Chat Botond segít az ideális LG televízió kiválasztásában

forrás: Prím Online, 2019. február 28. 17:52

Az elektronikai üzletekben szinte végeláthatatlan a tévékészülékek kínálata, a vásárlónak pedig nem csak az árról, a dizájnról és a méretről kell döntenie: nem mindegy ugyanis, hogy milyen okostévés platformot, milyen felbontást és milyen paneltípust választunk. Az átlagos vásárló könnyen elveszhet az információk rengetegében — éppen ezért alkotta meg az LG hazai képviselete a cég digitális promóterét, Chat Botondot. Az LG hivatalos weboldalán elérhető chatbot az elmúlt két hónapban több mint tizenötezer magyar felhasználónak segített az ideális televízió és a legjobb akciók megtalálásában.

Az LG teljes mértékben hazai fejlesztésű online segédje, Chat Botond a vásárlók egyéni igényei alapján segít megtalálni a megfelelő tévékészüléket. Az interaktív, automatizált chatbot egy elektronikai szaküzletben dolgozó vásárlási tanácsadóhoz, azaz promóterhez hasonlóan kommunikál az érdeklődőkkel: öt különböző kérdést tesz fel, melynek nyomán a vásárló számára legideálisabb készülékekre szűkíti le a javaslatok listáját. A „digitális promóter” nem csak felteszi a kérdéseket, hanem meg is magyarázza, miért fontos egy adott technikai részlet a felhasználó számára, ezzel edukálva a potenciális vásárlókat a televíziós technológiákról.

 

A kérdések azt mérik fel, hogy az érdeklődő milyen képernyőméretet és felbontást keres, elsősorban milyen típusú tartalmakat szeretne nézni a készüléken, milyen kialakítású talp számára az előnyös és milyen árkategóriájú terméket tartana ideálisnak. Ha a felhasználó tanácstalan lenne, a kérdés mellett szereplő információ ikonra kattintva megtudhatja, mit érdemes átgondolnia a válaszadáshoz. A nemrégiben bemutatott digitális promótert három és fél hónap alatt több mint 20 000 magyar használta, ami naponta átlagosan 260 vásárlói érdeklődést jelent. A felhasználók kifejezetten hasznosnak tartják az online segédet: a maximális 5 pontból átlagosan 4,2-es értékelést adtak a szolgáltatásnak.

 

 

A chatbot nem csak a megfelelő televízió kiválasztásában segít: az LG különféle termékoldalain böngészve az adott termékhez kapcsolódó aktuális leértékeléseket is megmutatja. A chatablakra kattintva a felhasználó egyből az akciót kínáló üzlet webshopjában találhatja magát, így a javasolt terméket biztonságos forrásból, a gyártó hivatalos partnereitől, a lehető legolcsóbban vásárolhatja meg. A digitális promóter a készülékhez kapcsolódó újságírói és videoteszteket is megmutatja, így az érdeklődő egyből tájékozódhat a termék tulajdonságairól.

 

A felhasználók anonim módon, az adatvédelmi előírások betartásával összegyűjtött és kiértékelt válaszai természetesen a hazai képviselet értékesítési tevékenységéhez is segítséget nyújtanak: a cég e válaszok alapján képes felmérni a magyar vásárlók igényeit, így optimalizálhatja értékesítési folyamatait. A chatbot elindítását követő két hónapban — a Black Friday és a karácsony időszakában — az LG 50 százalékkal növelte az eladásokat az UHD és az OLED termékkategóriákban is 2017 azonos időszakához képest. A teljes mértékben lokálisan fejlesztett chatbotot a későbbiekben az LG további leányvállalatai is adaptálhatják.

 

Chat Botond, az LG digitális promótere a vállalat hivatalos weboldalán próbálható ki: https://www.lg.com/hu/tv-audio-video

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egészségügyi startupokat vár az InnoStars Awards program

Az EIT Health InnoStars Awards program május 19-ig várja a hazai startupok jelentkezését. A program célja, hogy segítse az egészségügyi innovátorokat ötleteik tesztelésében, befektetők megtalálásában, és abban, hogy fejlesztéseik gyorsabban eljuthassanak a betegekhez. Mivel az egészségügyi startupok egyik legnagyobb kihívása a kórházakkal való együttműködés, az idei évtől külön támogatást kapnak a közbeszerzési rendszerek és kórházi folyamatok megértéséhez is. 

2025. május 14. 18:16

Az AI új korszaka – kisebb, hatékonyabb, olcsóbb

Egyre jellemzőbb, hogy az általános célú, nagy AI-modellekről inkább a kisebb, speciálisan egy-egy feladatra szabott rendszerek felé fordul a céges felhasználók figyelme. Ezt a változást a hatékonyság, a költségoptimalizálás és a gyakorlati alkalmazhatóság iránti igény hajtja. A vállalatok ma már nem egyetlen AI-modellre támaszkodnak, hanem olyan stratégiát követnek, ami több modell együttes alkalmazásával növeli a mesterséges intelligencia pontosságát, csökkenti a költségeket és az AI-t megbízható módon integrálják a napi működésbe.

2025. május 14. 10:06

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Erősen kezdte az évet a Magyar Telekom

2025. május 14. 11:58

Kémháború a Kárpátok árnyékában: kiber-támadások és titkos műveletek az ukrán–magyar fronton

2025. május 10. 17:48

Ezek a diákok újragondolják a holnapot

2025. május 6. 14:41

Szétdarabolás fenyegeti a Google-t?

2025. április 30. 14:43