák területén, mint a Ninja Warrior tévés sorozat: az AI (mesterséges intelligencia), az automatizálás, az adatok és a blockchain mint egymással vetélkedő versenyzők próbálták leküzdeni az akadályokat és a kihívásokat.
Ezek a technológiák, akárcsak a tévéműsorban, keményen küzdöttek és sok mindent elértek, de nem sikerült megnyerni a nagy pénznyereményt és megszerezni az első helyet.
Kérdés, hogy 2019-ben vajon ki lesz a bajnok? Lehet egyáltalán csak egy nyertes? Az Oracle előrejelzése ezekre a kérdésekre keresi a választ.
A mesterséges intelligencia lassan beszivárog a vállalatok életébe
Az AI kulcsfontosságú lesz, de csak akkor, ha a vállalatok meg tudják szelídíteni a technológiát és megértik, hogyan alkalmazzák az üzleti berkeken belül. Az Ovum ICT Enterprise Insights felmérése szerint a szervezetek 60 százalékának lesz vállalati szintű AI stratégiája 2019-ben, ezért az Oracle várakozása szerint sokkal több vállalat keresi majd az AI gyakorlati használatának módjait az üzleti folyamataiban, amelyhez az út a saját alkalmazásaik mesterséges intelligenciával való bővítésén keresztül vezet.
2019-ben becslések szerint több adatot fogunk generálni, mint az előző 5000 évben összesen. A vállalatoknak komoly kihívást jelent az adatok intelligens felhasználása és alkalmazása, hogy megfelelő információval lássák el a munkafolyamatokat és megfelelő betekintést kapjanak a gyorsabb, hatékonyabb és rugalmasabb munkavégzéshez.
Ezzel az AI nem csak közelebb kerül a tömegekhez, ami azt is mutatja, hogy többé nem félnek a technológiától, de egyben azt is jelenti, hogy végül az AI beépül az infrastruktúrába és minden üzleti rendszerben jelen lesz.
Ennek eredményeként már jól látható, hogyan változnak az alkalmazások: a hagyományos back office alkalmazások elavulttá válnak, ezeket innovatív front-endekkel és agresszív kereskedelmi automatizálással újítják meg. Vagyis nyugodtan mondhatjuk, hogy az átalakulás egyre szélesebb körű lesz.
A termelékenység megduplázása
Az AI elfogadásának egyik kulcsfontosságú üzleti mozgatórugója a hatalmas lehetőség az emberi termelékenység és az üzleti hatékonyság növelésére. Egy közelmúltban végzett nemzetközi felmérés szerint a döntéshozók 42%-a az AI-technológia használatával javítaná szervezete hatékonyságát. A kognitív AI képességek folyamatos javulásával ezek az eredmények is egyre jobbak lesznek.
Már láthatunk olyan ügyfeleket, mint a spanyol RCD Espanyol labdarúgó klub, amely az AI segítségével 20%-kal növelte a pénzügyi csoport termelékenységét – olyan döntések meghozatalával, amelyek esetében nem volt szükség emberi beavatkozásra.
Az Oracle szakemberei szerint 2025-ig az AI és a kiterjesztett élmények által biztosított termelékenység-növekedés akár 50 százalékos is lehet a mai eredményekhez képest. Ez valódi átalakulást jelent.
Az automatizálás (adat)hegyeket mozgat meg, nemcsak autókat
A Gartner előrejelzése szerint 2022-re a vállalati stratégiák 90%-a kifejezetten az információt említik majd kritikus vállalati eszközként, amely az elemzés révén alapvető kompetenciává válik. Mivel a jelenleg rendelkezésre álló adatok mennyisége már nem kezelhető az emberek által, új megközelítésre van szükség. Ez kritikus fontosságú, hiszen a vállalkozások felismerték, hogy jobban kell kezelniük adataikat, ha valóban ki akarják használni a bennük rejlő lehetőségeket, és végre szeretnék hajtani a szükséges AI vagy IoT beruházásokat.
Mi történne, ha az összetett adatkezelő rendszerek önvezérlők, önjavítók lennének és gondoskodnának saját biztonságukról? Mi lenne, ha ezek olyan „egyszerűek” lennének, mint az önvezető autók?
Az Oracle már megtette a következő lépést az Oracle Autonomous Database megoldással az extrém automatizálás felé, és a várakozások szerint a vállalkozások nagy része is hasonló funkciókat keres majd az adatkezeléshez.
Az Oracle szerint az automatizálás egyre nagyobb területet hódít majd meg az üzleti életben, és az IT funkciók 70%-a teljesen automatizált lesz, így a vállalatok évente több száz felszabadult munkaórát tölthetnek el innovációval és üzleti fejlesztéssel. Például az Oracle egyik egészségügyi ügyfele, a QMP Health automatizálta infrastruktúráját, hogy leállások nélkül végezhessék el a szükséges beállításokat és javításokat, ami sokkal gyorsabb válaszidőt és döntéseket jelent - a betegeknek is.
A biztonság területén is számos műveletet kell majd automatizálni, mivel az incidensek száma várhatóan százszorosára emelkedik. A McAfee 2019-es Cloud Adoption and Risk Report jelentése szerint egy átlagos szervezet 100 millió eseményből csak 1-et talál fenyegetőnek, de olyan nagy mennyiségű adatot kell átvizsgálni, hogy automatizálás nélkül lehetetlen lesz megtalálni a veszélyeket.
Emellett az ügyfélélmény és az automatizálás is kéz a kézben jár majd, az ügyfelekkel történő kapcsolattartás 70%-a automatizált lesz, és az AI-alapú chatbotok az ügyfélélmények új korszakát hozzák el. Manapság már az vállalkozások 89%-a használ hangasszisztenst az ügyfélszolgálatokhoz, és a vállalati ügyfélszolgálatok 69%-a használ chatbotot a zökkenőmentes kapcsolatteremtéshez. Ez a folyamat szinte minden piacon egyre inkább eltolódik majd a „jó, hogy van” irányából az alapvető szolgáltatás felé, így az előrejelzések szerint az ügyfelekkel történő összes interakció 85%-a automatizált lesz.
A blockchain, mint a bizalom alapköve
A technológia végre kilépett az újdonság státuszából és a bitcoinhoz kapcsolódó bizalmatlanság légköréből. A blockchain 2019-ben nemcsak elfogadottabb lesz az üzleti életben, hanem az átláthatóság és a bizalom alapjává válik, amely a pénzügyi tranzakciók érvényesítésére is használható.
Már láthattuk a technológia felhasználását az extra szűz olívaolaj etikus gyártásának igazolására, a napenergia-felhasználás nyomon követésére és a globális hajózási iparágat alátámasztó dokumentációs folyamatok egyetlen hiteles forrásaként is. 2019-ben még szélesebb körben fogjuk használni a blockchain technológiát: a drágakövek hitelességének ellenőrzésére, az élelmiszer-szennyeződés forrásának nyomon követésére és a gyógyszerek szigorú iparági előírásoknak megfelelő elkészítésének ellenőrzésére.
Az AI-hoz hasonlóan ez a blockchain is lassan része lesz a mindennapi üzleti életnek, és az üzleti alkalmazásokba is integrálódik majd.
Konklúzió
Tehát melyik technológia lesz a győztes? Mindegyikük, és 2019 minden bizonnyal az az év lesz, amikor az iparág legdivatosabb kifejezései eljutnak a hype-tól a valódi felhasználásig, de igazán csak akkor bizonyítják értéküket, ha valódi eredményeket generálnak a piacon. Elmúlt az az időszak, amikor az AI-t vagy a blockchain-t az infrastruktúrán belül különálló entitásokként kezelik, inkább olyan alkalmazásokba integrálják őket, amelyek valódi hasznot hoznak a vállalkozásoknak.
Szükség lesz egy olyan egy szilárd partnerre, aki elő tudja hozni a technológiák erősségeit és felgyorsíthatja az értékteremtést. Megmaradva a Ninja Warrior analógiánál, a versenyzők (technológiák) edzője egy teljesen integrált felhőhöz hasonlít, amely egyetlen helyen egyesíti az ellenőrzést, a biztonságot és az innovációt, lehetővé téve a szervezetek számára, hogy a felhőben működjenek, függetlenül a 2019 utáni trendektől és munkamennyiségtől, lehetőséget teremtve, hogy olyan termékeket és szolgáltatásokat nyújtsanak, amelyek rugalmasak és versenyképesek.
Kapcsolódó cikkek
- Robotikával foglalkozik az újonnan megnyílt New York-i MI központ
- Verseny a vállalatok informatikai függetlenségéért
- Legyél Te is az AI őrzője!
- IBM kutatás: a magyarok megbíznak a mesterséges intelligenciában
- HFS Research: az EY garantálja a legmagasabb szintű robotizált folyamatautomatizálási szolgáltatásokat
- A mesterséges intelligenciával foglalkozó startupok mutathatnak új utat Európának
- A munkavállalók szívesen javítanák munka-magánélet egyensúlyukat az MI segítségével
- A Huawei hanggá alakította a fényt a mesterséges intelligenciával
- A mesterséges intelligencia megjelenése a pénzügyi szolgáltatásokban
- Mesterséges intelligenciával a hatékonyabb kiválasztásért
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjön-e időben a karácsonyi ajándék?
A logisztikai cégek és az őket támogató ügyfélszolgálatok az év legsűrűbb napjaira készülnek. A következő hónapokban az év elejéhez képest többszörösére ugrik a megrendelések és ezzel együtt az ügyfélmegkeresések száma is. Hogyan lehet minderre felkészülni és hogyan segíthet az élsport példája abban, hogy egyetlen ügyfél se maradjon elégedetlen? Erről szól a Konecta nyilvános üzleti reggelije.
Kiderült, hol helyezkednének el leginkább az egyetemi hallgatók
A mérnöki és technológiai iparágban helyezkedne el legszívesebben az egyetemi hallgatók többsége a diploma megszerzése után, derült ki az 56. Műegyetemi Állásbörze szervezői által készített kutatásból. A válaszadók háromnegyede főként nemzetközi cégeknél dolgozna, de a kitöltők közel fele a magánszektort is megjelölte ebben a kérdéskörben. A felmérésből az is kirajzolódott, hogy melyek a legnépszerűbb cégek a jövő munkavállalói számára.